Снимки

На специално организирано събитие по време на Изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас, изпълнителният директор на Алианса Renault-Nissan Карлос Гон, имаше възможността да „шофира” автономна тестова версия на луксозния спортен седан Infiniti Q50. Напомняме, че марката Infiniti е част от Алианса. „Това, което ме учуди най-много, споделя Карлос Гон, е колко бързо започнах да се чувствам удобно и сигурно в натоварения трафик. Бях с инженер на Infiniti, който просто зададе дестинацията и постави колата в автономен режим. Движехме се по магистрала и градски улици, имаше ситуации, в които други коли ни засичаха, но колата винаги реагираше правилно”.

Карлос Гон е придружен от инженер на Infiniti, който е поставил колата в автономен режим.

Технологиите за автономно движение предлагат невероятни възможности за по-сигурни пътища и са ключови за близкото бъдеще, в което броят на големите градове с население над милион души постоянно ще се увеличава. Автономното управление и технологиите за свързаност ще осигурят повече сигурност и допълнително свободно време в натовареното всекидневие. Средностатистическият шофьор прекарва 2 часа на ден в кола на път за работа, училище или друга дестинация. „Представете си, ако може да разполагате с това време, продължава Гон, за да участвате във видео конферентни разговори, да пишете имейли или просто да разширите почивката си, докато гледате любимото си телевизионно шоу“.

Автономното управление работи перфектно по градски улици, като колата винаги реагира правилно.

Стратегията на Infiniti е автономните автомобили да бъдат развити в четири фази. Първият етап е автономно движение в една лента. Вторият етап добавя автономно движение във всички ленти на магистрала, включително престрояване в друга лента от 2018 г. Третият етап, който ще стане реалност през 2020 г., е автономно движение в градски условия, а в етап 4 колата е изцяло самоуправляваща се, без нужда от шофьор. Вече съществуват малки флотилии от самоуправляващи се таксита, които се тестват в различни части на света, но технологиите все още трябва да се усъвършенстват.

Шефът на Алианса Renault-Nissan остана впечатлен от възможностите за безпилотно движение.

Освен това законодателството в много страни ще трябва да се преработи, за да позволи използването на автономни автомобили. Клиентите на Infiniti винаги ще обичат да карат сами, затова от компанията вярват, че технологията за автономно управление трябва да дава възможности на шофьора, вместо да му ги отнема. Собствениците на Infiniti ще могат да избират дали да карат колите си сами или да оставят това на техниката, но със сигурност всеки, който е изпитал усещането да се вози в автономна кола, е усетил как изглежда бъдещето.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

KIA Stinger е вълнуващо Gran Turismo за забавление и удоволствие от шофирането

Зашеметяваща на пътя и пристрастяваща на пистата

KIA Stinger е вълнуващо Gran Turismo за забавление и удоволствие от шофирането

Със Stinger корейската компания KIA ясно показа възможностите си да конструира не само премиум автомобили, но и коли със спортен характер. Това е най-динамичният и най-бързият сериен модел на корейците, който дръзва да се изправи срещу такива именити конкуренти като Audi A5 Sportback и BMW Серия 4 Gran Coupe. Дизайнът на KIA Stinger беше загатнат още през 2011 г. с прототипа KIA GT, а името се появи с концептуалния модел GT4 Stinger през 2014 г., така че пътят от скиците до конвейера беше доста дълъг, но крайният резултат е зашеметяващ.

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60 идва без дизелов двигател

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60, чиято световна премиера предстои тази година, ще бъде първият модел на шведската компания, който ще се произвежда без дизелов двигател, като част от дългосрочната стратегия за бъдеще без традиционните двигатели с вътрешно горене. Това е следващата стъпка от глобалната стратегия за електрификация на шведския автомобилен производител. Всички нови модели на Volvo от 2019 г. ще бъдат оборудвани само с хибридна технология или с изцяло електрическо задвижване.

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

Jaguar F-PACE SVR е всъдеход и спортист в едно

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

За тези, които искат да притежават едновременно всъдеход и спортен автомобил, британците от Jaguar предлагат своя бестселър F-PACE SVR, задвижван с 5,0-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор и чудовищна мощност от 550 к.с. Благодарение на огромния въртящ момент от 680 Нм, спортният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната му скорост е 283 км/ч.