0

С лед залеза следва изгрев, след нощта идва ден, а след изолацията настава време за приобщаване и оживление. През последните няколко месеца автомобилният пазар в Европа и у нас буквално заспа, но вече е време да се събуди. Най-популярната марка на българския пазар – Dacia, която вече 7 години е лидер по продажби на нови автомобили у нас, посреща дългоочакваното оживление на потребителите със специална серия Blue Line. Новата лимитирана серия се предлага и за най-успешния всъдеход у нас - Duster, който пленява с новия син цвят, символизиращ безкрайната синева.

След залеза следва изгрев, след нощта идва ден, а след изолацията настава време за приобщаване и оживление. През последните няколко месеца автомобилният пазар в Европа и у нас буквално заспа, но вече е време да се събуди. Най-популярната марка на българския пазар – Dacia, която вече 7 години е лидер по продажби на нови автомобили у нас, посреща дългоочакваното оживление на потребителите със специална серия Blue Line. Новата лимитирана серия се предлага и за най-успешния всъдеход у нас - Duster, който пленява с новия син цвят, символизиращ безкрайната синева.

Освен със специалния син цвят, новата серия Blue Line се отличава с дизайнерски декоративни елементи и още повече полезно оборудване в автомобила. Новата версия на Dacia Duster от лимитираната серия Blue Line вече е налична за поръчка в България. Цените започват от 29 720 лева за модела с новия 3-цилиндров турбомотор TCe 100 ECO-G, който работи на бензин и пропан-бутан. Той е само с предно предаване и 5-степенна механична скоростна кутия. Вече може да се поръча и Dacia Duster Blue Line с 1,5-литровия 4-цилиндров дизелов агрегат dCi 115 4x4 на цени от 37 870 лева.

Лимитираната серия Blue Line за Dacia Duster e базирана на най-високото ниво на оборудване Prestige и се предлага в шест екстериорни цвята, включително новият син цвят „Метал“, който прави своя дебют в гамата на Dacia. Лимитираната серия Blue Line предлага богато стандартно оборудване и полезни технологии за Dacia Duster, включително камера за заден ход и заден парктроник, автоматичен климатик и 7-инчов сензорен екран с музикална и навигационна система Media Nav Evolution.

В екстериора на модела Dacia Duster Blue Line правят впечатление 17-инчовите алуминиеви джанти със син център и страничните огледала в черен цвят с лаково покритие. Интериорът също се отличава със специална текстилна тапицерия в черен и син цвят, сини декоративни елементи по въздуховодите и дръжките на вратите.

Най-атрактивен за потребителите е моделът Duster Blue Line с модернизирания 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател Blue dCi 115, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, който се предлага както с предно предаване, така и със задвижване на четирите колела 4х4. Този надежден и здрав турбодизелов двигател с мощност 115 к.с. при 3750 об/мин и максимален въртящ момент от 260 Нм при 1750 об/мин предлага прилична динамика и много нисък разход на гориво. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12 секунди, а максималната скорост е 175 км/ч. Благодарение на ефективния мотор, при равномерно шофиране с 90 км/ч, Duster постига разход на дизелово гориво от 4,7 л/100 км. На магистралата със 130-140 км/ч консумацията е 5,8 л/100 км. Приблизително толкова харчи колата в града при интензивен трафик.

Новият Duster запазва офроуд качествата, които помогнаха на модела да постигне толкова голям успех. Неговата проходимост го нарежда сред най-добрите в класа и го превръща в истински SUV за ежедневна употреба. Версията със задвижване 4х4 е истински всъдеход върху пресечени терени и при щурмуване на кални коловози и водни препятствия, благодарение на пътния просвет от 210 мм, късите надвеси и ъглите на атака от 30 градуса отпред и 33 градуса отзад. Системата 4x4 с три режима на работа позволява на водача на Duster лесно да промени задвижването според условията. Най-подходящ за шофиране върху сухи пътища е икономичният режим 2WD, при който тягата се предава само към предните колела.

В режим Auto силата от мотора се разпределя автоматично между предната и задната ос, като при загуба на сцепление към задните колела се прехвърлят до 50% от въртящия момент. В режим Lock по електронен път трансмисията разпределя тягата поравно между предната и задната ос. Този режим е подходящ при настилки с ниско сцепление, както и за екстремен офроуд, а също така помага на колата да излезе от затъване, ако колелата превъртат в кал или пясък. Офроуд възможностите на новия Duster са повишени от 6-степенната механична скоростна кутия, която е с къса първа предавка и позволява постепенна реакция при ниски скорости върху неравен терен, мощно потегляне при стръмни наклони и ефективно използване на моторната спирачка при спускане.

Новата Dacia Duster е по-безопасен автомобил, благодарение на подсилената си рама, новите рамки на седалките, въздушните завеси и автоматичното включване на фаровете. Електрическото сервоуправление на волана улеснява маневрирането в населените места или при офроуд шофиране. На пътя Duster се движи балансирано и поема плавно неравностите и дупките върху асфалта. Всичко това го превръща в един универсален автомобил както за града, така и за авантюристични пътешествия.

Технически характеристики

Dacia Duster dCi 115 4x4 Blue Line

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

115 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

260 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

12,1 секунди ускорение от 0-100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км среден разход на дизел

152 г/км емисии на СО2

37 870 лева цена на тествания модел