100 учители по математика с безплатно  обучение за работа с иновативна платформа

100 учители по математика с безплатно обучение за работа с иновативна платформа

Целта е да изследват ползите и ефективността от уроците с Кан Академия

100 учители по математика в 6-и или 9-и клас ще могат да бъдат обучени как да работят с иновативната образователна платформа Кан Академия. Това ще се случи в рамките на безплатна програма за училища и техни учители по математика “Данни за качествено образование с Кан Академия“, която “Образование без граници” ще се проведе през учебната 2021/2022 година. Идеята е в рамките на следващата година да бъдат изследвани ползите и ефективността от уроците с платформата.

„Целта е да се покаже как работи Кан Академия, какви въздействия има върху учебния процес, върху учениците и техните резултати и нагласи. Докато правим изследването, искаме да наблюдаваме как учителите работят с платформата. Заради тази цел набираме учителите, които да се включат в програмата. В рамките на една годна ние ще ги подкрепим с обучение как да работят с платформата и всички процеси, които са свързани с дигитализацията в самото училище и как да извличат най-доброто от технологии“, обясни Станислава Гатева от сдружението. Тя обясни, че има множество изследвания, които са проведени в доказателство на ефективността на Кан Академия, но на българска почва няма толкова мащабно изследване. Затова и с помощта на изследването те искат да покажат на учители и ученици, че платформата работи и има полза от нея. Инструментариумът за проекта ще бъде създаден от Института за изследвания в образованието. Той ще може да се ползва от учителите и следващите години.

Платформата има уроци по математика, физика, химия, биология, медицина, световна история, музика, философски цикъл. Към тях има видеоурок и статия към него, която може да се прочете. Освен това има и подготвени упражнения. Например по математика след всеки урок ученикът може да решава задача и системата му връща обратна връзка. Ако не се е справил, системата му дава решението на задачата и всичко се записва обратно вътре и може да се проследи какъв напредък постига с времето. „Учителските профили могат да се свържат с ученическите и да се правят класове. Така учителят може да разбере много лесно къде дадено дете е имало затруднения и да му помогне“, обясни Гатева. По думите й така може да се избягва стресът от контролни и тестове, защото в платформата грешката не е наказуема.

Учителите, които ще бъдат включени в рамките на проекта, ще бъдат от различни училища, градове и села, за да има цялостна картина в страната. Ако директор на някое школо реши, може да го запише и да наблюдава във всички свои учители по математика от 6- и 9-и клас. Половината от педагозите които ще се включат, ще работят с Кан Академия до 30 минути, а другата половина - над 30 минути. „В рамките на до или над 30 минути ще бъде времето, в което учениците са работили в платформата. Те може да са се упражнявали, чели статия или да решават задачи или друга ангажираност на учениците с Кан Академия“, обясни Гатева. При подбора на учителите най-важна ще е мотивацията и тяхната готовност да изкарат цялата учебна година. Ще има и контролна група от около 50 училища, които няма да работят с платформата.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.