0

П рез миналата година на българския пазар дебютира първият изцяло електрически модел на Audi, наречен e-tron. Той представлява огромен всъдеход, изграден на платформата MLB Evo, подобно на модела Q7. Дължината му достига 4901 мм, широчината е 1935 мм, височината - 1616 мм, а междуосието е 2928 мм. Вратите и предният капак са изработени от леки алуминиеви сплави, но въпреки това самият автомобил е доста тежък със сериозните 2465 килограма.

През миналата година на българския пазар дебютира първият изцяло електрически модел на Audi, наречен e-tron. Той представлява огромен всъдеход, изграден на платформата MLB Evo, подобно на модела Q7. Дължината му достига 4901 мм, широчината е 1935 мм, височината - 1616 мм, а междуосието е 2928 мм. Вратите и предният капак са изработени от леки алуминиеви сплави, но въпреки това самият автомобил е доста тежък със сериозните 2465 килограма.

Външният вид на Audi e-tron е проектиран в корпоративния стил на марката и в профил прилича на Audi Q5 и Q3. Широката хромирана решетка е запазена, въпреки че е по-скоро декоративна, тъй като електромоторът не се нуждае от много въздух. Тесните LED фарове могат да бъдат допълнени с активна матрица, която контролира лъча на светлината. Страничните повърхности са релефни, а задните калници са сериозно раздути.

Над капака на багажника е поставен спойлер, а тънките светлини са разтегнати по цялата ширина на каросерията. Благодарение на аеродинамиката, Audi e-tron има нисък коефициент на въздушно съпротивление от 0,27. Стандартни за модела са 19-инчовите колела, а като опция се предлагат до 21-инчови джанти.

Първото впечатление зад волана на Audi e-tron идва от луксозния интериор, в който са съчетани модерни технологии и уреди. В салона преобладават хоризонталните линии, а тапицерията съчетава кожа, алкантара и полиран алуминий.

Воланът с четири спици идва директно от Audi A8. Показанията на инструментите се показват на 12,3-инчов дисплей и водачът може да променя конфигурацията и да извади пред себе си например картата на навигационната система. Най-важните данни могат да се проектират върху предното стъкло. Колата може да бъде със стандартни огледала за обратно виждане или с камери, които показват изображенията си на дисплеите в панелите на вратите.

Централната конзола е насочена към погледа на водача, а на нея са разположени два сензорни екрана. Горният 10,1-инчов е предназначен за картата на навигацията, мултимедийната система и камерата за задно виждане, а долният 8,6-инчов екран замества превключвателите на климатроника. Така на практика не са останали бутони.

Вниманието привлича необичайният селектор на трансмисията с L-образна форма. Удобните предни седалки в Audi e-tron са с електрическо регулиране и са с отопление и вентилация. Шофьорът и пътникът са разделени от високия тунел на трансмисията, на който има подлакътник с отделение за багаж. Тънките колони на покрива осигуряват добър обзор напред и настрани.

Благодарение на голямото междуосие, на втория ред седалки има много прилично място за краката и за главите на пътниците. Салонът отзад е достатъчно широк, за да побере трима възрастни. Обемът на багажника е 605 литра в нормално състояние и 1725 литра със сгънати задни седалки. Петата врата е оборудвана с електрическо задвижване. Под предния капак има и малко 60-литрово отделение за съхранение на кабелите за зареждане.

За задвижването на Audi e-tron се използват два електромотора, като на предната ос е с мощност 184 к.с., а на задната – 224 к.с. Сумарната им мощност е 408 к.с., а максималният въртящия момент от 664 Нм е наличен още от старта. Колата реагира живо на натискането на педала на газта, а тягата е достатъчна за изпреварване или щурмуване на стръмно изкачване. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 6,6 секунди в нормален режим и 5,7 секунди в спортен режим, а максималната скорост е ограничена до 200 км/ч. Моторите на практика не се чуват.

Литиево-йонната батерия с капацитет от 95 кВтч осигурява автономен пробег от 436 км. За зареждането му от 220-волтовия електрически контакт са необходими 8 часа и 30 минути. Като опция се предлага зарядно устройство с мощност от 150 кВт, което ви позволява да зареждате до 80% само за 30 минути.

Електродвигателите са поставени по един на всяка ос, което осигурява постоянно задвижване на четирите колела. Въздушното окачване ви позволява да увеличите просвета при офроуд от стандартните 172 чак до на 222 мм. Благодарение на въздушното окачване, Audi e-tron е много удобен автомобил за каране и дори с 21-инчовите колела неравностите по пътя се абсорбират меко.

В същото време управляемостта на електрическия кросоувър е дори по-добра от тази на бензиновите и дизеловите всъдеходи на марката. Тежащата 700 кг батерия е поставена в дъното на колата, което осигурява нисък център на тежестта и стабилно пътно поведение в завоите. При високи скорости Audi e-tron се снишава още повече и просветът се намаля до 146 мм.

Тъй като електродвигателят на задната ос е по-мощен, колата се държи подчертано като автомобил със задвижване на задните колела с леко загатнато недозавиване. В салона е тихо дори и със скорост 140 км/ч, а вятърът е почти изолиран от купето. Регенеративната спирачна система не само презарежда много ефективно акумулатора, но и забавя колата доста добре, като дисковите спирачки се активират само при рязко спиране.

Основното оборудване на Audi e-tron включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, двузонов климатроник, аудиосистема, сензори за дъжд и светлина, панорамен покрив, камери за 360-градусов кръгов обзор, сателитна навигация и Wi-Fi. Предлагат се също минимум 6 въздушни възглавници и завеси, електронна система за стабилизацията, система за следена на налягането в гумите, технология за автоматично намаляване на скоростта до пълно спиране.

Специалната версия Launch Edition добавя асистент за автономно паркиране и полуавтоматична система за шофиране. Сред опциите са 705-ватова аудиосистема, четиризонов автоматичен климатик, вентилация и масаж на предните седалки и система за нощно виждане. Изцяло електрическото Audi e-tron вече се продава в Европа и България, а цените у нас варират от 142 000 лева за базовия модел до 213 000 лева за колата с всички опции.