0

Т ъмните облаци, надвиснали над бъдещето на дизеловите двигатели, преориентират потребителите към коли с бензинови мотори. За да отговори на променящите се тенденции, японската марка Nissan лансира изцяло нов 1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор, който да удовлетвори търсенето на клиентите за високоефективен бензинов двигател, предоставящ забележителна динамика и нисък разход на гориво.

Тъмните облаци, надвиснали над бъдещето на дизеловите двигатели, преориентират потребителите към коли с бензинови мотори. За да отговори на променящите се тенденции, японската марка Nissan лансира изцяло нов 1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор, който да удовлетвори търсенето на клиентите за високоефективен бензинов двигател, предоставящ забележителна динамика и нисък разход на гориво.

Новият двигател консумира по-малко бензин и отделя по-ниски емисии на CO2. Той е разработен от Алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, съвместно с германския концерн Daimler и направи своя дебют в четвъртото поколение на Mercedes-Benz A-класа. За първи път новият 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател се предлага и в обновения Nissan Qashqai. С този съвременен двигател най-продаваният кросоувър в Европа е станал още по-привлекателен за потребителите, които обичат да шофират на дълги разстояния, без това да им коства много средства.

Новият бензинов двигател с турбокомпресор в Nissan Qashqai е наличен в два варианта на мощност със 140 и 160 к.с. Моторът е съчетан серийно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага модерната 7-степенна роботизирана трансмисия DCT с двоен съединител. Тя осигурява по-динамично ускорение, подобрени показатели при старт от място и плавно разгръщане на мощността, в сравнение с досегашната вариаторна безстепенна автоматична трансмисия X-Tronic CVT.

Моделът със 140 к.с. разполага с максимален въртящ момент от 240 Нм, а вариантът с мощност от 160 к.с. развихря тяга от 260 Нм с механична трансмисия и 270 Нм за кутията с двоен съединител DCT. Всички версии на бензиновия модел са с предно задвижване и отговарят на новия стандарт за емисиите Euro 6d-Temp. Новите двигатели директно заместват старите турбомотори с работен обем 1,2 литра и 115 к.с., както и 1,6-литровия двигател със 163 к.с.

Най-атрактивен безспорно е Qashqai с по-мощния вариант със 160 к.с., съчетан със 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя. Двигателят има прилична тяга от 270 Нм при 2000 об/мин и ускорява пъргаво кросоувъра още от ниски обороти. Забелязва се подобрена реакция на мотора, който отговаря значително по-отзивчиво при рязко натискане на газта. Благодарение на това моторът ускорява по-енергично и дава възможност за извършването на по-бързи и по-сигурни маневри при изпреварване. В същото време при по-плавно и равномерно подаване на газ, новият двигател е много тих и почти не нарушава акустичния комфорт в салона. Мощността напълно достатъчна за надеждно и приятно придвижване в ежедневието.

Ключова роля в представянето на Nissan Qashqai с новия 1,3-литров бензинов турбодвигател има и новата 7-степенна автоматична скоростна кутия DCT с двоен съединител, която осигурява прецизна смяна на предавките. Трансмисията има електрическо охлаждане при необходимост и електромеханично превключване на предавките, за подобрена ефективност. Автоматикът осигурява на водача плавно превключване на предавките без прекъсване на тягата, което създава по-естествено усещане за шофиране, като същевременно увеличава удоволствието при пътуване.

Освен че е по-динамичен, с новия бензинов двигател Nissan Qashqai може да бъде и по-икономичен, но всичко зависи от маршрута и стила на каране. При шофиране с равномерно темпо със скорост около 90-100 км/ч, кросоувърът се задоволява само с 5,1 л/100 км, на магистралата със 130 км/ч разходът е 5,8 л/100 км, а в града консумацията е около 6,5-6,8 л/100 км, в зависимост от трафика.

Пътното поведение на Nissan Qashqai е по-рафинирано, благодарение на модификациите по окачването, амортисьорите и системите за завиване. Моделът вози комфортно, независимо от настилката, като преминава стегнато през легналите полицаи и неравностите, като само големите дупки могат да предизвикат смущения в окачването. Управлението е по-директно и дава пряка обратна връзка от завиващите колела. Внедрените в купето абсорбиращи материали и увеличената дебелина на стъклата са довели до намаляване на шума от колелата, двигателя и вятъра.

Цените на Nissan Qashqai с новия 1,3-литров бензинов турбодвигател започват от 35 890 лева за варианта със 140 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия, а моделът със 160 к.с. и автоматик струва най-малко 40 440 лева. Цената на поддръжката на новия бензинов кросоувър е намалена, благодарение на по-ниските разходи за сервизиране по време на експлоатационния цикъл на двигателя, защото интервалите за смяна на маслото са увеличени от 20 000 на 30 000 км.

Технически характеристики

Nissan Qashqai 1.3DiG-T DCT

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

160 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

122 г/км емисии на СО2

40 440 лева базова цена на модела