КЗП: Не подписвайте нови договори заради  отпадането на роуминга

КЗП: Не подписвайте нови договори заради отпадането на роуминга

30 на сто ръст на жалбите срещу авиокомпаниите

Не подписвайте нови договори във връзка с отпадането на роуминга. За това алармира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

Маргаритов бе категоричен, че мобилните оператори не могат да принуждават абонатите си да преподписват договори, ако имат действащи такива. "Може в този период от време, в който се случва събитието някои срочни договори на потребители да изтичат и те да бъдат приканени от своите оператори да ги подновят за определен срок. Тук е важно да кажем, че ако те не желаят да променят условията, при които говорят, договорите се трансформират в безсрочни и

 

никой не може да ги принуди да подпишат нови

 

срочни такива", заяви шефът на комисията.

След окончателното решение на Европейската комисия (ЕК) през април стана ясно, че от 15 юни гражданите на ЕС ще плащат в държавите от Общността същите такси, както и в страната си. Роумингът отпада както за телефонни разговори и писмени съобщения, така и за трафик интернет.

Маргаритов съветва потребителите внимателно да преценяваме дали телекомите ни предлагат наистина по-изгодни условия, които доста често продавач-консултантите анонсират като такива.

Междувременно директорът на Европейския потребителски център (ЕПЦ) Игнат Арсенов съобщи, че има над 30% ръст на жалбите срещу авиокомпаниите. От началото на годината

 

до момента сигналите са 81

 

докато за същия период на миналата година броят им е бил малко под 60. За цялата 2016 г. общият брой на оплакванията в потребителската организация е 380, от които 180 са свързани с проблеми при самолетни пътувания.

„Хората все повече пътуват, но все по-често се сблъскват и с проблеми. От Нова година се наблюдава тенденция за увеличаване на случаите със закъснели полети и отказан достъп до борда на самолета“, категоричен бе Арсенов. По думите му две трети от хората не знаят правата си и как да реагират в проблемни ситуации.

Във връзка с отказания достъп до борда Игнатов припомни случая, в който хората буквално бяха влачени, за да излезнат от самолета. Това не може да се случи в Европа, тъй като в ЕС, когато на един пътник му се откаже достъп до борда,

 

компанията е длъжна да плати обезщетение

 

поясни експертът.

Авиокомпаниите първо са длъжни да поканят доброволци, които сами да се откажат от пътуването, но срещу някои облаги. „Те се премаршрутират с друг удобен за тях полет, например на следващия ден. Дава им се парична компенсация, храна, напитки и хотел“, разясни Арсенов. Ако няма обаче достатъчно доброволци в този случай компанията има право да ви откаже да пътувате, но в този случай тя ще ви дължи допълнително парично обезщетение – от 250 до 600 евро. За периода на чакане на следващия полет също превозвачът е длъжен да се погрижи за изчакващите пътници.

За да претендирате за обезщетение обаче

 

трябва да пазите всички касови бележки

 

с които да докажете направените от вас разходи по време на престоя.

Сигналите в ЕПЦ са зачестили и във връзка с онлайн пазаруването, тъй като много чужди търговци са започнали да предлагат стоки на българския пазар. Те продават най-вече черна, бяла техника и електроника – телефони, компютри, таблети. „Хората пазаруват от тези сайтове, защото цената им е по-изгодна и се сблъскват с различни проблеми като основните оплаквания са свързани с законовия 14-дневен срок за връщане“, каза още Арсенов. По думите му някои от фирмите бавели с по месец-два връщането на парите и тогава се налагало намесването на експерти за решаването на спора.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.