Снимки

НАСА ще търси близки до Земята екзопланети с нов тип салетит. Той се казва TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) и бе планирано да бъде изстрелян в орбита чрез ракета на SpaceX.

Сателитът ще има мисия с продължителност 24 месеца. Тя цели анализирането на "съседите" на Слънчевата система и основна задача е да се открият поне 50 близки до Земята планети, които да имат подходящи за живот условия. Астрономите очакват общо да се открият хиляди екзопланети, сред които да се отсеят и 50-те подходящи кандидати.

Сателитът има 4 широкоъгълни камери, които покриват около 85% от площта на небето. То е разделено на 26 сектора, като TESS ще ги наблюдава един по един. Сензорите на сателита ще измерват промените в силата на светлината на звездите, когато потенциални екзопланети минават пред тях. През първата година ще се анализират 13 сектора от южното небе, а през втората година 13 сектора от северното небе.

Методът на работа ще е сходен с този на телескопа Kepler, чрез който бяха открити над 2600 екзопланети. Но докато Kepler се насочваше към по-далечни обекти, между 300 до 3000 светлинни години разстояние, TESS ще се насочи към доста по-близки звезди - под 300 светлинни години. Освен това ще се гледат най-ярките близки звезди, което дава повече информация за екзопланетите. Учените очакват TESS да даде множество нови открития не само под формата на екзопланети, но и нова и допълнителна информация за тях, звездите и Вселената.

Спряха тока на Тръмп

Американският президент Доналд Тръмп искаше да каже нещо важно, когато светлините в Белия дом изгаснаха, предаде Асошиейтед прес.
Това стана, точно когато той отбелязваше, че има пълно доверие в американските разузнавателни служби. За кратко помещението потъна в мрак:
„Опа, току-що изгасиха осветлението. Това сигурно са разузнавателните агенции“, пошегува се президентът пред членове на правителството му, членове на Конгреса и журналисти.