Петнадесет премиерни спектакъла ще се появят на учебните сцени в НАТФИЗ през новия творчески сезон от този септември до май 2020 г. Като брой на заглавията и жанрово многообразие тази амбициозна програма надхвърля плановете на повечето утвърдени репертоарни театри, но кой би могъл да устои на подобно съревнование с темповете на младостта?! Може би само смазаната машина на Народния...

Първите попълнения за голямата сцена на НАТФИЗ, в началото на октомври, ще бъдат двата спектакъла на студентите на доц. Пенко Господинов –

„Дон Жуан“ от Молиер с режисьор Пенко Господинов

и „Лейди Макбет от Мценска околия“ от Николай Лесков, постановка Максим Маламедов. Вторият проект се реализира по протокола за сътрудничество между Академията и сродния московски институт ГИТИС. По същото време студентите на проф. Стефан Данаилов ще излязат с премиера на „Слуга на двама господари“ от Карло Голдони в постановка на самия Мастър и под режисурата на Росица Обрешкова. Репертоарът на голяма сцена ще бъде завършен от танцово-пантомимния спектакъл с работно заглавие „Българска мистерия“, чийто сценарист и автор на либретото е самият ректор на Академията проф. д-р Станислав Семерджиев, а постановчик е Маргарита Божилова.

По традиция камерната Сцена 47 представя работата на третокурсниците на НАТФИЗ. На нея проф. Пламен Марков ще покаже студентите си в спектакъл по две едноактни пиеси на Константин Павлов – „Птици“ и „Бум в неделя“, и в „Паночка“ от Нина Садур по повестта „Вий“ на Гогол. Вторият ще бъде реализиран в копродукция с Драматичен театър „Стефан Киров“ – Сливен, и ще се играе на двете сцени. Младежкият театър „Николай Бинев“ ще съпродуцира друг интригуващ проект на НАТФИЗ –

„Книга за джунглата“ по Ръдиард Киплинг на класа на проф. Ивайло Христов

В рамките на учебната година от студентите му се очакват още две премиери: „Дванайсета нощ“ от Уилям Шекспир на голяма сцена и „Любовна отрова“ от Ерик-Еманюел Шмит на сцена 47, постановки на режисьора Мартин Киселов. Репертоарът на камерната сцена ще бъде допълнен от танцов спектакъл на доц. Ясен Вълчанов, чието заглавие все още се обмисля.

Благодарение на стартиралата тази година проектна програма, чрез която НАТФИЗ продуцира професионалното развитие на завършилите образованието си творци, в репертоара на учебния театър ще влязат още три театрални проекта, които ще бъдат публично презентирани през септември.

До края на 2019 г. Куклен театър НАТФИЗ ще обнови афиша си с импресията за възрастни „Кръговрат“ в постановъчното решение на проф. Жени Пашова и Михаела Тюлева и спектакъла за деца на проф. Боньо Лунгов и доц Константин Каракостов по приказки за Хитър Петър.

От предходния сезон в афиша мястото си запазват

„Тигърчето Спас“ и „Принцесата и скъсаните обувки“ (клас проф. Жени Пашова), „Кръв и власт“ по Шекспир, Марлоу и Джон Уебстър и „Зверското синьо“ от Филип Ридли (клас проф. Стефан Данаилов), „Ромео и Жулиета“ и „Платонов“ (клас доц. Пенко Господинов), „1001 страсти“ по Чехов (клас доц. Александра Хонг) и хитът Papas in motion от Роналд Рудол (клас проф. Атанас Атанасов). Така заглавията на учебните сцени в НАТФИЗ стават 23.

До края на ноември студентите ще участват с продукциите си и на 7 международни театрални фестивала у нас и по света: „Виа Понтика“ в Балчик, „Сцена на кръстопът“ в Пловдив, „Пиеро“ в Стара Загора, Националния фестивал на изкуствата в Благоевград, WTEA в Пекин, Kestenburg в Баня Лука (Босна и Херцеговина) и ITSelF във Варшава.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Живко Седларски вае скулптури с дъх на шампанско

След изящните метални рокли от арматурно желязо, за които „Монитор“ вече писа, работещият във Франция български скулптор Живко Седларски създаде и серия, вдъхновена от най-френската напитка – шампанското.

Наш режисьорски тандем с приз Arte CineLink в Сараево

В своя пълнометражен игрален дебют „Котка в стената“ българските режисьорки Мина Милева и Весела Казакова изследват трудното съжителство между имигранти и местни в един модерен блок в Лондон. Базираните в английската столица българки са и авторки на сценария, разказващ истинска история за това как една изоставена котка, ударена в стената, променя общността и живота на отделните съседи, като филмът засяга и актуални теми като имиграция, ксенофобия, Брекзит.