0

Б езспорно първите електрически автомобили на германската марка Audi са доста скъпи и принадлежат към бизнес класа. Първият луксозен и голям кросоувър Audi e-tron струва минимум 141 000 лева, а цената на спортния седан e-tron GT започва от 206 500 лева.

Марката Audi постепенно разширява гамата си от електрически автомобили e-tron и съвсем наскоро беше представен и най-достъпният модел – новият кросоувър Audi Q4 e-tron. Цената му започва от 87 275 лева, като за модела се предлага и специална лизингова оферта с преференциални условия и 777 лева месечна вноска.

Безспорно първите електрически автомобили на германската марка Audi са доста скъпи и принадлежат към бизнес класа. Първият луксозен и голям кросоувър Audi e-tron струва минимум 141 000 лева, а цената на спортния седан e-tron GT започва от 206 500 лева.

Марката Audi постепенно разширява гамата си от електрически автомобили e-tron и съвсем наскоро беше представен и най-достъпният модел – новият кросоувър Audi Q4 e-tron. Цената му започва от 87 275 лева, като за модела се предлага и специална лизингова оферта с преференциални условия и 777 лева месечна вноска.

Името на електрическия автомобил Q4 e-tron е избрано съвсем логично, тъй като размерите го нареждат между кросоувърите Q3 и Q5 в гамата на Audi. Дължината му е 4588 мм, широчината е 1865 мм, височината - 1632 мм, а междуосието е 2764 мм. Новото Audi Q4 e-tron е построено върху модулната платформа MEB, подобно на електромобилите от семейството на Volkswagen ID.

Новият модел се отличава с отлична аеродинамиката и постига нисък коефициент на челно въздушно съпротивление от едва 0,28. Стандартни за модела са 19-инчовите алуминиеви джанти, а като опция се предлагат и колела с диаметър до 21 инча. Спортната версия S-line е с различно окачване, което дава възможност на колата да се сниши с 15 мм по-близо до асфалта. За другите версии се предлага като опция.

Външният дизайн на Q4 e-tron следва традиционния стил на моделите на Audi. Формите на каросерията са по-гладки и по-плавни, като силно впечатление правят вдлъбнатините в предните и задните калници над арките на колелата. В предната част изпъква широката трапецовидна радиаторна решетка, която няма отвори, тъй като електрическата кола не се нуждае от охлаждане на двигателя.

Скосените фарове са LED във всички модели на Q4 e-tron, а срещу доплащане могат да бъдат матрични. Калниците са леко разширени и светлините са опънати до цялата широчина на колата. Късите надвеси на каросерията и високата линия на прозорците придават динамичен дизайн на силуета. Разширените рамене на задните калници са подчертани от тънки светлини, а задното стъкло е покрито с масивен спойлер.

В интериора на новото Audi Q4 e-tron е използва изкуствена или естествена кожа и алуминий, както и черни лакови покрития. В оформлението на салона преобладават правите линии и геометрични форми, а воланът с четири спици и сензорни бутони е оригинален, тъй като се появява за първи път в модел на марката. Най-важните данни за движението се показват и могат да бъдат проектирани върху предното стъкло.

Вместо селектор на трансмисията, на централния тунел има оригинален плъзгащ се бутон за смяна на режимите R, N и D/B. На новия централен панел на Audi Q4 e-tron е поставен насочен към водача 10,1-инчов сензорен екран на мултимедийна система. Като опция се предлага 11,6-инчов дисплей. Благодарение на него не са останали много бутони за аудиосистемата и блоковете на климатроника. Кормилната колона се регулира на височина и в дълбочина.

Предните седалки са доста удобни и държат добре тялото на водача. Позицията за седене е доста висока, а между седалките има поставки за чаши и отделение с безжично зарядно устройство за смартфон. Обзорът във всички посоки е добър благодарение на тънките колони на покрива и големите огледала. За външните си размери, салонът на Audi Q4 e-tron е много просторен, като мястото за краката на втория ред е колкото в по-големия Q5. Обемът на багажника е 520 литра в нормално състояние и достига до 1490 литра при сгънати задни седалки.

Стандартното оборудване на Audi Q4 e-tron включва система за достъп без ключ, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, двузонов климатроник, сензори за паркиране, аудиосистема, Bluetooth, Wi-Fi, сателитна навигация, камера за обратно виждане, сензори за дъжд и светлина, адаптивен круиз контрол и други. Има и 6 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система, технология за автоматично спиране и система за контрол на лентата.

Опциите включват панорамен покрив, електрическо задвижване, вентилация и масаж на седалката, аудиосистема с мощност 580 вата, 4 камери с 360-градусов обзор и климатизирана термопомпа, система за наблюдение на слепите зони и технология за полуавтономно движение.

Audi Q4 40 e-tron има мощност 204 к.с. и автономен пробег от 520 км на ток

Новото Audi Q4 e-tron се предлага във версии със задно задвижване Q4 35 e-tron с мощност 170 к.с. и Q4 40 e-tron с 204 к.с. Най-мощният вариант Q4 50 е-tron quattro е оборудван със задвижване на четирите колела с два електромотора – по един на всяка ос и разполага с мощност 299 к.с.

Най-напред у нас дойде средният вариант Audi Q4 40 e-tron, който има електромотор с мощност 204 к.с. и задно задвижване. Още от първите обороти на двигателя е наличен приличен въртящ момент от 310 Нм, така че има достатъчно тяга, както за старта от място, така и при ускорението за изпреварване. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 8,5 секунди, но от място колата потегля много пъргаво и естествено безшумно.

Максималната скорост е ограничена до 160 км/ч, което е напълно достатъчно, имайки предвид разрешената у нас скорост. Акумулаторната батерия с капацитет 82 кВтч осигурява максимален автономен пробег от 520 км по цикъла WLTP. Новият модел осигурява шофиране с нулеви локални вредни емисии и голям пробег.

Можете да презаредите електрическия кросоувър от домашна 220-волтова мрежа за 8 часа, а от бърза обществена станция 80% от батерията се зарежда за около половин час. От Audi предлагат и комфортно зареждане на енергия с e-tron Charging Service, при което за време от 10 минути е достатъчно за изминаването на около 130 км при идеални условия според WLTP.

Пътното поведение на новото Audi Q4 40 e-tron наподобява на другите кросоувъри на марката, като има типичното предимство на електромобил с нисък център на тежестта. Тъй като електродвигателят е поставен на задната ос, колата се държи подчертано като автомобил със задвижване на задните колела с леко загатнато презавиване при висока скорост в завой.

За по-голяма стабилност и нисък център на тежестта, батерията е поставена в долната част на каросерията и Q4 e-tron се поклаща много леко в завоите. Кормилото управление е прецизно и доста остро. Колата вози доста твърдо, особено с опционалните 21-инчови гуми с нисък профил. Ако обаче изберете адаптивните амортисьори, ситуацията се променя и комфортът е отличен. Регенеративната спирачна система забавя доста добре колата и презарежда много ефективно батерията, а дисковите спирачки се активират само при рязко спиране.

Новото Audi Q4 e-tron вече се предлага в България и може да бъде поръчано в дилърската мрежа на марката. Първоначалните продажби на пазара у нас са вече факт. Гамата включва три варианта, като цената на базовия модел Audi Q4 35 e-tron започва от 87 275 лева. Средната версия Audi Q4 40 e-tron струва от 98 803 лева, а цената на топмодела Q4 50 е-tron quattro започва от 111 289 лева. По-спортната модификация със скосен покрив Audi Q4 Sportback e-tron е по-скъпа с 3690 лева.

Технически характеристики

Audi Q4 40 e-tron

Електромотор с постоянни магнити

1-степенна автоматична трансмисия

204 к.с. максимална мощност

310 Нм максимален въртящ момент

8,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

160 км/ч максимална скорост

17,6 кВтч/100 км комбиниран разход на енергия

520 км пробег със заредена батерия (WLTP)

0 г/км емисии на СО2

98 803 лева цена на модела