Снимки

Ако искате да посрещнете зимата с нов кросоувър, но се колебаете между Nissan Juke, Opel Mokka или някой от другите компактни кросоувъри, изчакайте съвсем малко, за да видите новия Hyundai Kona. Новият корейски кросоувър дебютира преди броени дни в Милано, а през октомври ще бъде показан и на автосалона в София. Нищо чудно новият модел да ви хареса повече от настоящите, тъй като предлага смел и модерен дизайн, просторен и добре сглобен интериор, динамични и икономични двигатели, достъпна свързаност и най-съвременни технологии за сигурност. Очаква се новата Kona да стане най-популярният глобален модел на Hyundai. Корейците все още не са обявили цените, но според запознати, базовият модел с предно предаване и бензинов двигател ще струва в порядъка на 35 000 - 40 000 лева.

Отзад калниците са обгърнати от матови панели, в които са вложени мигачите и тънките LED светлини.

Още на пръв поглед новият Hyundai Kona прави впечатление със заострен дизайн с двойни изцяло LED предни светлини. Със своята широка и ниска стойка, Kona има смел вид на пътя, допълнително подчертан от 18-инчовите алуминиеви джанти в два тона. Размерите на модела са дължина 4165 мм, широчина 1800 мм, височина 1550 мм и междуосие 2600 мм. Новият модел е оборудван със защитни панели на каросерията и широки арки на калниците. Отличителната контрастна обшивка на калника го обгръща и покрива чувствителните повърхности на каросерията. Смелите предна и задна части са подчертани от широката стойка на колата и агресивното оформление. Профилът с къси задни надвеси и калници предполага движение напред. Двуцветният покрив на Kona и изборът от 10 ярки външни разцветки предлага голям брой оригинални съчетания, които ще удовлетворят стила на почти всички потребители.

Цветовите акценти са на вентилационните отвори, около скоростния лост, шевовете на седалките и волана.

Интериорът на Hyundai Kona предлага обширно място за водача и пътниците, като се отличава с гладки и меки повърхности. Пластмасите са качествени и приятни на вид и допир. Има възможност за избор с различни ярки цветове – оранжев, лимонен и червен. На таблото пред шофьора излиза проекционен дисплей с висока яркост, който предоставя пътната информация право в зрителното поле на водача. Аудиосистемата прави свързаността достъпна, като позволява на пътниците да ползват Apple CarPlay и Android Auto на 7-инчовия екран. Новата озвучителна система включва 8 говорителя и усилвател, който предоставя звук с качество на концертна зала на всички пътници. Опционалният 8-инчов сензорен дисплей на мултимедийна система интегрира всички функции за свързване и благодарение на своето ергономично положение, позволява водачите да са настроени към трафика пред тях по всяко време. Кросоувърът предлага и много място за багаж. Във вратите са интегрирани отделения за съхранение на дребни предмети и има място за 1,5-литрови бутилки. Новата Kona предлага щедро място за краката на пътниците на предната седалка и за тези отзад. Общото място за багаж е 361 литра, а със свалени седалки пространството нараства до 1143 литра.

Смелата предна част е подчертана от широката каскадна решетка и агресивната стойка на кросоувъра.

За новия Hyundai Kona се предлага нов 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 120 к.с. и 175 Нм въртящ момент, който се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия и със задвижване на четирите колела 4х4. За повече динамика е подходящ 1,6-литровият 4-цилиндров турбобензинов двигател със 177 к.с. и 265 Нм въртящ момент. Той се комбинира с 6-степенна ръчна скоростна кутия и като опция със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DCT и задвижване 4х4, както и два режима на шофиране - нормален и спортен. От 2018 година Kona ще се предлага и с нов 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор в два варианта на мощност - със 115 к.с. и въртящ момент от 260 Нм с 6-степенна механична трансмисия и предно предаване, и с мощност 133 к.с. и 300 Нм със 7-степенна автоматична трансмисия и избор между предно или двойно предаване 4х4.

Ниската и широка стойка на Kona подобрява възможностите за спортно шофиране и прецизно управление.

Новият Hyundai Kona разполага с пътен просвет от 170 мм. Повдигнатото положение на седалките осигурява и по-добра видимост. Новата система на окачване предполага комфортно возене по неравни пътища. Отпред окачването е тип McPherson, отзад при версията с предно предаване е поставена торсионната греда с голяма твърдост, а в модела със задвижване на четирите колела окачването е многоточково независимо. За сигурността на пътниците Hyundai Kona е оборудван със система за автономно аварийно спиране с функция за предпазване на пешеходци, предупреждение при наличие на автомобил в мъртвата зона, сигнал за пресичащи отзад автомобили, система за поддържане и сигнализация при напускане на лентата на движение, система следяща концентрацията на водача, светлини за завой и автоматично превключване от къси на дълги светлини и обратно. Освен стандартните 6 въздушни възглавници и завеси, в кокпита е монтиран и еърбег, предпазващ коленете на водача.

Hyundai Kona 1.4 T-GDI 7DCT

1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

140 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

242 Нм въртящ момент при 1500-4000 об/мин

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

120 г/км емисии на СО2

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.