0

Корейската марка SsangYong е известна по целия свят със своите високопроходими модели, построени върху цяла рама, но и последните модели с носеща каросерия станаха също доста популярни. Най-компактният кросоувър SsangYong Tivoli вече спечели сърцата на хиляди потребители по света, търсещи качествен автомобил с повишен просвет, очарователен дизайн, богато оборудване и модерни технологии, но на по-достъпна цена от именитите си конкуренти. Сега в гамата на SsangYong има ново попълнение и това е удълженият вариант на оригиналното Tivoli, наречен XLV. От предната част до задните врати кросоувърът почти не се е променил, но както подсказва името му, той е в по-голям размер, изразен в удължената задна част на модела. Изразителният двуобемен профил е с малък ъгъл на наклон на предното стъкло. Тънката радиаторна решетка е съчетана с огромни отвори за въздух в бронята, украсена със сребристи панели. Скосените фарове са украсени със светодиодни дневни светлини в горната си част.

В задната част са променени светлините и багажната врата, която в горната си част има неголям спойлер.

Промените при XLV спрямо Tivoli са ярко изразени в задната част, където изпъкват мускулестите разширени калници. Запазени са масивните С-колони на покрива и извивките на линиите на прозорците, но към задния надвес са прибавени цели 238 мм. Също така се променени задните светлини и багажната врата, която в горната си част има неголям спойлер. Увеличен е ъгълът на наклон на задните колони и са оцветени в черно, което създава ефект на панорамно стъкло. Дължината на SsangYong XLV достига 4440 мм при непроменено междуосие от 2600 мм. Широчината от 1798 мм и височината 1605 мм остават без промяна. Теглото е увеличено незначително с 50 кг и кросоувърът тежи само 1395 кг в базовото изпълнение. Стандартното оборудване включва 16-инчови джанти от леки сплави. Минималният пътен просвет е 167 мм.

Воланът е плосък в долната си част и е обшит с кожа, така че е много удобен и приятен за управление.

Влизайки в салона на SsangYong XLV ще се озовете в една приятна атмосфера, като в същото време интериорът разполага с много технологични иновации. Седалките са меки и удобни, с неголеми изразени странични опори, тапицирани са с качествена тъкан. Таблото щедро е декорирано с черни лакирани повърхности и сребристи панели. Воланът е плосък в долната си част и е обшит с качествена кожа, така че е много удобен и приятен за управление. Скалите на приборите са разположени в отделни окръжности и са разделени от екрана на бордовия компютър. На централната конзола е 7-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система с Android, която позволява да свържете смартфон към колата. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатика са рационално подредени, само някои от тях са твърде малки.

Предните седалки са меки и удобни, с неголеми странични опори и са тапицирани с приятна тъкан.

В голямата жабка на XLV спокойно може да се събере преносим компютър, а над нея има открита ниша за документи например. На централния тунел са поставени две гнезда за чаши и подлакътник с отделение за малки предмети в него. Седалката на водача се регулира и по височина, а двете предни седалки са снабдени с отопление. Вътрешното пространство за пътниците отзад е много щедро. На втория ред седалки има много място за краката и над главите на пасажерите, за размерите на този клас. Отзад удобно могат да седят двама човека с ръст 1,85 м, но за трима ще е малко тясно. Увеличената дължина на каросерията и липсата на трети ред седалки отварят огромен багажник с обем от 720 литра, който е най-големият в сегмента. Пространството може да се увеличи със сгъване на задните седалки до 1440 литра.

Обемът на багажника от 720 л е най-големият в сегмента и се увеличава до 1440 л със сгънати задни седалки.

Както и SsangYong Tivoli, така и XLV се предлага с избор от два двигателя с работен обем от 1,6 литра. Бензиновият 4-цилиндров мотор е високооборотен и развива максимална мощност от 128 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент от 160 Нм се достига при 4600 об/мин, така че тягата не винаги е достатъчно. В комбинация с 6-степенната автоматична скоростна кутия ускорението от място до 100 км/ч отнема 12 секунди. При старта от място при подаване на газ моторът реагира бързо, но за изпреварване трябва да се приготвите по-отдалече и да имате добра видимост. Комбинираният разход от 7,9 л/100 км изглежда висок на фона на модерните бензинови турбомотори, но е напълно реален на пътя. Корейците обещават скоро да представят за модела и нов 1,2-литров бензинов турбомотор с много по-добри технически показатели.

Към задния надвес са прибавени цели 24 см, увеличен е и ъгълът на наклон на задните колони в черно.

Дотогава по-удачният избор е 1,6-литровият турбодизелов агрегат тип Common-Rail с променлива геометрия на турбината. Неговата мощност от 115 к.с. не звучи много, но той тегли значително по-добре автомобила, благодарение на големия въртящ момент от 300 Нм, наличен още при 1500 об/мин и оставащ на разположение до 2500 об/мин. Дизеловият агрегат е еластичен и работи удивително тихо. Динамиката е по-добра и това се усеща най-вече при ускорението за изпреварване, а средният разход на дизел с 6-степенната автоматична трансмисия на японската фирма Aisin (опция 2300 лева) е 6,3 л/100 км. Тя превключва предавките плавно и по-бързо, отколкото при бензиновия мотор. Стандартната 6-степенна ръчна трансмисия е с дълъг ход на лоста, но работи точно.

Новият SsangYong XLV стандартно е с предно предаване, но само срещу 2800 лева получавате система за двойно задвижване с електронно разпределение на въртящия момент с електронна система 4WD Lock, заключваща мостовете в съотношение 50:50. Версията с 4х4 не само показва по-добро сцепление с пътя, но и е получила по-съвършеното задно независимо окачване, докато версията с предно предаване е с торсионна греда. Воланът на XLV може да стане по-директен с натискане на един бутон на централната конзола, от който се избира спортен или комфортен режим. Кросоувърът е доста маневрен с радиус на завой от само 5,3 метра. Качен на 18-инчови джанти от леки сплави автомобилът вози по-твърдо и някои неравности на пътя се усещат. Затова пък каросерията се наклонява съвсем малко в завоите. При скорост над 130 км/ч в салона се чува само шумът от гумите и свистене на вятъра.

Новият SsangYong XLV идва на българския пазар с базова цена от 33 500 лева. Той е с около 10% по-скъп от Tivoli, но все така остава достъпен и предлага възможност за ползване на данъчен кредит. Стандартно на борда има 7 въздушни възглавници. Много прилично е оборудван кросоувърът в ниво Comfort, включващо система за безключов достъп и стартиране на двигателя с бутон, пълен електрически пакет, двузонов климатроник, камера за задно виждане, сензори за дъжд и светлина, завиващи ксенонови фарове, Bluetooth връзка, круйз-контрол, отопление на предните седалки, 220 волта извод за електроуреди, USB вход, амбиентно осветление и др. Сред опциите са автономна аварийна спирачна система, предупреждение за челен сблъсък, предупреждение за напускане на лентата на движение, активен асистент за задържане в пътната лента, система за разпознаване на пътните знаци и др. В най-високото ниво Premium има подгряване на задните седалки и волана, електрическо регулиране на седалката на водача, кожен салон, електрически люк и др. Има и възможност за персонализация с двуцветна външност, боя металик или гланцов лак.

Под капака е скрит 1,6-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 128 к.с.

SsangYong XLV eXGi 160 4x4

1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

128 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

160 Нм максимален въртящ момент при 4600 об/мин

12,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

172 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км комбиниран разход на бензин

184 г/км емисии на СО2

41 800 лева цена на модела