0

Г ерманската марка Opel стана част от френската компания PSA Group и претърпя важна трансформация, като постепенно нейната моделна гама се обновява. Един от най-важните модели на Opel на пазара в Европа е шестото поколение на хечбека Corsa, който е подобрен до неузнаваемост спрямо предишното поколение. Новият Opel Corsa е изграден на модулната платформа CMP, използвана и за Peugeot 208.

Германската марка Opel стана част от френската компания PSA Group и претърпя важна трансформация, като постепенно нейната моделна гама се обновява. Един от най-важните модели на Opel на пазара в Европа е шестото поколение на хечбека Corsa, който е подобрен до неузнаваемост спрямо предишното поколение. Новият Opel Corsa е изграден на модулната платформа CMP, използвана и за Peugeot 208.

Хечбекът е пораснал на дължина до 4,06 метра и на широчина до 1,77 метра, а междуосието е 2,54 метра, като височината му е 1,44 метра. Новата платформа е допринесла за намаляването на теглото със 108 кг до 980 кг в базовата версия и е помогнала да се увеличи твърдостта на каросерията с 15%. Подобрена е и аеродинамиката, като коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,29.

Шестото поколение на Opel Corsa вече ще се предлага само като хечбек с 5 врати. Новият модел се различава значително от своя предшественик и сега изглежда наистина много добре. Дизайнерите са се постарали да направят малкия модел на Opel привлекателен от всяка гледна точка. В предната част много хармонично се допълват тясната радиаторна решетка и скосените LED фарове, които могат да бъдат и матрични, а под тях е разположена бронята с широк отбор за въздух.

Предният капак е удължен, надвесите на каросерията са по-къси, а челното стъкло е с намален ъгъл на наклон. Профилните стени са по-релефни и изпъкнали, а задните колони са разделени с черни вложки, за да се създаде ефекта на плаващ покрив. Новите LED задни светлини са продълговати и са разположени малко по-високо. Най-красива е спортната версия GS Line, която изглежда по-интересно с изразителни брони, по-голям спойлер, черен покрив и 17-инчови алуминиеви джанти вместо 16-инчовите.

В салона на новия Opel Corsa също се вижда голям напредък, като най-отличителни са подобрените материали и луксозните лакирани в черно повърхности. Воланът е облицован с кожа във всички версии, докато Corsa GS Line има ярки червени акценти и метални пластини на педалите.

Новият селектор на автоматична скоростна кутия е познат от Peugeot 208. В базовата версия големите циферблати за инструментите са инсталирани в отделни окръжности, но при по-скъпите конфигурации данните се показват на дисплей.

Релефният централен панел е обърнат към водача, а в горната му част е поставен сензорен дисплей на мултимедийната система. В зависимост от нивото на оборудване, диагоналът му може да бъде 7 или 10 инча. Под дисплея са подредени рационално бутоните за аудиосистемата и блоковете за контрол на климата. По-надолу се образува малка ниша с USB порт. Кормилната колона на новата Corsa се настройва в дълбочина и по височина, а седалката на водача може да се регулира и във височината.

Предните седалки са удобни, а спортните седалки във версията GS Line с изразени странични опори придържат тялото на водача много по-добре. Позицията зад волана е с 30 мм по-ниска, а задните колони са дебели, така че видимостта назад е ограничена. В централния подлакътник е скрито малко багажно отделение.

На втория ред седалки на Opel Corsa има повече място за краката, но мястото за главите е леко намалено и хората с ръст над 185 см ще бъдат притеснени. Салонът не е много широк, така че отзад е по-удобно за двама човека. Багажникът е нараснал до 309 литра в нормално състояние и 1081 литра със сгънати задни седалки.

Оборудването на новия Opel Corsa е значително разширено и сега основната версия е оборудвана с електрически прозорци и странични огледала, климатик, аудиосистема с 4 високоговорителя и управление от волана, 5-инчов екран и Bluetooth. В салона има и 6 въздушни възглавници, система за стабилизация и за автоматично спиране, за контрол на лентата и разпознаване на пътните знаци.

В спортната версия GS Line има автоматичен климатик, адаптивен круиз контрол, 7-инчов сензорен дисплей, отопляеми предни седалки и волан. Сред опциите са кожен салон, функция за масаж на седалките, сензори за светлина и дъжд, система за безключов достъп, камера за задно виждане, навигация, система за следене на слепите зони, парктроник и Wi-Fi.

Маневрен в града и динамичен в завоите с бензинов турбомотор и автоматик

Новият Opel Corsa се предлага у нас с избор от три вида задвижване – на бензин, на дизел и на ток. Базовият бензинов двигател е 1,2-литров 3-цилиндров атмосферен мотор и развива мощност 75 к.с. Много по-удачен избор е 1,2-литровият турбомотор, който се предлага в два варианта на мощност – със 100 или 130 к.с.

Все още в гамата на Opel Corsa има и 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат със 102 к.с., който се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия. Най-интересна е изцяло електрическата версия Corsa-e със 136 к.с. и автономен пробег на ток от над 330 км.

Под капака на тествания Opel Corsa в спортната версия GS Line се намира 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и мощност 100 к.с., съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Дори с четирима пътници на борда, колата се ускорява с лекота от място и почти безшумно се втурва по магистралата, дори в нормален режим.

Има и спортен режим, който се активира от бутона Drive Mode до селектора на автоматичната скоростна кутия. В спортен режим моторът се развърта до 4000 об/мин, преди автоматичната скоростна кутия да превключи предавките. На волана има и пера, чрез които може предавките да се свалят ръчно при изпреварване.

Новият 3-цилиндров турбодвигател издава много приятен звук при ускоряване и стимулира водача още по-активно да натиска педала на газта, както в града, така и извън него. Двигателят е не само гъвкав, но и енергичен. Тягата в средния работен интервал на оборотите е достатъчна, като максималният въртящ момент от 205 Нм е на разположение от 1750 об/мин.

Двигателят работи изненадващо тихо и вибрациите не се забелязват. Новата 8-степенна автоматична скоростна кутия превключва предавките много плавно. Разходът на гориво също е много приемлив - от 4,2 л/100 км при извънградски цикъл с 90 км/ч до 6,8 л/100 км в натоварения градски трафик.

Окачването на Opel Corsa е напълно подходящо за спортен стил на шофиране. Хечбекът не се наклонява осезаемо в завоите и в същото време се движи комфортно по неравните пътища. На магистралата се носи почти безшумно и ако не погледнете скоростомера, нищо не подсказва, че сте ускорили до 140 км/ч.

Новата Corsa стои отлично на пътя и се подчинява на водача послушно и точно. В града колата е много маневрена, благодарение на малкия радиус на завой и на директното управление. Шумоизолацията също е значително подобрена и в салона е много по-тихо.

Благодарение на пълната трансформация, новият Opel Corsa се превърна не само в универсален, но и в спортен и забавен за шофиране автомобил, който ще се хареса не само на жените, но и на мъжете. Новият модел е подходящ не само за европейските пътища, но се чувства отлично и по лошите български настилки. Шофирайки Opel Corsa или пътувайки на седалката до водача, ще се насладите на приятното чувство да управлявате и да се возите в един наистина нов и много съвременен автомобил.

Новата Opel Corsa не е бюджетна кола, тъй като за приятното задвижване, новите технологии и германското качество струват немалко пари. Цената на модела започва от 27 115 лева, а спортната версия GS Line с двигателя 1.2 Turbo със 100 конски сили и 8-степенна автоматична скоростна кутия струва поне 37 175 лева, но си заслужава.

Технически характеристики

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 S&S AT8 GS Line

1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

100 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

205 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

192 км/ч максимална скорост

5,1 л/100 км среден разход на бензин (WLTP)

116 г/км емисии на СО2

37 175 лева цена на модела