Т ъмните облаци, надвиснали над бъдещето на дизеловите двигатели, преориентират потребителите към коли с бензинови мотори. За да отговори на променящите се тенденции, японската марка Nissan лансира изцяло нов 1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор, който да удовлетвори търсенето на клиентите за високоефективен бензинов двигател, предоставящ забележителна динамика и нисък разход на гориво.
Тъмните облаци, надвиснали над бъдещето на дизеловите двигатели, преориентират потребителите към коли с бензинови мотори. За да отговори на променящите се тенденции, японската марка Nissan лансира изцяло нов 1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор, който да удовлетвори търсенето на клиентите за високоефективен бензинов двигател, предоставящ забележителна динамика и нисък разход на гориво.
Новият двигател консумира по-малко бензин и отделя по-ниски емисии на CO2. Той е разработен от Алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, съвместно с германския концерн Daimler и направи своя дебют в четвъртото поколение на Mercedes-Benz A-класа. За първи път новият 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател се предлага и в обновения Nissan Qashqai. С този съвременен двигател най-продаваният кросоувър в Европа е станал още по-привлекателен за потребителите, които обичат да шофират на дълги разстояния, без това да им коства много средства.
Новият бензинов двигател с турбокомпресор в Nissan Qashqai е наличен в два варианта на мощност със 140 и 160 к.с. Моторът е съчетан серийно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага модерната 7-степенна роботизирана трансмисия DCT с двоен съединител. Тя осигурява по-динамично ускорение, подобрени показатели при старт от място и плавно разгръщане на мощността, в сравнение с досегашната вариаторна безстепенна автоматична трансмисия X-Tronic CVT.
Моделът със 140 к.с. разполага с максимален въртящ момент от 240 Нм, а вариантът с мощност от 160 к.с. развихря тяга от 260 Нм с механична трансмисия и 270 Нм за кутията с двоен съединител DCT. Всички версии на бензиновия модел са с предно задвижване и отговарят на новия стандарт за емисиите Euro 6d-Temp. Новите двигатели директно заместват старите турбомотори с работен обем 1,2 литра и 115 к.с., както и 1,6-литровия двигател със 163 к.с.
Най-атрактивен безспорно е Qashqai с по-мощния вариант със 160 к.с., съчетан със 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя. Двигателят има прилична тяга от 270 Нм при 2000 об/мин и ускорява пъргаво кросоувъра още от ниски обороти. Забелязва се подобрена реакция на мотора, който отговаря значително по-отзивчиво при рязко натискане на газта. Благодарение на това моторът ускорява по-енергично и дава възможност за извършването на по-бързи и по-сигурни маневри при изпреварване. В същото време при по-плавно и равномерно подаване на газ, новият двигател е много тих и почти не нарушава акустичния комфорт в салона. Мощността напълно достатъчна за надеждно и приятно придвижване в ежедневието.
Ключова роля в представянето на Nissan Qashqai с новия 1,3-литров бензинов турбодвигател има и новата 7-степенна автоматична скоростна кутия DCT с двоен съединител, която осигурява прецизна смяна на предавките. Трансмисията има електрическо охлаждане при необходимост и електромеханично превключване на предавките, за подобрена ефективност. Автоматикът осигурява на водача плавно превключване на предавките без прекъсване на тягата, което създава по-естествено усещане за шофиране, като същевременно увеличава удоволствието при пътуване.
Освен че е по-динамичен, с новия бензинов двигател Nissan Qashqai може да бъде и по-икономичен, но всичко зависи от маршрута и стила на каране. При шофиране с равномерно темпо със скорост около 90-100 км/ч, кросоувърът се задоволява само с 5,1 л/100 км, на магистралата със 130 км/ч разходът е 5,8 л/100 км, а в града консумацията е около 6,5-6,8 л/100 км, в зависимост от трафика.
Пътното поведение на Nissan Qashqai е по-рафинирано, благодарение на модификациите по окачването, амортисьорите и системите за завиване. Моделът вози комфортно, независимо от настилката, като преминава стегнато през легналите полицаи и неравностите, като само големите дупки могат да предизвикат смущения в окачването. Управлението е по-директно и дава пряка обратна връзка от завиващите колела. Внедрените в купето абсорбиращи материали и увеличената дебелина на стъклата са довели до намаляване на шума от колелата, двигателя и вятъра.
Цените на Nissan Qashqai с новия 1,3-литров бензинов турбодвигател започват от 35 890 лева за варианта със 140 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия, а моделът със 160 к.с. и автоматик струва най-малко 40 440 лева. Цената на поддръжката на новия бензинов кросоувър е намалена, благодарение на по-ниските разходи за сервизиране по време на експлоатационния цикъл на двигателя, защото интервалите за смяна на маслото са увеличени от 20 000 на 30 000 км.