Новото поколение на Opel Astra беше представено през есента на 2015 година на автосалона във Франкфурт. За първи път тогава едновременно се състоя световната премиера и на Astra хечбек, и на Astra комби, което отново носи името Sports Tourer. Най-напред започна производството на хечбека, носещ индекс K, а след това и на комбито. Първото впечатление от новата Astra беше и продължава да бъде много положително. Няколко месеца по-късно журито на конкурса Car of the Year избра новата Astra за „Автомобил на годината” в Европа за 2016. Комбито Opel Astra Sports Tourer надгражда познатия модел с по-голям багажник, достигащ 1630 литра и нов по-пъргав и динамичен 1,6-литров битурбо дизелов двигател.

Новата Astra Sports Tourer запазва предницата на хечбека с матричните светодиодни фарове.

Външно новата Astra Sports Tourer запазва предницата на хечбека с точни и добре дефинирани линии и строгият поглед на матричните светодиодни фарове IntelliLux LED, както и външните огледала, монтирани на вратите, а не на предните стойки. Задните хоризонтални светлини, линията на покрива и по-специално С-колоната придават оригинален вид на комбито. Плавно падащите задни стойки на страничните стъкла се оказват доста масивни. В сравнение предходното поколение, сегашната Astra Sports Tourer е значително вталена и се е отървала от излишните килограми. Всичко това се дължи на дизайнерските методи, тай като външните габарити на поколението K са се запазили почти същите – дължина 4,70 м, широчина 1,87 м и височина 1,50 м. Междуосието, както и при хечбека, е намалено с 23 мм до 2,66 м.

В центъра на широката централна конзола е разположен големият 8-инчов сензорен дисплей.

До голяма степен салонът на новата Astra Sports Tourer е същият като на хечбека, особено ще се отнася до предната част. В центъра на широката централна конзола е разположен големият 8-инчов сензорен дисплей. Мултимедийната система IntelliLink и е оборудвана с навигация с подробни карти, камера за задно виждане и отлична свързаност с различни смартфони с помощта на Apple CarPlay и Android Auto.

Седалката на водача е ортопедична, а на втория ред има повече пространство в сравнение с хечбека.

Седалката на водача е ортопедична, с множество корекции и дори е получила одобрението на лекарите. Дори при дълго пътуване гръбнакът не се натоварва, а и профилът на седалката е удобен. На втория ред седалки има повече пространство в сравнение с хечбека, както за краката, така и за главите на пътниците, затова и позицията на седене е по-удобна.

Багажната врата се отваря без ръце, само трябва да махнете с крак под задната броня и капакът се вдига сам.

Най-важното нещо в новата Astra Sports Tourer е багажникът. Сега той е станал още по-голям и на дължина е нараснал с 25 мм, а обемът му се е увеличил с цели 80 литра до рекордните 1630 литра. От практична гледна точка манипулациите с багажа са по-удобни, благодарение на широкия и висок отвор, ниския праг, равните стени вътре и способността да сгънете облегалката на задните седалки в три части в съотношение 40/20/40. Багажната врата се отваря достатъчно високо, а благодарение на удобната система на Opel, тя се отваря без ръце. Водачът трябва само да държи ключа в джоба си, да махне с крак под задната броня и капакът се вдига сам. С още едно подобно движение се затваря автоматично.

Багажникът е с широк и висок отвор, нисък праг, равни стени възможност за сгъване на задните облегалки.

С появата на новия Opel Astra Sports Tourer към съществуващата гама от двигатели е прибавен още един – 1,6-литровият битурбо дизел. С мощност от 160 конски сили и 350 Нм въртящ момент, той става най-мощният в линията на дизелови двигатели за новата Astra. Комбиниран е само 6-степенна механична скоростна кутия, но на по-късен етап ще може да се съчетае и с автоматична. С него колата е по-лека със 190 кг и разходът на гориво е намален значително. Потенциалът на двигателя изпъква по планински маршрут, изпълнен със завои и изкачване. Най-голямото предимство на този мотор е впечатляващият въртящ момент от 350 Нм, като по-голямата част от него идва още при 1250 об/мин, а пикът на тягата се достига при 1500 об/мин.

Под предния капак е 1,6-литровият битурбо дизелов мотор, съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия.

В действителност всичко това се превръща в много сочно ускорение, като за спринта от 0 до 100 км/ч са необходими 8,6 секунди. Механичната скоростна кутия позволява лесно да хванете момента за ускорение. Всички реакции са балансирани, като не е необходимо много често да сменяте скоростите. В зависимост от стила на шофиране и настроението на водача, разходът на гориво достига до 6 литра на 100 км, но и пада под 5 на сто, като в града не надвишава много тази стойност. Като се има предвид мощността и динамиката, това е чудесно.

Настройките на окачването са подбрани много добре и с висока скорост колата е много стабилна.

На пътя новият Opel Astra Sports Tourer е стабилен, благодарение на еластичното окачване, което държи добре колата в завоите и ви позволява да преминавате бързо през всички тях. Реакциите на волана са малко синтетични, но в същото време ви позволяват да управлявате прецизно колата. На пътища с лоша настилка и дупки, предното окачване тип McPherson и торсионната греда отзад с механизъм на Watt осигуряват меко возене, без осезаеми странични наклонявания. Настройките са подбрани много добре и колата е стабилна на пътя.

На пътя новият Opel Astra Sports Tourer е уверен, управлява се прецизно и вози меко.

Почти всичко, което се отнася за хечбека Astra, може да се каже и за комбито Astra Sports Tourer - модерен дизайн, нови технологии, стилен интериор. Инженерите от Opel значително са поработили върху характеристиките на шофиране и трябва да признаем, че те са доста добри, като особено много впечатляват напълно новият двигател, комфортът на возене, възможностите за комуникация и асистентите.

Продажбите на новия Opel Astra Sports Tourer вече започнаха, но у нас на комбито няма да му е лесно, тъй като каросерията комби в България не е на мода, цените не са най-достъпните, а силната конкуренция на пазара ясно играе срещу всеки представител на марката. Но на всеки, който търси именно такъв тип автомобил, препоръчваме да го разгледа отблизо.

Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTI Ecotec

1,6-литров 4-цилиндров битурбо дизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

160 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

350 Нм въртящ момент при 1500-2250 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

4,2 л/100 км среден разход на дизел

109 г/км емисии на СО2

44 885 лева цена на модела

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.