0

М узиката на The Beatles става частично китайска собственост. Tencent Holdings Limited, китайският дигитален гигант, основан през 1998 г., започна предварителни преговори с френската група Vivendi – собственик на Universal Music Group, за продажбата на 10% от музикалната продуцентска компания, която в каталога си държи правата не само за митичната „Ливърпулска четворка“, но и Rolling Stones, U2 и мнозина още, бидейки най-големият музикален продуцент в света.

Музиката на The Beatles става частично китайска собственост. Tencent Holdings Limited, китайският дигитален гигант, основан през 1998 г., започна предварителни преговори с френската група Vivendi – собственик на Universal Music Group, за продажбата на 10% от музикалната продуцентска компания, която в каталога си държи правата не само за митичната „Ливърпулска четворка“, но и Rolling Stones, U2 и мнозина още, бидейки най-големият музикален продуцент в света.

Universal се оценява на 30 милиарда, а закупувайки 10% от него, китайският холдинг ще има опция да придобие допълнителни 10% в рамките на 1 година. Tencent контролира над 70% от стрийминг пазара в Китай и от Vivendi обмислят „засилено сътрудничество, което би помогнало на Universal Music Group да се възползва от възможностите за растеж, предоставяни от дигитализацията и отварянето на нови пазари“. То също така ще подобри промотирането на артистите от каталога на Universal и популяризирането на новооткрити таланти на нови пазари. В изявлението на френската компания се казва още, че Vivendi възнамерява да продължи процеса на продажба на допълнителен миноритарен дял в Universal Music Group на други потенциални партньори.

Експертите смятат, че ходът на Vivendi ще разклати музикалния пазар, защото френската група е основният оператор в световната звукозаписна индустрия, изпреварвайки другите големи в тази сфера – Sony Music Entertainment e Warner Music. Universal не само притежава огромен каталог от музикални легенди, но и богат набор от съвременни звезди начело с Дрейк, Лейди Гага, Ариана Гранде, Тейлър Суифт... За първите 6 месеца на годината Universal отбеляза рекордни резултати – увеличаване на продажбите с 18% до 3,2 милиарда и оперативна печалба от 481 милиона.

Китайският пазар е изкушаващ за мнозина и заради това, че с развитието на стрийминга операторите в сектора успяха значително да ограничат пиратството, поразяващо „физическия“ пазар на дискове. Освен това с широкото разпространение на смартфоните нарасна и разпространението на „западната“ музика, която доскоро имаше незначително влияние върху този огромен пазар.