0

Т ази Коледа българите планираме да закупим подаръци за поне седем души на средна обща стойност 358 лева, като и този път основна роля ще играе онлайн пазаруването. В същото време нарастващият недостиг на стоки и постоянното покачване на цените могат да се превърнат в предизвикателство за купувачите, става ясно от проучване на Pazaruvaj.com. За седми път сайтът изследва плановете и навиците за пазаруване сред пълнолетните, съобщиха авторите на проучването.

Тази Коледа българите планираме да закупим подаръци за поне седем души на средна обща стойност 358 лева, като и този път основна роля ще играе онлайн пазаруването. В същото време нарастващият недостиг на стоки и постоянното покачване на цените могат да се превърнат в предизвикателство за купувачите, става ясно от проучване на Pazaruvaj.com. За седми път сайтът изследва плановете и навиците за пазаруване сред пълнолетните, съобщиха авторите на проучването.

Според проучването на база 867 отговорили българският интернет потребител планира средно 358 лв. за коледни подаръци тази година, което е

увеличение от едва 7 лева спрямо 2020 г.

Разходите за коледни подаръци могат да достигнат до 19 на сто от средния нетен месечен доход на едно домакинство. 27 на сто от близо 360-левовата рамка са посветени на подаръци за децата.

През 2021 г. средният разход за подарък е 54 лева, което е с 22 лева под средната стойност на подарък за миналата година. Това обаче не е изненадващо, тъй като тази година планираме

да поднесем подаръци за Коледа на повече хора,

отбелязват авторите на проучването. Отново се разширява списъкът от хора, на които смятаме да подаряваме, но празненството планираме най-вече в тесен семеен кръг.

Докато списъкът с хора, на които купуваме подаръци, намаля от средно 10 души на 5 души през 2020 г. в сравнение с 2019 г., през 2021 г. възнамеряваме да купим коледни подаръци за повече наши близки – средно 7 души. Основната група хора, на които ще правим подаръци, отново ще бъдат членовете на тесния семеен кръг: 62 на сто от анкетираните планират да купят подарък предимно за своя партньор, съпруг или съпруга, 56 на сто – за майка си, 54 на сто – за детето/децата си, 36 на сто – за баща си, и също 36 на сто приготвят изненада за братята и сестрите си.

При пазаруване на коледни подаръци технологичните стоки отново излизат на преден план. COVID-19 предначерта и гамата от хитови продукти през миналия коледен сезон, като

трите най-популярни категории подаръци

преди година бяха облеклото (48 на сто), грижа за красотата и козметика (38 на сто) и играчки (36 на сто).

Тази година търсенето на битова електроника е най-високо (52 на сто). На второ място е облеклото (45 на сто), на трето място са обувките (35 на сто), а на четвърто с дял от 34 на сто са мобилните телефони, таблети и техни аксесоари (калъф, селфи стик, стойка и др.).

При подаръците миналата година водеше онлайн пазаруването, тази година бихме разгледали повече стоки в моловете, но възпиращият фактор е голям, отбелязват авторите на проучването.

През 2020 г. поради епидемиологичните ограничения покупката на коледни подаръци се случваше в много по-голяма степен онлайн, отколкото през която и да е предходна година.