0

Н а автосалона в Женева през март Skoda представи фейслифта на модела Fabia. Модернизацията обхвана и хечбека, и комбито. Промените във външния вид са направили Fabia по-агресивна, а модернизираният интериор е като в спортна кола. Обновената Fabia е получила нови функции, познати от по-големите модели на Skoda, както и нови умни решения от гамата на чехите Simply Clever.

На автосалона в Женева през март Skoda представи фейслифта на модела Fabia. Модернизацията обхвана и хечбека, и комбито. Промените във външния вид са направили Fabia по-агресивна, а модернизираният интериор е като в спортна кола. Обновената Fabia е получила нови функции, познати от по-големите модели на Skoda, както и нови умни решения от гамата на чехите Simply Clever.

Благодарение на новия външен вид на Skoda Fabia, почти е невъзможно тя да се обърка с друга кола. Отпред централното място заема модифицираната радиаторна решетка с интересна форма, а от нея започва релефният капак с увеличен размер. В стандартните версии решетката е хромирана, а в спортната Monte Carlo е изпълнена в черно. От двете страни на скосената решетка са фаровете с трапецовидна форма, в които са комбинирани халогенни светлинни тела и светодиодни дневни светлини.

Отстрани малките промени не са забележими, като единствено във версията Monte Carlo правят впечатление 18-цоловите джанти с нископрофилни гуми. В задната част във фаровете са добавени нови LED прожектори, бронята е с променена форма, а в двата края са поставени две светлоотразителни светлини.

В салона на пръв поглед няма съществени промени, като всички уреди се намират на познатото си място, без излишни размествания. Разликата е, че сега са използвани нови материали, по-качествени текстилни материи и приятна на допир пластмаса. Управлението на автомобила е удобно, тъй като всичко е на ръка разстояние и не е необходимо да губите време в търсене на различните функции. Точно пред погледа на водача е арматурното табло с дисплей, който показва всички необходими опции. Воланът е с четири спици и е оборудван с бутони за дистанционно управление на аудиосистемата и автопилота. На таблото в средата е поставен новият 6,5-инчов дисплей на информационно-развлекателната система Swing, която позволява на шофьора да използва пълната гама от мобилни онлайн услуги от Skoda Connect.

Иновативната технология SmartLink+ предоставя възможност на пътниците да се възползват напълно от смартфона си, благодарение на приложенията Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink и SmartGate. В салона има достатъчно пространство за да може водач с всякакъв ръст да се чувства удобно. Като недостатък в зоната на водача мога да посоча малкото разстояние между педалите, което потвърждава, че Skoda Fabia е създадена за жени. Предните седалки са с плътна структура и са сравнително удобни. Пространството на втория ред ще бъде достатъчно само ако отпред седят хора със среден ръст.

Пътуващите отзад разполагат с два входа за USB, както и стойка за таблет, която се захваща за предната облегалка. Интериорът е с добра изолация от външен шум. В автомобила има всички уреди за създаване на комфортен климат, независимо от времето навън. Обемът на багажника на хечбека е 330 литра, а ако се сгънат задните облегалки в съотношение 60:40, пространството достига 1150 литра. Практичната версия Combi разполага с много по-голям обем на багажника от 530 литра, а при сгънати задни облегалки се увеличава до 1395 литра.

Новата Skoda Fabia вече не се предлага с дизелови двигатели и може би това се дължи на „дизеловия” скандал в Европа. Сега под капака на компактния автомобил се намират само 3-цилиндрови бензинови двигатели - атмосферни мотори 1.0 MPI с мощност от 60 и 75 к.с. и турбомотори 1.0 TSI с 95 к.с. или 110 к.с. Агрегатите са съчетани с 5-степенна механична скоростна кутия, а като опция само за мощния двигател със 110 к.с. се предлага 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. Един практичен избор, ако обичате да сменяте скоростите сами, е Fabia с турбомотора с 95 к.с., който е много пъргав, работи гладко за 3-цилиндров двигател и има висок въртящ момент от 160 Нм в широкия интервал от 1800 до 3500 об/мин. Динамичните характеристики са доста прилични, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,9 секунди, а разходът на гориво в смесен цикъл е 4,5 л/100 км.

Обновената Skoda Fabia е оборудвана с окачване, което позволява на автомобила да се движи възможно най-гладко на пътя. Много показателно е, че компактният модел с лекота преминава през легналите полицаи, без досадното друсане и потропване.

Производството и продажбите на хечбека и комбито на обновената Skoda Fabia вече започнаха, а у нас цената на модела в специалното ниво на оборудване Selection е 20 770 лева за хечбека и 21 950 лева за комбито. Версията 1.0 TSI започва от 23 450 лева за хечбека и 24 770 лева за комбито.

Технически характеристики

Skoda Fabia Combi 1.0 TSI Selection

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

5-степенна механична скоростна кутия

95 к.с. максимална мощност при 5000-5500 об/мин

160 Нм въртящ момент при 1800-3500 об/мин

10,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

185 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на гориво

103 г/км емисии на СО2

24 770 лева цена на тествания модел