1500 са фирмите с лиценз за обществен превоз, които ще попаднат в обхвата на системата „бонус-малус“. Преди няколко години те са били 3000, а превозващите товари са 20 000. Заради въвеждането на „бонус-малус“ броят им може отново да се свие, каза за „Монитор“ Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи.

„Браншът страда от недостиг на служители, а по-голямата част от фирмите, обслужващи общините, имат договори с тях и няма как да променят цените. Това ще доведе до фалити и прекратени обществени поръчки“, прогнозира Милтенова.

Отливът на служители ще е най-голям за населените места, до които линиите за обществен транспорт не са рентабилни. В момента за един автобус се плаща около 600 лв. застраховка „Гражданска отговорност“, а в повечето малки населени места собствениците им са с доходи от по 1000 лв., с която трябва да поддържат автобусите. Застраховката също може да скочи на хилядарка. Излиза, че по-евтино е превозвачът да продаде автобуса си, отколкото да се опитва да заработва по някой лев с него. Повечето от линиите, които обслужват малките населени места, изкарват по-малко пари, отколкото струва една торта в сладкарницата. „Една торта струва около 50 лв., толкова на ден прави и един автобус“, сравни Милтенова. Според нея единственият изход е поскъпването на билетите, но това ще удари потребителите на услугата.

Затова превозвачите готвят протест и са готови да спрат автобусите си от движение след месец. Една от причините за това е въвеждането на тол системата, както и липсата на мерки за справяне с нерегламентираните превози на пътници, добави Милтенова.

Междувременно вчера омбудсманът Диана Ковачева настоя да се даде повече време за обсъждане на концепцията за „бонус-малус“, тъй като в нея липсва пропорционалност между санкционирането и поощрението на водачите.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Искаме от Брюксел финансова подкрепа за транспортния сектор

Транспортният сектор изпитва спешна нужда от европейски финансови инструменти, които да гарантират бързото възстановяване на компаниите, засегнати от мерките срещу COVID-19. Това се казва в писмо, изпратено от  министър Росен Желязков до европейския комисар по транспорта Адина Валеан, съобщиха от ресорното министерство.

Съветът на ЕС одобри на първо четене пакета "Мобилност" (ОБНОВЕНА)

Съветът на ЕС е приел днес на първо четене промените в правилата за товарните превози. Новите правила ще подобрят условията на труд на водачите, ще въведат изисквания за командироването на международни водачи и ще обновят разпоредбите за достъпа до пазара на товарни автомобилни превози.