Снимки

Немската фирма за електрическа автоматизация Festo, която преди време представи роботизирано водно конче, кенгуру и пингвин, се завръща с няколко нови творения, като паяк, който може да се търкаля като колело и прилеп, който лети на автопилот.


Напомнящ за бойните дроиди от „Междузвездни войни”, роботизираният паяк BionicWheelBot всъщност е вдъхновен от пустинен паяк (cebrennus rechenbergi). В пустинята Сахара този паяк обикновено върви по неравна повърхност и  се търкаля на гладък терен, което е два пъти по-бързо от ходенето.


Инго Реченберг, професор по бионика в Техническия университет в Берлин, за първи път открил паяка през 2008 г. Оттогава той е проектирал различни роботи, които използват същата форма на движение, а за създаването на BionicWheelBot той си сътрудничил с членове от отдела по бионика на Festo.


Оборудван с 15 мотора и дистанционно контролиран посредством таблет, роботът се   движи на шест от своите снабдени с пружини крака, когато е в режим на ходене, като другите два се сгънати под тялото му. Когато е време да се претърколи, шестте ходещи крака се сгъват, за да се превърнат в две „колела”, докато двата предварително сгънати крака се разгъват от двете страни, за да затъркалят паяка, а вграден инертен сензор отчита каква е позицията му и знае кога да го избутат отново. Така BionicWheelBot, може да се придвижва много по-бързо, отколкото когато ходи.

BionicFlyingFox на Festo, както подсказва и името му, е вдъхновен от летящата лисица, известна още като плодов прилеп. С тегло 580 грама, роботът има 3D отпечатано от пяна тяло и скелет от въглеродни влакна.


Криле на робота се сгъват независимо и са покрити с една цяла многослойна тънка мембрана. Тази мембрана се състои от два въздухонепроницаеми слоя плетена еластична тъкан, които са свързани с около 45 000 точкови заварки. Тъканта има структурата на медена пита, която предотвратява разпространението на малки пукнатини, позволявайки на роботът да може да лети, дори и при леки повреди на мембраната.


Излитането и кацането на BionicFlyingFox се извършва ръчно от човек с дистанционно управление, но докато е в полет, управлението се поема от система за автопилотиране.

Системата включва две наземни инфрачервени камери, които се движат автоматично, за да следят четирите инфрачервени светодиода, разположени на върховете на краката и крилата на робота.

 

 
 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Merkava Mk 4 Barak използва изкуствен интелект

Израел с интелигентен танк

Merkava Mk 4 Barak използва изкуствен интелект

Израелските отбранителни сили (Israeli Defence Force) въведоха изкуствен интелект (AI) в бронираните бойни машини с най-новия вариант на своя основния боен танк.

Победителите от конкурсът по изобразително изкуство Robot Art са истински творци

Роботи създават шедьоври на изкуството

Победителите от конкурсът по изобразително изкуство Robot Art са истински творци

Конкурсът по изобразително изкуство за роботи, Robot Art представлява забележителна комбинация от изкуство и технология, предизвикваща инженери да създават роботизирани системи, които изработват произведения на изкуството, използвайки четки и бои.

Двигателите на Rolls-Royce ще се поправят сами

Роботи за инспекция и поправка на самолетни двигатели

Двигателите на Rolls-Royce ще се поправят сами

Самолетните двигатели са сложни машини с много, труднодостъпни места, а за да работят добре, се изисква много време и поддръжка. В бъдеще, Rolls-Royce иска, тези задачи да може да бъдат изпълнявани от различни видове роботи, които да обикалят и преглеждат тези части на самолета и бързо да отстраняват проблемите още в зародиш.