0

Ч етвърто поколение на Suzuki Vitara постоянно се усъвършенства. Неотдавна Vitara получи нова версия Hybrid 48V, която е получила хибридното задвижване на Suzuki и е станала още по-икономична, особено в градовете. Обновеният компактен SUV се отличава със свежа визия на външния вид, по-богато оборудване и нови системи за безопасност. Въпреки подобренията, Suzuki Vitara запазва цената си и остава сред най-изгодните предложения на българския пазар.

Четвърто поколение на Suzuki Vitara постоянно се усъвършенства. Неотдавна Vitara получи нова версия Hybrid 48V, която е получила хибридното задвижване на Suzuki и е станала още по-икономична, особено в градовете. Обновеният компактен SUV се отличава със свежа визия на външния вид, по-богато оборудване и нови системи за безопасност. Въпреки подобренията, Suzuki Vitara запазва цената си и остава сред най-изгодните предложения на българския пазар.

Най-новата версия на компактния кросоувър Suzuki Vitara е умерен хибрид, който работи на принципа на възстановяване на спирачната енергия, за да се зареди литиево-йонната батерия при спиране. Батерията се използва от интегриран стартер-генератор с цел моментално подпомагане на бензиновия двигател. Комбинацията от двете осигурява по-икономично и плавно задвижване, както и висока ефективност, без ограничения на пробега и специална поддръжка на хибридната система. С тази технология новото Suzuki Vitara е атрактивно предложение в сегмента на SUV.

Новото Suzuki Vitara Hybrid 48V се отличава с нов дизайн на фаровете, като кръгът около LED светлините е заменен с хоризонтална синя ивица, която подчертава динамичното и модерно излъчване на автомобила. Най-забележимите новости са радиаторната решетка с големи вертикални хромирани ламели вместо хоризонтални.

В долната част на предната броня трапецът вече не е закръглен от двете страни, а дневните LED светлини са подчертани с лъскава лента. Задните LED светлини са издадени навън, като са оцветени изцяло в червено, а светлината за заден ход е преместената в средата на бронята.

В интериора на обновеното Suzuki Vitara Hybrid 48V е добавена мека пластмаса върху горната част на таблото за управление, което придава по-приятно усещане при допир и на външен вид. Инструментите също са преработени, като е променен дизайнът на циферблатите, между които е инсталиран 4,2-инчовият цветен LSD екран на мултимедията.

Обновеният кросоувър е получил усъвършенствана мултимедия с навигация, поддържа Apple CarPlay и Android Auto, а също и цветен дисплей на таблото с анимирани снимки, които се появяват при превключване на режимите на движение Auto, Snow и Sport. В базовото ниво на оборудване на Suzuki Vitara Hybrid 48V са включени полезни удобства като автоматичен климатик, LED светлини, фарове за мъгла, адаптивен круиз контрол, автоматични дълги фарове, автоматични светлини и чистачки.

Хибридната версия на Vitara остава едно от най-сигурните предложения в класа си. От базовото ниво моделът е оборудван с пълен набор от системи за безопасност, като спирачен асистент с двоен датчик, система за разпознаване на пътни знаци, система за предупреждение при смяна на пътното платно, система за предотвратяване от напускане на лентата на движение, предупреждение при криволичене, асистент при спускане и при потегляне при наклон и 7 въздушни възглавници.

Новото Suzuki Vitara Hybrid 48V се задвижва от 1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор BoosterJet, допълнен от 48-волтовата хибридна система. Максималната мощност е 129 к.с. при 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 235 Нм е наличен в интервала от 2000-3000 об/мин. Двигателят се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия.

Водачът разполага с прилична тяга в почти целия работен режим на мотора. При старт ускорението от място до 100 км/ч отнема малко над 10 секунди, което е сравнително добро постижение за компактен SUV, а при изпреварване колата се нуждае от съвсем леко подаване на газ за да осъществи маневрата с лекота.

За комфортното управление се грижи 6-степенната механична скоростна кутия, с която водачът превключва предавките точно и прецизно. Новият хибриден двигател е с подобрени характеристики спрямо предходния и покрива нормите за замърсяване Euro6d. Работата на хибридната задвижваща система и новият двигател постигат намаляване на разхода на гориво с 20% и показателите при комбиниран цикъл сега достигат до 4,6 л/100 км за модела с предно предаване и 4,9 л/100 км за версията 4х4. Благодарение на ниския разход на гориво, с един резервоар от 47 литра можете да изминете автономен пробег от над 1000 км при извънградско шофиране.

Управлението на хибридното Suzuki Vitara е относително директно за кросоувър, окачването е стегнато, а шасито се наклонява неосезаемо в острите завои. В същото време колата вози доста комфортно с предно окачване тип McPherson и задно с торсионна греда. Пътният просвет на Suzuki Vitara е 185 мм и е достатъчен за да се движите с лекота по черен път, да преодолявате пресечени терени и да газите снежни преспи.

Системата за задвижване на четирите колела All-Grip 4WD предлага три режима на работа - Auto, Snow и Sport, които се сменят от въртящ се селектор на централната конзола и променят работата на двигателя. Има отделен бутон за режима Lock, който заключва централния диференциал и разпределя поравно тягата между предната и задната ос и помага в кални коловози или сняг.

Цените на Suzuki Vitara Hybrid 48V започват от 38 490 лева за базовия модел с предно предаване и с включен екологичен бонус, а най-високо оборудваната версия GLX SR със задвижване 4х4 и панорамен покрив струва 53 490 лева.

Технически характеристики

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 48V All-Grip

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

129 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

235 Нм максимален въртящ момент при 2000-3000 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

190 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на гориво

111 г/км емисии на СО2

46 990 лева цена на модела GL+