Снимки

Система, която вероятно ще хареса на всеки, който си е играл с колички на писта, като дете или възрастен, бе представена от Шведската Транспортна Администрация (STA), която пусна отсечка от 2 км. електрифициран път. Проектът, наречен eRoadArlanda, представлява вградени в пътя релси, по които протича електричество, задвижващи електрически превозни средства чрез контактен накрайник, висящ отдолу на автомобила.



Когато електрическите превозни средства, някога станат масови, заобикалящата ги инфраструктура трябва да бъде възможно по-удобна за шофьорите. Станциите за зареждане ще са все по-често срещани и по-усъвършенствани, а други разработени системи биха могли да допълват батериите на автомобилите в движение, като ленти за движение за безжично зареждане или системата eHighway на Siemens, която използва кабели над превозното средство.

 

При системата eRoadArlanda, електричеството от две паралелни релси в пътя се подава към превозно средство посредством накрайник, прикрепен отдолу на автомобила. Това може да звучи ограничаващо, но накрайника се прибира и е свързан към сензори, които го контролират и се показва само когато е над релсите. Ако автомобилът трябва да изпревари или да се отклони от пътя, накрайника се прибира назад и автомобилът използва енергия от батерията си. Пускането на електричество в пътя може да бъде опасна идея, но технологията е разработена така, че да предпази хората и животните, които може да преминават по него. Релсите на повърхността са заземени, за да се предотвратят токови удари, като самият проводник е заровен на дълбоко и само къси секции биват захранвани едновременно, когато превозните средства преминават през тях. За да бъде ударен някой от ток, трябва да застане на четири крака и да забие вилица между релсите, но в този случай по-голяма опасност ще представлява автомобилът, който се движи към него.

Според информацията дъждът, също не представлява проблем. Системата за отводняване е разположена по протежение на релсите, а контактния накрайник е проектиран да изтласка водата, както и чакъл, камъчета и други малки препятствия. Разстоянието между релсите също е твърде малко, за да причини проблеми на мотоциклетисти и велосипедисти, преминаващи по пътя.

След няколко години на изпитания, проектът вече е на обществените пътища. Два километровата пробна отсечка се намира между товарния терминал на летището Стокхолм Арланда и логистичния център Розерсбърг и ще бъде използвана от модифицираните камиони на PostNord. Ако изпитанията преминат добре, STA планира по-широко разпространение на системата по магистралите в страната. Според групата eRoadArlanda, електрифицирането на 20.000 км от пътната мрежа на Швеция ще струва около $ 9.5 милиарда, но разходите ще бъдат възвърнати в рамките на три години.


Крайната цел е релсите да допълват по-широка инфраструктура за електромобилите. По този начин трябва да бъдат електрифицирани само магистрали и главни пътища, докато превозните средства може да използват енергия от батерията си по малките улици и да се презареждат вкъщи или на станции, ако е необходимо. Вместо да се увеличава пробега, като се разработват по-големи батерии, проектът намалява продължителността на пътуване между източниците на енергия до разстояние, което настоящите електрически автомобили може да изминат.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

iOS 12 и Android P с нови инструменти срещу пристрастяването

Как ще намалят зависимостта към смартфона

iOS 12 и Android P с нови инструменти срещу пристрастяването

Забелязват се сходства, между предстоящите iOS 12 и Android P актуализации, като това са нови инструменти за ограничаване на нарастващата зависимост на потребителите от техните смартфони. Ето как големите компании в света на мобилните технологии ще се опитат да накарат потребителите да прекарват по-малко време, вторачени в дисплея на мобилния си телефон.

Solo изминава 160 км и е на цена от $15.000

Триколесен електромобил на достъпна цена

Solo изминава 160 км и е на цена от $15.000

Electra Meccanica стартира производството на електрическите си триколесни електромобили с цена от $ 15.000. Първият електромобил Solo слезе от поточната линията в ново производствено съоръжение, което ще произведе 75.000 едноместни електромобила, през следващите три години.

Spectral CT използва чип разработен за CERN

Рентген с цветни изображения за по-добра диагностика

Spectral CT използва чип разработен за CERN

Медицинските рентгенови снимки, все още са в ерата на черно-белите, неми филми. Разбира се, контрастът помага на лекарите да открият счупвания и фрактури на костите, но по-детайлни изображения биха могли да помогнат за откриването на други проблеми.