0

А втомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Без съмнение това Porsche 911 Carrera Cabriolet от 1998 г. ще се превърне в бъдеща класика. Откритият спортен модел, който носи фирменото обозначение 996, се задвижва от 3,4-литров 6-цилиндров бензинов двигател тип Boxer и развива мощност от 300 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм. Моторът е съчетан с 5-степенна автоматична скоростна кутия Tiptronic и е със задно предаване. Теглото му е 1450 кг.

X-образен едър тегел като при бейзболна ръкавица

„Автомобилът e на двадесетина години и това личеше от стерилността на интериора. Формите му обаче имаха сериозен потенциал да бъдат представени по изцяло нов начин, чрез смело прилагане на различни материали и техники. Точно това и направихме”, казва Атанас Вилнер. Таблото е изцяло покрито с фина кафява кожа, с бели и сини контрастни конци. Горната част на козирката на уредите е особено впечатляваща, благодарение на X-образния едър тегел, декориран с кожена лента, като при бейзболна ръкавица. Лицето на козирката е решено в синьо, а долната и част е от дървена апликация.

Кожа и дърво във волана със син централен маркер

Интересен е и контрастът при волана - кожа и дърво, традиционно асоциирани с лукса, в комбинация със син централен маркер на 12 часа, препратка от моторните спортове. „Контраст не означава само комбинация от различни цветове”, разяснява Атанас Вилнер. „Стратегическото поставяне на различен тип повърхности също създава контраст. Като например по-грубия X-образен шев и заобикалящите го фини кожени повърхности. Дървото и маркерът на волана също контрастират по различен начин. Това е и идеята на този проект, да бъде многопластов”, казва Вилнер.

Дървени апликации с меки кожени вложки във вратите

X-образната бейзболна техника е използвана и от двете страни на седалките, както и в долната част на корите на вратите. Корите на вратите са особено впечатляващи, тъй като имат едновременно ефектен и функционален дизайн. Големите дървени апликации с поставени в тях меки кожени вложки са удобни за лактите. Подобни подложки има и отстрани на централната конзола, в зоната на колената на шофьора и пасажера. „Макар и старо, това Porsche 911 Carrera Cabriolet (996) си остава истински спортен автомобил. И като такъв е добре тялото ви да се чувства комфортно в зоните, в които то контактува с части от интериора при по-агресивно шофиране”, казва основателят на ателието.

Всички стандартно сиви пластмасови детайли в салона са боядисани в нов нюанс на уникалния меден цвят Vilner Copper Rose. Това беше специалната боя, разработена от Вилнер по програмата на R-M The Code на BASF и за пръв път използвана в проекта Datsun 280 Z. В него са боядисани и контролите на електрическите седалки и дори лостчетата за отваряне на двата капака, чиито означения са умишлено премахнати. С уникалния цвят Vilner Copper Rose са покрити също водачите на новите сини предпазни колани, решетките на говорителите, бутонът на селектора на автоматичната скоростна кутия и апликацията в неговата основа.

Porsche by Vilner - лукс, който ние можем да си позволим

Фини детайли, завършващи проекта, са металната значка с логото на Vilner в обръча на волана, капсите над жабката и в седалките, боядисани в специалния цвят, заедно с табелките на седалките Porsche by Vilner. Стелките и сенниците също не са останали недокоснати. Първите са с кожени вложки и кантове, докато парчетата при рамката на предното стъкло са комбинация от фина кафява кожа и сини ленти. Дизайнерите от Vilner са положили и метална табелка с името на проекта и собственика.

„Прекалено смел? Ние никога не сме правили посредствени неща. А и в крайна сметка в свят, в който автомобилите споделят все повече и повече общи компоненти, да бъдеш различен е лукс. Лукс, който ние можем да си позволим”, завършва Атанас Вилнер.