0

Н аскоро най-новото поколение на Honda Civic получи усъвършенствания дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент от 300 Нм при 2000 об/мин. Сега за Civic за първи път се предлага комбинацията от дизелов двигател и автоматична скоростна кутия. Като опция за дизеловия мотор е налична новата 9-степенна автоматична трансмисия, която няма скоростен лост, а се управлява с бутони.

Наскоро най-новото поколение на Honda Civic получи усъвършенствания дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент от 300 Нм при 2000 об/мин. Сега за Civic за първи път се предлага комбинацията от дизелов двигател и автоматична скоростна кутия. Като опция за дизеловия мотор е налична новата 9-степенна автоматична трансмисия, която няма скоростен лост, а се управлява с бутони.

Двигателят се стартира и се гаси със Старт/стоп бутон, а режимите на движение D/S, P, R и N се включват чрез бутони на централния тунел. Това е доста необичайно, но практично, тъй като няма как да объркате посоката или режимите, както понякога се случва при автоматиците с електронен селектор. Новата 9-степенна автоматична скоростна кутия се монтира на всички модели Civic – седан с 4 и хечбек с 5 врати.

Ефективният 1,6-литров двигател i-DTEC и 9-степенната скоростна кутия осигуряват конкурентно съотношение между мощност и разход на гориво средно от 4,1 л/100 км. При постоянно ползване на климатика, със скорост 120 км/ч на магистралата, консумацията е 4,8 л/100 км. При спокойно шофиране на междуселищен път, разходът на гориво падна до 3,9 л/100 км, а в града не превишаваше 5 л/100 км. Икономичният 1,6-литров турбодизелов двигател i-DTEC постига впечатляващо ускорение както при спринта от място, така и при изпреварване. С използването на отделните предавки, 9-степенната трансмисия превключва леко и незабележимо.

Ниското предавателно число на първа предавка осигурява гладко и плътно ускорение, а високото предавателно число при горните степени осигурява ниски обороти на двигателя по време на пътуване, което намалява разхода на гориво и шума. Автомобилът с 1,6-литровия турбодизелов мотор i-DTEC и 9-степенния автоматик предлага както динамично шофиране, така и ефективност, с впечатляващо сред моделите от същия клас съотношение между мощност и потребление. Двигателят има мощност 120 к.с. при 4000 об/мин и въртящ момент от 300 Нм при 2000 об/мин. В тандем с 9-степенната автоматична скоростна кутия, Civic се ускорява от 0 до 100 км/ч за 11 секунди и достига максимална скорост от 200 км/ч. Тягата е напълно достатъчна както за пъргаво потегляне, така и за динамично изпреварване.

На пътя новата автоматична скоростна кутия осигурява гладко превключване на предавките и усещане за линейно ускорение. В зависимост от скоростта на двигателя и приложението на дросела, трансмисията може да прескочи и предавки за по-бърза реакция. Например при преместване директно от 9-а до 5-а предавка или от 7-а до 4-а предавка, могат да се пропускат една или две степени. Новият 1,6-литров двигател на Honda разполага с ковани стоманени бутала за намаляване на загубите на охлаждане и нивото на триене между буталата и цилиндрите. Така се постига плавно движение на буталото и се удължават характеристиките на износване на двигателя.

Ревизираният турбокомпресор има високоефективен дизайн с променлива геометрия. Неговата работа се контролира от електрониката на автомобила, като се намалява турбо дупката и се осигурява оптимална комбинация от мощност при нисък до среден и висок оборотен диапазон. Енергийната загуба от системата е по-ниска, отколкото в предишния турбодизелов двигател 1.6 i-DTEC, благодарение на новия дизайн на компресора в турбината. Всички тези подобрения са допринесли за по-ниския разход на гориво в сравнение с предишното поколение на мотора.

Новият 1,6-литров агрегат на Honda е един от първите двигатели, които ще бъдат официално изпитани чрез емисиите при реално шофиране, за да се потвърдят нивата на NOx и емисиите на твърди частици. Дизеловият двигател има нова система за конвертиране на NOx с по-висока плътност на обработка, която позволява по-бързо преобразуване и намаляване на емисиите. Филтърът за частици, с тънко сребърно покритие допълнително подобрява ефективността на изгарянето им, като удължава живота на изпускателната тръба, поради по-малката топлина във филтъра.

Хечбекът Civic с 5 врати се произвежда в завода на Honda във Великобритания. Новият Civic 1.6 i-DTEC Automatic се предлага и в двата варианта – с 4 и 5 врати и вече може да се поръчва при дилърите на Honda у нас. Цената започва от 53 890 лева в богатото ниво на оборудване Elegance, което включва системата за безопасност Honda Sensing и всички най-необходими удобства за комфортно семейно пътуване.

Технически характеристики

Honda Civic 1.6 i-DTEC 9AT Elegance

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

11,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

4,1 л/100 км среден разход на дизел

108 г/км емисии на СО2

53 890 лева цена на модела