0

Ф ренската компания Renault представи нов стратегически план, наречен Renaulution, чиято цел е да измести стратегията на групата от обем към стойност. Новият план беше представен от главния изпълнителен директор на Groupe Renault - Лука де Мео и е структуриран в три фази, които се стартират паралелно. Първата фаза е наречена „Съживяване” и ще продължи до 2023 г., като се фокусира върху възстановяването на маржа и генерирането на приходи.

Френската компания Renault представи нов стратегически план, наречен Renaulution, чиято цел е да измести стратегията на групата от обем към стойност. Новият план беше представен от главния изпълнителен директор на Groupe Renault - Лука де Мео и е структуриран в три фази, които се стартират паралелно. Първата фаза е наречена „Съживяване” и ще продължи до 2023 г., като се фокусира върху възстановяването на маржа и генерирането на приходи.

Втората фаза „Обновяване” обхваща периода до 2025 г. и ще доведе до обновени и обогатени гами продукти, подхранващи рентабилността на марките. Третата фаза е наречена „Революция” и започва от 2025 г., като ще пренасочи бизнес модела към технологии, енергия и мобилност, за да превърне Groupe Renault в лидер във веригата на стойността на новата мобилност.

Новият стратегически план Renaulution ще възстанови състоянието на Groupe Renault чрез повишаване на инженерната и производствена ефективност за намаляване на фиксираните разходи и за подобряване на променливите разходи в световен мащаб.

Новият радикален план ще гарантира устойчивата рентабилност на Groupe Renault, като същевременно ще продължи да изпълнява поетия от компанията ангажимент за нулев въглероден отпечатък в Европа до 2050 г. Планът включва по-висока ефективност на функциите и производителността, рационализиране на платформите и силовите агрегати, както и намаляване на размера на производството до 2025 г.

Най-голям прогрес е планиран в марката Renault, която ще въплъти модерните технологии и иновациите както в автомобилната индустрия, така и например в енергетиката, технологиите и услугите за мобилност. Част от стратегията на марката Renault включва по-голямо разнообразие в различните класове с офанзива в сегмент „С” и засилване на позициите си в Европа, като същевременно ще се фокусира върху печеливши модели и канали на ключови пазари като Латинска Америка и Русия.

Като част от представянето на стратегическия план Renaulution, Renault представи своята стратегия за следващите 5 години и занапред. Със своята „Нова вълна” марката Renault възприема промените на автомобилния пазар и внася нова мода в индустрията, превръщайки се в марка за технологии, услуги и чиста енергия.

До 2025 година Renault ще лансира 14 основни модела, 7 от които ще бъдат електрически, а 7 ще бъдат от сегменти „C” и „D”, с амбицията горните сегменти да представляват 45% от продажбите до същата година. Всички нови модели на марката ще се предлагат в електрическа или хибридна версия.

Renault 5 Prototype показва популярния електрически автомобил на бъдещето

Най-интересният модел, представен по време на разкриването на плана Renaulution от Лука де Мео, безспорно е новото Renault 5 Prototype, което е силно свързано с историята на марката и въпреки това показва тенденциите на бъдещето, което прави електрическите автомобили популярни.

Концептуалният модел Renault 5 Prototype е модерно превъплъщение на легендарния модел от ХХ век. Компактният хечбек е произвеждан в две поколения, като първото е на пазара от 1972 до 1985 г., а второто – от 1984 до 1996 г. Сега марката Renault се свързва отново с корените си и черпи вдъхновение от този успешен модел, за да открие духа на славните времена.

Новото Renault 5 Prototype е симпатичен и модерен градски автомобил, който с изцяло електрически обрат пренася един от вечните успехи на Renault в бъдещето. Моделът запазва своята забавна и палава страна със закачливи жълти акценти, като показва как ще изглежда бъдещия електрически масов автомобил в Европа. В новото Renault 5 Prototype се срещат силни черти от оригиналния дизайн на световноизвестния култов модел от миналото на Renault.

Модерният подход се вижда и в избраните покрития и материали, които са вдъхновени от света на електрониката, обзавеждането и спорта. Според Жил Видал, директор на дизайнерския екип на Renault, новият прототип олицетворява модерния стил на един автомобил, актуален за времето си, който е едновременно градски, електрически и привлекателен.

Новото Renault 5 Prototype се разпознава веднага, но има футуристични детайли като модерните линии и повърхности, както и светлините и предния панел. Стилните елементи, заимствани от оригиналния дизайн по модерен начин, крият много съвременни функции. Въздухозаборникът на предния капак скрива куплунга за зареждане, задните светлини включват аеродинамични дефлектори, а фаровете за мъгла в бронята са дневни светлини.

Препратки към оригиналното Renault 5 се намират върху страничната решетка, джантите и логото в задната част. Предната част и текстилният покрив, вдъхновени от света на обзавеждането, са пълни с френски чар и закачливост. Логата отпред и отзад светват, за да съживят автомобила.

Френският флаг в огледалата за обратно виждане подчертава посланието за автомобил, създаден във Франция. Светлините в подглавника и името, изписано на малък прозрачен екран на арматурното табло, подканват да се качите на борда за една изцяло екологична и тиха разходка.