Снимки

През последните няколко години се наблюдава растяща любов към класическите автомобили и британците от Jaguar вече предлагат на най-ревностните си клиенти пресъздаването на легендарни модели от далечното минало. На автосалона в Лос Анджелис подразделението Jaguar Classic представи първия автентичен Jaguar XKSS, произведен след почти 60 години. Уникалният ексклузивен автомобил е автентично произведен по точните спецификации за 1957 г. от експертите на Jaguar Classic. Зашеметяващият XKSS е създаден от инженерния екип на Jaguar Classic преди производството на деветте автомобила от модела, които ще бъдат сглобени ръчно във Великобритания и ще бъдат доставени на клиенти от цял свят през 2017 г.

XKSS има дискови спирачки на четирите колела и гуми Dunlop със занитени джанти от магнезиева сплав.

Роудстърът XKSS първоначално е бил създаден от Jaguar като шосеен вариант на спечелилия състезанието „Льо Ман” модел D-Type, конструиран през 1956 г. През 1957 г. девет автомобила, предназначени за износ в Северна Америка, биват унищожени от пожар в завода на Jaguar в централна Великобритания, което означава, че са били създадени само 16 броя от суперспортния XKSS. По-рано тази година Jaguar обяви, че поделението Classic ще конструира деветте „загубени” спортни автомобила XKSS за подбрана група колекционери и клиенти. Те ще бъдат напълно нови, с последователни номера на шасито от дневника на XKSS. Всички автомобили в момента се продават на цена над 1 милион паунда всеки.

Рамите са заварени с бронз по същия начин като тръбите на шасито на оригиналния Jaguar XKSS.

Новият уникален XKSS е резултат от 18 месеца проучване и ще бъде използван като мостра, от която ще бъдат произведени деветте реплики. Първата реплика на XKSS, отговаряща на оригинала, е конструирана чрез комбинация от оригинални чертежи от архивите на Jaguar и модерни технологии. Инженерният екип на Jaguar Classic е сканирал няколко версии на XKSS от 1957 г., за да създаде пълно дигитално изображение на автомобила, от каросерията до шасито, включително всички необходими части. Каросерията на Jaguar XKSS е изработена от магнезиева сплав, както е било през 1957 година и понеже оригиналните калъпи за оформяне на каросерията не съществуват, конструкторите от Jaguar Classic произвеждат нов калъп по поръчка, базиран на оригиналната каросерия от 50-те години на ХХ век.

Отвътре XKSS е оборудван с перфектни реплики на оригиналните измервателни уреди Smiths.

Каросериите на деветте нови автомобила ще бъдат оформени по този калъп чрез традиционен метод, наречен ръчно шлифоване. Експертните инженери на Jaguar Classic са започнали работа с оригиналните рами и оттам са създали CAD, за да подпомогне конструирането на шасито. В сътрудничество с екипа на Jaguar Classic, създателите на рами Reynolds са получили задачата да създадат нови оригинални части по поръчка. Рамите са заварени с бронз по същия начин като тръбите на шасито на оригиналния XKSS. Репликите имат дискови спирачки Dunlop на четирите колела с помпа Plessey и гуми Dunlop със занитени джанти от магнезиева сплав в две части, съгласно спецификациите на оригиналния модел.

Под капака на XKSS е поставен 3,4-литров 6-цилиндров редови двигател от Jaguar D-Type с мощност 262 к.с.

Под предния капак на Jaguar XKSS е поставен 3,4-литров 6-цилиндров редови двигател от Jaguar D-Type с мощност 262 к.с. Двигателят има изцяло нови чугунени блокове и глави на цилиндрите и три карбуратора Weber DC03. Отвътре новият оригинал XKSS е оборудван с перфектни реплики на оригиналните измервателни уреди Smiths. Всичко, от дървото на волана през зърнестата кожена тапицерия на седалките до месинговите копчета на арматурното табло на XKSS, е точно такова, каквото е било през далечната 1957 г.

Направени са малки промени в спецификациите, само за да се подобри безопасността на водача и пътниците.

Направени са малки промени в спецификациите, само за да се подобри безопасността на водача и пътниците. Например горивната клетка използва здрави съвременни материали, за да поддържа използването на съвременни горива. Автомобилите за клиентите ще бъдат изработени ръчно, като процесът ще започне тази година и е изчислено, че конструирането на всеки нов оригинален Jaguar XKSS ще отнеме 10 000 човекочаса.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Honda Civic тръгна с уникален турбодизелов двигател

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Наскоро към двигателната гама на десетото поколение на Honda Civic се присъедини усъвършенстваният дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, новият дизелов мотор ускорява Civic от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди, а комбинираният разход на гориво е едва 3,5 л/100 км, съответстващ на едва 93 г/км емисии на СО2. Като опция за дизеловия Civic от есента ще се предлага и новата 9-степенна автоматична трансмисия.

„Мото-Пфое” представи у нас първият премиум динамичен електромобил в света

Jaguar I-PACE е новият екологичен спортист

„Мото-Пфое” представи у нас първият премиум динамичен електромобил в света

На ексклузивно събитие в столицата официалният представител на марките Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover у нас - „Мото-Пфое”, представи първият премиум електрически автомобил в света Jaguar I-PACE. Новият спортен електромобил ще се предлага в България от началото на следващата година, като първите автомобили се очакват през март. Официална ценова листа ще е налична в края на септември и началото на октомври 2018 г.