0

И зобретателността на българина проработи и в този труден момент. Факт е, че по цял свят артисти и културни институции се фокусираха върху това да стриймват безплатно на живо или да пускат записи на концерти от златните си фондове, за да забавляват почитателите си, докато стоят изолирани вкъщи. Но една българска платформа измисли начин, по които хем да гледаш на живо концерт от дивана си, хем да помогнеш на изпълнителите от родната сцена финансово.

Изобретателността на българина проработи и в този труден момент. Факт е, че по цял свят артисти и културни институции се фокусираха върху това да стриймват безплатно на живо или да пускат записи на концерти от златните си фондове, за да забавляват почитателите си, докато стоят изолирани вкъщи. Но една българска платформа измисли начин, по които хем да гледаш на живо концерт от дивана си, хем да помогнеш на изпълнителите от родната сцена финансово.

Инициативата е на URBO, които се определят като „лайфстайл маркетплейс“ – място, на което в нормална обстановка можеш дигитално да резервираш най-различни изживявания. Само за седмица и с жертвата на много часове работа, отдаден екип и помощта на рентал компанията за звукозаписна техника „Жокер рентал“ и streamer.bg те създадоха инициативата #ЖивотВкъщи. С нея организират концерти на известни български групи в специално студио от 200 кв.м. и с обслужващ екип (разбира се с минимален брой членове), спазвайки дезинфекция и всички препоръки на властите. А феновете го изживяват на дивана у дома и то безплатно. Има обаче една чудесна опция – всеки, които има възможност да отдели пари, може да го направи и да ги изпрати към артистите и всеки замесен в инициативата като си закупи „виртуален билет“ за 3 или 10 лв., или ВИП такъв за 50 лв., с който получава различни бонуси.

Първи такъв концерт изнесоха D2 на 20 март. „Резултатите надминаха очакванията ни. Към момента гледанията на живо и записа са общо над 100 000 и продължават да се увеличават. Още по-радващото за нас е, че хората подкрепят инициативата и закупените билети са релевантни към събитията на място“, разказа пред „Монитор“ Милица Антонова, маркетинг мениджър на URBO. Постъпилите пари ще бъдат разпределени не само към музикантите от D2, но и към организаторите и хората, които отговарят за сцени, място, пренос на оборудване, ангажираност, вложени материали. Постъпленията ще бъдат разделени „на реципрочен принцип“, допълват организаторите. „Идеята да създадем подобен род събития точно в този момент е да подкрепим 3-те основни страни, засегнати най-много в момент на световна пандемия и респективно очертаващата се икономическа криза“, категорични са от URBO.

Следващите на виртуалната сцена бяха група „Остава“ на 27 март, а довечера може да се насладим на концерт на Алек Кирев. На 2 април може да гледаме рапъра VenZy с банда на живо, а ден по-късно ще пеят „СкандаУ“. Предстои да бъдат обявени още участници в инициативата.