1500 са фирмите с лиценз за обществен превоз, които ще попаднат в обхвата на системата „бонус-малус“. Преди няколко години те са били 3000, а превозващите товари са 20 000. Заради въвеждането на „бонус-малус“ броят им може отново да се свие, каза за „Монитор“ Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи.

„Браншът страда от недостиг на служители, а по-голямата част от фирмите, обслужващи общините, имат договори с тях и няма как да променят цените. Това ще доведе до фалити и прекратени обществени поръчки“, прогнозира Милтенова.

Отливът на служители ще е най-голям за населените места, до които линиите за обществен транспорт не са рентабилни. В момента за един автобус се плаща около 600 лв. застраховка „Гражданска отговорност“, а в повечето малки населени места собствениците им са с доходи от по 1000 лв., с която трябва да поддържат автобусите. Застраховката също може да скочи на хилядарка. Излиза, че по-евтино е превозвачът да продаде автобуса си, отколкото да се опитва да заработва по някой лев с него. Повечето от линиите, които обслужват малките населени места, изкарват по-малко пари, отколкото струва една торта в сладкарницата. „Една торта струва около 50 лв., толкова на ден прави и един автобус“, сравни Милтенова. Според нея единственият изход е поскъпването на билетите, но това ще удари потребителите на услугата.

Затова превозвачите готвят протест и са готови да спрат автобусите си от движение след месец. Една от причините за това е въвеждането на тол системата, както и липсата на мерки за справяне с нерегламентираните превози на пътници, добави Милтенова.

Междувременно вчера омбудсманът Диана Ковачева настоя да се даде повече време за обсъждане на концепцията за „бонус-малус“, тъй като в нея липсва пропорционалност между санкционирането и поощрението на водачите.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Хакери ударили системата за електронните винетки (ОБНОВЕНА)

Хакерска атака е извършена снощи по системата за електронните винетки, съобщи зам.- министърът на регионалното министерство Николай Нанков по време на инспекцията на премиера Бойко Борисов на магистралата до Сърбия. Електронни стикери в момента може да се купят само от сайта bgtoll.bg, от мобилното приложение BGTOLL, от терминалите за самотаксуване и на гишетата по основните гранични контролно-пропускателни пунктове.

Около 120 000 лева ще струва на Русе още 24 км път без винетка

Преместването на знак "винетка" означава, че ангажиментът по поддържането на участъците ще се прехвърли от агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ върху община Русе. Това каза директорът на общинската дирекция "Екология и транспорт" в Русе Георги Игнатов по повод на постъпилите сигнали на граждани от русенския кваратал "ДЗС" и от вилна зона, че се налага да закупуват винетка, за да стигат до там.

Камерите на тола ще снимат и за превишена скорост

Камерите на тол системата ще подпомагат работата и на Министерството на вътрешните работи и Агенция „Митници“. Това ще стане чрез свързване на системите на двете ведомства с тази на Агенция „Пътна инфраструктура“.