0

Един от най-важните модели в гамата на BMW безспорно е Серия 5. Моделът се  произвежда се от 1972 г. и за това време са пуснати почти 8 милиона автомобила, което е добър резултат за представител на бизнес класата. Първоначално Серия 5 се предлага само като седан, но при развитието на третото поколение (Е34) се появява и като комби. В края на миналата година BMW показа седмото поколение на Серия 5, обозначена като G30. Външните промени спрямо предишното поколение са доста значителни, но и новата „петица” поддържа класическите баварски пропорции с дълъг преден капак и изместен назад пътнически салон. Запазена е и фирмената извивка на Хофмайстер в задните колони.

Задните светлини са L-образни и продълговати, а в капака на багажника е интегриран малък спойлер.

Новото BMW Серия 5 се отличава от своя предшественик, особено в предната част, но много прилича на флагманския седан в гамата Серия 7. Профилът е релефен, страничната линия традиционно минава през дръжките за отваряне на вратите. Автомобилът с пакет M Performance се различава по аеродинамичния бодикит и 19-инчовите алуминиеви джанти, вместо стандартните 17-инчови. Новото BMW Серия 5 споделя със Серия 7 и новата платформа, поради което е пораснало леко и сега достига дължина 4936 мм, широчина 1868 мм и височина 1479 мм, а междуосието е 2975 мм. В конструкцията са използвани алуминиеви и магнезиеви сплави, което е намалило теглото с почти 100 кг. Подобрената аеродинамика е довела до понижаване на коефициента на челно съпротивление до 0,22.

В луксозния салон преобладават хоризонталните линии, а воланът е същия като в седма серия.

Достъпът до салона се извършва без ключ, като освен това е възможно дистанционно да се програмира климатичната инсталация и да се направи проверка на нивото на горивото в резервоара. Седалките на седана на BMW Серия 5 са тапицирани с много приятна на вид и на допир кожа. Във високите версии на арматурното табло е поставен дисплей с течни кристали, който може да променя своята конфигурация. Данните се проектират и върху предното стъкло. Централният панел е леко обърнат към водача. Дисплеят на мултимедийната система е станал по-голям. В зависимост от нивото на оборудване той е с диагонал 8,5 или 10,25 инча. Той е сензорен, но е запазен и кръглият джойстик на централния тунел, който е много удобен за боравене с дясната ръка на водача. Като опция се предлага и система за разпознаване на жестове. Бутоните на климатичната система също са станали сензорни, така че за тяхната реакция е достатъчно само леко докосване. По-надолу е разположена ниша, където има на разположение безжично зареждане за смартфони.

Предните седалки на BMW Серия 5 са с подобрени странични опори, но остават меки и удобни.

Предните седалки на BMW Серия 5 са с подобрени странични опори, но остават меки и удобни. Те са оборудвани с електрическо регулиране и отопление, а като опция се предлага и вентилация с функция за масаж. Пакетът M Performance включва монтирането на спортни седалки. В двата централни подлакътника има кутия за малък багаж. На втория ред е увеличено пространството за краката, а мястото над главите е на нивото на предшественика. На задната седалка могат да седнат дори трима пътници, като пространството не е ограничено. Обемът на багажника е нараснал до 530 л, а капакът може да бъде със сензорно електрическо отваряне.

Под капака на BMW 530d се крие 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 265 к.с.

Като се имат предвид продажбите на предишната пета серия и предпочитанията на българските клиенти, логично се очаква у нас най-търсено да бъде BMW 530d xDrive. Моделът се задвижва от 3,0-литров турбодизелов двигател, комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Благодарение на огромният въртящ момент от 620 Нм, наличен още при 2000 об/мин, 6-цилиндровият мотор работи много тихо и плавно, и не веднага става ясно, че това е дизел. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 5,4 секунди, а при спокойно шофиране на междуселищен път разходът се укротява в рамките на 5 л/100 км. В натоварения трафик консумацията скача на около 7 л/100 км, а при динамично шофиране с рязко подаване на газ и спирачка, 530d може да харчи и над 10 л/100 км.

За по-пунктуално описване на завоите седанът е снабден със система за завиване на задните колела.

Още по-динамична е Серия 5 с 3,0-литровия 6-цилиндров бензинов битурбо мотор във версията 540i xDrive с мощност от 340 к.с. Той е много еластичен, благодарение на високия въртящ момент от 450 Нм, наличен в широките граници от 1380 до 5200 об/мин. Моторът работи плавно, а звукът му е приятен и ненатрапчив. С този мотор BMW 540i xDrive достига от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Двигателят е станал по-икономичен, но въпреки това в града харчи около 10 л/100 км, а ако „галите” газта на пътя, може да падне до 6 л/100 км. Бързата реакция на 8-степенната автоматична трансмисия обезсмисля ръчното превключване, но все пак ако решите да се правите на пилот, има пластини на волана за избор на желаните предавки.

С двойното задвижване xDrive седанът демонстрира отлично сцепление и стабилно пътно поведение.

Повечето от клиентите на BMW Серия 5 у нас предпочитат да си поръчат колата с опционалното задвижване на четирите колела от системата xDrive. С двойното предаване седанът на BMW демонстрира отлично сцепление и стабилно пътно поведение. Кормилното управление е станало още по-остро и точно, така че да дава отлична обратна връзка с пътя. За по-пунктуално описване на завоите седанът е снабден със система за завиване на задните колела, която е нова опция за модела. За да се радвате на комфортно возене, можете да изберете и адаптивни амортисьори, които позволяват драстично да се промени характера на колата. В комфортен режим те правят колата да вози много меко, а в спортен режим вози твърдо, което помага за намаляване на наклона на каросерията в завоите. Подобрената изолация на шума не допуска никакви смущения в салона, което се усеща особено при високи скорости.

Функцията за дистанционно автономно паркиране се управлява от ключа, като водачът е извън колата.

Стартовото оборудване новата Серия 5 на BMW е значително обогатено и напълно подхожда на един бизнес седан. Автомобилът разполага с пълен електрически пакет, двузонов климатроник, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема, връзка Bluetooth, адаптивен круйз-контрол със система за автоматично задействане на спирачките при опасност от сблъсък. За безопасността на пътниците се грижат минимум 7 въздушни възглавници, система за стабилизация и контрол на налягането в гумите. Списъкът от опции е няколко страници, но най-впечатляващата е функцията за дистанционно автономно паркиране, която се управлява от ключа, като водачът е извън колата, а тя се намества сама на свободното място в подземен паркинг или излиза от тесен гараж например. Освен това се предлага и система за автономно движение, която държи колата в лентата и спазва зададеното разстояние до автомобилите отпред със скорост до 210 км/ч. Пътниците могат да се поглезят с 4-зонален климатроник, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор и от птичи поглед, 1400-ватова аудиосистема и др. Новото BMW Серия 5 вече може да се изпробва у нас, а цените варират от 96 050 лева за модела 520d до 168 650 лева за M550i xDrive. Опционалното оборудване може да качи цената на модела с още около 50 000 лева. Скоро към седана ще се присъедини и комбито, което по традиция носи името Touring.

BMW 530d xDrive

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

265 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

620 Нм въртящ момент при 2000-2500 об/мин

5,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км среден разход на дизел

132 г/км емисии на СО2

119 200 лева цена на модела