0

Н овият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.

За шофиране по собствен избор новият SUV предлага селектор за режима на шофиране според версията - Eco, Normal и Sport. За още по-далечни пътувания, опционалният режим Grip Control ще бъде свързан с функцията „Помощ при движение по наклон”, за да контролира идеално и безопасно автомобила и неговата траектория по стръмни склонове. С цел контролиран въздушен поток и оптимизиран коефициент на челно съпротивление, всички версии на задвижване получават управляеми отвори за входящ въздух, джанти с насочен въздушен поток и дори аеродинамична долна част на каросерията.

Дизайнът на новото Peugeot 2008 впечатлява с мощен и отличителен стил, който го прави обект на желание. Балансираните линии и общите пропорции с вертикално предно стъкло прави предният капак по-хоризонтален и създава силна каросерия. Над решетката е релефният преден капак, а светодиодните дневни светлини избледняват под предните фарове, за да се появят отново отдолу. Солидният външен вид е подсилено от големите 18-инчови колела, които идеално изпълват колесните арките. По-високо качество и елегантност създават черната облицовка на тавана в два тона. Задната част е атлетична, с висока средна линия и съдържа светлини, свързани от черна лента и двоен ауспух. Предните фарове използват LED технология при всички нива на оборудване. Освен обичайните цветове се предлагат отличителни и свежи екстериорни нюанси, за да добавят още повече цвят към стила на 2008.

В интериора на новото Peugeot 2008 е интегриран характерният за марката i-Cockpit, който сега е още по-технологичен, като предлага висока ергономичност с компактен волан, голям сензорен екран и триизмерно бордно табло на нивото на очите. Новият сензорен екран може да бъде до 10-инчов според версията и се контролира чрез сензорни бутони, разположени до лостчетата за превключване. Освен за зрението, е положена грижа и за осезанието, с употребата на изтънчени и приятни материали като алкантара или кожа напа. Панелите на вратите и на бордното табло имитиран карбон, докато управлението на автоматичната трансмисия е изцяло електрическо и позволява лесна и интуитивна работа. То е допълнено от лостчета на волана, от които водачът може да сменя сам предавките, когато е необходимо.

Цветовете и материалите в интериора на Peugeot 2008 са внимателно подбрани, като умело са комбинирани благородни материали и оригинални нюанси, изящната дискретна декорация на бордното табло. Уютният интериор е украсен с ярки декорации в 8 цвята при версиите GT Line и GT, които могат да бъдат избирани от сензорния екран. Свободното пространство при задните седалки дава повече простор. Дължината от 4,30 метра и междуосието от 2,60 метра осигуряват обем на багажника от 434 литра, без значение от двигателя, включително и при изцяло електрическата версия. Според версиите модулността се регулира от пода с две позиции, който осигурява равна основа, когато се сгъне задната седалка. В салона са предвидени нови дискретни места за съхранение на ценни вещи.

В съответствие с най-новите стандарти Euro 6, двигателите с вътрешно горене са оборудвани с най-новите технологични постижения на Peugeot и всички са оборудвани със система Stop&Start и филтър за твърди частици. За още по-голяма лекота и комфорт при шофиране някои от тези двигатели могат да бъдат свързани с най-новата 8-степенна автоматична скоростна кутия. Бензиновите мотори са структурирани около 3-цилиндровия 1,2-литров двигател и придържане към стандарта Euro 6d. Те са с мощност от 100 до 155 к.с. За дизеловите двигатели предложението е 4-цилиндровият 1,5-литров двигател BlueHDi 102 и BlueHDi 130. Някои двигатели ще бъдат адаптирани към пазарите, където регламентите за избягване на замърсяването и за качеството на горивото са специфични.

Изцяло електрическо удоволствие от шофирането след зареждане в контакта

Новото Peugeot 2008 е първият електрически SUV на марката, който прави възможно постигането на удоволствие от шофирането на ток. С новото изцяло електрическо задвижване, водачът ще се наслади на самоуверени възможности в пълна тишина на работа и без вибрации. Това удоволствие е придружено от свободата на придвижване в градските центрове и дори в зелените зони с ограничен трафик. Двигателят с мощност 136 к.с. и незабавно постигане на въртящ момент от 260 Нм осигурява лесно ежедневие във всички ситуации. Батерията с висок капацитет от 50 кВтч осигурява автономен пробег до 310 км съгласно новия стандарт WLTP. Тази батерия има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет.

Новото изцяло електрическо Peugeot e-2008 осигурява удоволствие на пътя и зад волана, сравнимо с това при бензиновите и дизеловите версии. Задвижващите оси са адаптирани и разпределението на теглото е оптимално. Времето на зареждане зависи от наличната мощност. За пълно зареждане от контакт с предоставения заряден кабел са необходими 16 часа, за пълно зареждане с трифазна 11 кВт или еднофазна 7,4 кВт са необходими между 5:15 часа и 8 часа, а за възстановяване на 80% от батерията със 100 кВт обществени зарядни станции са нужни едва 30 минути. Температурната регулация на батерията прави възможно използването и на такива зарядни станции. За най-високо ниво на температурен комфорт е разработено специално оборудване с нагряващ резистор, осигуряван от задвижващата батерия, който създава отопление на купето и автоматично регулиране на температурата в купето за гарантиране на ниво на комфорт, еквивалентно на това във версиите с двигатели с вътрешно горене.

Новото Peugeot 2008 ще бъде оборудвано с най-модерните и иновативни системи в помощ на водача, заимствани от по-луксозни сегменти. Кросоувърът предлага пакет Drive Assist, който комбинира системата за предотвратяване на напускането на лентата, свързана с позициониране в лентата, което прави възможно да изберете своята позиция на пътното платно и адаптивен автопилот с функция Stop&Go с автоматичната скоростна кутия. В пакета има още система за помощ при паркиране, която автоматично управлява волана при влизане и излизане от паркомясто, само с 60 см разстояние между паркираните автомобили. Новото поколение система за автоматично аварийно спиране отчита пешеходци и колоездачи, през деня и нощта, при скорости от 5 км/ч до 140 км/ч.