Около 1.2 млн. българи са пазарували онлайн през 2018 г., като те най-често са купували дрехи, обувки и аксесоари, спортни стоки и техника. Отделно тенденцията в последните години е онлайн да се пазаруват по-скъпи стоки, показват данните на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.

Всяка година онлайн търговията у нас нараства с до 20-30%, сочат официални данни от края на 2018 г. Спрямо 2017 г., ръстът за 2018 г. достига 30%. В сравнение, през 2017 г. обемът на онлайн търговията е 511 млн. евро с ръст от 22% спрямо 2016 г.

„Очакваме в близките години да има сериозен ръст в онлайн закупуването на стоки и услуги на изплащане. Част от причините са, че у нас над 70% от населението има достъп до интернет. Освен това, фактор е и растящата наситеност на пазара на смартфони, тъй като 74% от населението в България има такива, според данни за 2018 г. Не на последно място 30% от онлайн потребителите, който представляват 17% от цялото население на България, вече са осъществили поне 1 покупка онлайн“, коментира Георги Тушев, Ръководител отдел Търговски посредници в УниКредит Кънсюмър Файненсинг.

Според УниКредит Кънсюмър Файненсинг секторът на електронната търговия в България ще продължи да расте устойчиво като очакванията са за 27% ръст и през следващите няколко години.

Нарастването на традиционната търговия в световен мащаб е с около 3-4%, което налага и въпросът дали тя няма да изчезне в определени сектори. Прогнозите по темата сочат, че традиционните магазини няма да изчезнат, но постепенно всички те ще навлязат в онлайн търговията.

Продуктовите категории, които ще се развиват най-бързо са поръчка на храна онлайн, дом и градина, а от онлайн услугите с най-голям темп ще растат туристическите пакети, онлайн застраховките и закупуване на онлайн билети за събития.

От миналата година в УниКредит Кънсюмър Файненсинг работи напълно дигитализиран процес за кандидатстване на стоков кредит. Година по-късно данните показват, че най-често купуваните стоки за 2018 г. чрез онлайн кредит са компютри и офис техника, следвани от смарт телефони и телевизори.

Най-често от стоков кредит онлайн се възползват семейни мъже, на възраст между 30 и 39 години, със средно образование, които са на постоянен трудов договор от 1 до 3 години. Доходът на клиента е до 1000 лв., а средният размер на покупката му е 680 лв.

„В България има потенциал за развитие на онлайн търговията, тъй като не сме достигнали все още пиковете на Европейския пазар. В подкрепа на тази тенденция е и факта, че 30% от онлайн потребителите ще са основно от поколението, родени след 1995 г. или т.нар. „Generation Z“, допълни Екатерина Кирилова, член на Управителния съвет и Главен търговски директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Окончателно: 350 млн. лв. за ваучерите за храна

В бюджета за догодина са заделени 350 млн. лв. за ваучерите за храна. Предложението е на председателката на Комисията по бюджет и финанси Менда Стоянова. То бе подкрепено с 159 гласа “ЗА”, 21 се обявиха против, а 11 се въздържаха по време на обсъждането в зала на „Бюджет 2020“ днес.

След години „Бонус-малус“ ще включва щети и липса на застраховка (ОБНОВЕНА)

Обхватът на модела „бонус-малус“, който ще определя цената на полицата „Гражданска отговорност“, постепенно ще се увелича. Никъде по света системата не работи в толкова ограничен вариант и предложението на Комисията за финансов надзор (КФН) ще помогне за подобряване на пътната безопасност, но няма да вдигне цените на полиците, твърдят застрахователите.

До края на декември земеделците избират как да се облагат доходите им

Физическите лица, регистрирани като земеделски стопани, имат право да избират реда за облагането на доходите от дейността им през 2020 година, напомнят от Национална агенция за приходите /НАП/.