1/3 от учителите подкрепят идеята за мандатост на директорите

1/3 от учителите подкрепят идеята за мандатост на директорите

66,1% или 1/3 от учители, директори и заинтересовани лица настояват, които са взели участие в анкетно проучване на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа", подкрепят идеята за мандат на управленската длъжност в образователните институции. Това показва недвусмислено, че дебатът е актуален и значим за предучилищното и училищно образование, съобщават от учителския синдикат, с председател д-р Юлиян Петров.

45,6 % от анкетираните смята, че броят на мандатите не трябва да бъде ограничаван, но трябва се прави атестация с участието на синдикатите на 4 години.

„От тази атестация зависи продължаването на договора. Този отговор не е лишен от съдържание, защото създаването на добър директор изисква време. Още повече, изградените добри директори не би трябвало да се губят от системата“, пише в писмото с Петров. 1/5 от анкетираните смята, че директорите трябва да имат само един мандат, а 33,9% - два.

Според 26,6% от участниците в проучването смятат, че изискването за 5 години педагогически стаж, което е сегашната практика, са достатъчни. Доминира и мнението /34,7 %/, че кандидат-директорите трябва да имат поне 10 учителски години. 34% пък смятат, че от респондентите смятат, че за да станеш директор, трябва да си минал задължително през кариерните длъжности „Старши“ и „Главен“учител. 61,6 % от респондентите смятат, че висше педагогическо образование - магистър, е достатъчно за кандидат-директорите. 1/3 на пък смятат, че кандидатите трябва да са учили в специалността "Управление на образованието. По-малко от половината от анкетираните пък смятат, че директорите трябва да имат стаж като заместник-директор или друга управленческа длъжност в образователната институция. Близо 80% от отговорилите пък смята, че представителните синдикати трябва да участват в комисиите за назначаване на директори.
82,5 % от респондентите смятат, че има лобиране на политически партии при избор на директори на образователни институции.
"Резултатите от това национално проучване, направено сред над 8000 респонденти, показват недвусмислено, че политиката по подбор, задържане и мандатност на педагогическите специалисти с ръководни функции категорично не е достатъчно ефективна и трябва да се промени и развие в интерес на по-доброто образование за нашите деца и ученици", заявяват от Синдиката "Образование".

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.