Снимки

През последните две години гамата на Jaguar беше тотално обновена, като към големия и луксозен флагман XJ се присъединиха и спортните седани XF и XE, както и първият всъдеход F-Pace. Сега последните три модела – XF, XE и F-Pace получават нови двигатели, с които британските „хищници” спринтират по-бързо, но харчат по-малко гориво. Освен това и трите модела получават и нови функции за удобство и безопасност, които предлагат още по-големи възможности за персонализация. За новата моделна година спортните седани Jaguar XF и XE, както и всъдеходът F-Pace ще се задвижват от два изцяло нови 4-цилиндрови бензинови двигателя Ingenium и един  мощен турбодизелов мотор с 240 к.с. Новите 2,0-литрови 4-цилиндрови бензинови двигатели Ingenium за седаните XE и XF са мощност 200 к.с. и носят обозначението 20t. По-мощният бензинов турбомотор с 250 к.с. носи емблемата 25t.

Jaguar F-Pace с логото 30d ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди и харчи средно едва 5,9 л/100 км.

Дизеловата гама е разширена с въвеждането на 2,0-литровия 4-цилиндров двигател Ingenium с двоен турбокомпресор, който развива максимална мощност от 240 к.с. и въртящ момент от 500 Нм. Този усъвършенстван двигател има подобрени бутала, колянов вал и горивни инжектори и е първият 4-цилиндров двигател на Jaguar, който използва двоен турбокомпресор. Последователната конфигурация увеличава мощността при високи обороти на двигателя и същевременно подобрява реакциите при ниските обороти. Моделите Jaguar F-Pace, XF и XE, оборудвани с новия дизелов двигател, носят обозначението 25d. Двигателите Ingenium на Jaguar имат технологиите да осигуряват оптимална динамика, икономичност и финес, и същевременно да отговарят на най-строгите световни регламенти по отношение на емисиите на СО2.

Обновеният Jaguar XE S вече разполага с 3,0-литров V6 бензинов двигател с повишена мощност на 380 к.с.

Спортните седани Jaguar XF и XE от новата моделна година предоставят на клиентите по-големи възможности за персонализация на изживяването им при шофиране, благодарение на функцията за програмиране на динамиката, която се предлага като самостоятелна характеристика. Системата позволява на водачите да настроят автомобила според личните си предпочитания, като изберат настройки за двигателя, скоростната кутия и волана при стандартно шофиране в режим Normal или при динамично шофиране в режим Dynamic. Избраната комбинация се активира чрез избиране на режим Dynamic с помощта на бутона с карирания флаг на централната конзола. Функцията „Адаптивна динамика” осигурява най-високите нива на динамична персонализация, като позволява на водачите да персонализират настройките на окачването освен тези за двигателя, скоростната кутия и волана.

На борда на Jaguar XE има системата от четири камери, която предупреждава за пресичащ отпред трафик.

Наред с предоставянето на по-високи нива на комфорт и удобство, и при трите модела са увеличени възможностите за избор на клиентите. Регулируемите предни седалки при моделите F-Pace и XF са усъвършенствани с добавянето на подглавници със странични опори. Новите седалки включват електрическо регулиране на височината и ръчно регулиране на страничната опора. Технологията Dual View е въведена и в трите модела, позволявайки на водача и пътника отпред да гледат различно съдържание от информационно-развлекателната система на централния 10-инчов сензорен екран. Интелигентната технология InControl се предлага в комбинация с Touch Pro и позволява на водача да следва инструкциите на сателитната навигация, докато пътникът отпред използва същия екран за да гледа телевизия.

Jaguar XF за първи път предлага заводска настройка и избор от режими на шофиране Normal и Dynamic.

Обновена цветова палитра и за трите модела уеднаквява имената на нюансите за цялата гама на Jaguar, опростявайки процедурата за поръчване от клиента. Британците от Jaguar се гордеят с безопасността на своите автомобили и трите модела - F-Pace, XF и XE включват редица нови технологии. На борда има системата от четири пространствени камери, която предупреждава за пресичащ отпред трафик и подпомага водача, когато видимостта отпред е ограничена.

В профил Jaguar XF изглежда много по-голям от своя предшественик, но дължината му е намалена до 4,95 м.

При маневриране с ниска скорост, системата помага на водача да позиционира колата, като осигурява визуално изображение на автомобила, насложено с проекции на колелата, показвайки подравняването на волана. При моделите XE и XF асистентът за мъртвата точка на видимост използва системата за предупреждение за сблъсък заедно със системата за електрическо сервоусилване на волана и ако засече кола, приближаваща при смяна на лентите, ще приложи лек натиск върху волана, за да остане автомобилът в своята лента.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Peugeot 308 GTi е най-бързият лъв на пътя

Спортният хечбек доставя удоволствие с яростно ускорение и втрещяващ звук

Обозначението GTi е от особено значение за Peugeot, тъй като именно него носят най-бързите модели на френската марка. Първият модел в спортното семейство е легендарното Peugeot 205 GTi от 1983 г., а за последвалите 35 години са произведени почти 1 милион спортни модели, носещи логото GTi. През 2015 г. беше представен най-новият спортист в гамата - Peugeot 308 GTi, а неотдавна моделът беше обновен.

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Volkswagen Тouareg дебютира у нас със стил на лидер

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Новият Volkswagen Тouareg дебютира зрелищно у нас с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Флагманът в моделната гама на германците беше представен със спектакъл в София с участието на известните актьори Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти. Те създадоха два паралелни свята в две отделни помещения, които в кулминацията на представлението се събраха заедно за разкриването на първите два автомобила.

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.