0

Я понският пикап Isuzu D-Max е типичен пример за универсален автомобил, подходящ както за ежедневна употреба в бизнеса, така и за семейни развлечения през уикенда. Моделът може да послужи за превоз на хора и товари едновременно, което го превръща в универсален партньор на неговия собственик. Новият пикап Isuzu D-Max дойде на българския пазар в края на миналата година преработен изцяло, здрав и надежден, с подобрена аеродинамика, проходим, по-ярък и по-способен от всякога.

Японският пикап Isuzu D-Max е типичен пример за универсален автомобил, подходящ както за ежедневна употреба в бизнеса, така и за семейни развлечения през уикенда. Моделът може да послужи за превоз на хора и товари едновременно, което го превръща в универсален партньор на неговия собственик. Новият пикап Isuzu D-Max дойде на българския пазар в края на миналата година преработен изцяло, здрав и надежден, с подобрена аеродинамика, проходим, по-ярък и по-способен от всякога.

След модернизацията пикапът запази общия външен стил и структурата с рама, но в същото време е сериозно обновен технически, като е изграден на нова платформа и получи напълно нов интериор, подобрена проходимост и нови опции за своя клас.

Историята на D-Max започва през 1963 година, когато японската компания Isuzu произвежда първия си пикап. Японската марка е специализирана в производство на товарни автомобили с висока надеждност и здравина. Пикапът Isuzu D-Max е със здраво шаси и двигател като при камионите.

Въпреки това, интериорът му предлага удобството на лек автомобил и комфорта да превозва до петима човека. Концепцията на пикапа Isuzu D-Max е да върши работа много дълго време. Можете да го ползвате за пренасяне на тежки товари и за пътешествия, както и да стигнете до места, където други не могат да ви закарат. С две думи това е пикап, на който може да се разчита.

Новият пикап Isuzu D-Max идва 8 години след излизането на предишния модел. На външен вид новият D-Max е агресивен и смел, със сурови пропорции и изчистени дизайнерски линии. Аеродинамичната форма допринася за намалената консумация на гориво, понижено ниво на шум в кабината и лесно шофиране при висока скорост. Промяната в дизайна включва нови двойни LED фарове с изразителни U-образни дневни светлини, голяма шестоъгълна радиаторна решетката и повдигната броня.

В задната част на товарната платформа изпъкват новите вертикално ориентирани светлини. Пикапът е оборудван с черни алуминиеви джанти, задна броня с вградено стъпало за по-лесен достъп до товарния отсек, странични стъпенки с нов дизайн, както и с богато разнообразие от кабини и нива на оборудване в три различни модификации на каросерията - с единична кабина, с удължена или с двойна кабина.

Интериорът на Isuzu D-Max предлага повече пространство за пътниците на първия ред седалки, като краката на водача има достатъчно място и пътуването на дълги разстояния е много по-удобно. Отварянето на задните врати при модела с двойна кабина предоставя по-добър достъп до задната част на фона на конкурентите, както и повече пространство за пътниците отзад.

Пътниците на задната седалка имат повече пространство до тавана, което позволява там да пътуват удобно и по-високи хора. В просторната кабина са монтирани обновени седалки, които могат да се регулират електрически в 8 степени и в съчетание с волана, който се мести в дълбочина и на височина, дават възможност за избор на най-подходящата позиция за шофиране.

Всяка седалка е изработена от по-мек материал, с по-стабилна облегалка, която предлага повече комфорт. В кабината има достатъчно пространство за съхранение на вещи. Пътуването е още по-приятно с двузоновия климатик, ниските нива на шум и липсата на вибрации. Изцяло новият пикап Isuzu D-Max разполага с множество нови и интуитивни технологии. Точно в средата на централната конзола е поставен голям 9-инчов сензорен дисплей, който предоставя важна информация за движението.

Пикапът разполага с множество USB портове в предната и задната част на купето. Мултимедийната система има възможност за поставянето на осем високоговорителя, а благодарение на приложенията Apple CarPlay и Android Auto, се осъществява връзка между мултимедията и смартфона на водача или пътниците, като дублира функциите на смартфона по време на шофиране, включително разпознаване на глас.

Като истински работен пикап, Isuzu D-Max е способен да носи товар над 1 тон или по-точно от 1095 кг до 1205 кг в зависимост от версията и да тегли прикачен товар с тегло до 3,5 тона. Пикапът се предлага в три варианта на кабината - единична, удължена и двойна. В зависимост от нея се променя и обемът на товарния отсек. При единичната кабина легенът е с размери височина 465 мм, дължина 2330 мм и широчина 1590 мм. При удължената кабина товарният отсек е с размери височина 490 мм, дължина 1805 мм и широчина 1530 мм, а при двойната кабина дължината е 1495 мм.

В легена има скоби и куки за укрепване на товарите, а задният капак може да издържи върху него да стъпи човек с тегло над 100 кг. Листовото задно окачване тук е особено стегнато и предназначено за превозване на товари с тегло над 1 тон, както и за справяне с тежки терени. При максимално натоварване, комфортът на возене е доста добър. Дългото междуосие от 3195 мм осигурява по-добро управление и стабилно пътно поведение, като намалява наклоняването в завоите. Намален е спирачният път при рязко спиране, независимо от теглото на товара.

Икономичен на пътя, проходим в офроуда

Под предния капак на пикапа Isuzu D-Max е поставен съвременен турбодизелов двигател, който продължава традицията на Isuzu за висока надеждност и представяне с дълъг живот и ниски разходи за гориво. Турбодизеловият 1,9-литров 4-цилиндров агрегат произвежда мощност от 164 к.с. и въртящ момент от 360 Нм. Новият дизелов мотор е самостоятелна разработка на японците. Оборудван е с турбокомпресор с променлива геометрия.

Скоростната кутия е 6-степенна механична или 6-степенна автоматична. С механичната трансмисия ускорението от място до 100 км/ч става за 12,5 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Моторът работи значително по-рафинирано с по-малко вибрации и демонстрира отлична горивна ефективност.

С двама човека на борда и празен товарен отсек, разходът по междуселищен път със скорост около 90 км/ч беше точно 7 литра на 100 км. Двигателят отговаря на последния екологичен стандарт Евро 6b, без да се нуждае от добавката AdBlue.

Задвижването на Isuzu D-Max е само на задните колела или двойно 4х4 с блокаж на диференциала. Версията с 4х4 има въртящ се контролер на централната конзола, от който водачът може да избира между три режима - само задно предаване 2Н, бързи предавки 4Н, които могат да се включат при движение с до 100 км/ч или бавни предавки 4L за сериозен офроуд.

В нормални условия е удачно да изберете само задно предаване, като тогава пикапът е най-икономичен и има най-добрия радиус на завой в класа си от едва 6,25 метра.

Когато имате нужда от повече сцепление, като например през зимата, електронната система 4х4 прехвърля 50% от тягата към предния мост. Ако трябва преминете през хлъзгав терен, кални коловози или река, в режим 4L пикапът върви като истински всъдеход.

Пътният просвет от цели 24 см, предният ъгъл на заход от 30,5 градуса, както и задният от 24,2 градуса, позволяват на пикапа да щурмува сериозни наклони. D-Max може да се движи по страничен наклон с ъгъл до 50 градуса. Има и система, подпомагаща спускането по наклон.

Новият пикап Isuzu D-Max вече се продава у нас в дилърската мрежа на официалния вносител „София Франс Ауто”, а цените варират от 55 179 лева за базовия модел със задно предаване и единична кабина до 78 548 лева за модела с двойна кабина, двойно задвижване 4х4 и 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Технически характеристики

Isuzu D-Max Double Cab 4х4 Arena

1,9-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

164 к.с. максимална мощност при 3600 об/мин

360 Нм макс. въртящ момент при 2000-2500 об/мин

12,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

8,4 л/100 км смесен разход на дизел

220 г/км емисии на СО2

75 126 лева цена на модела