0

Н а автомобилния салон в София през октомври миналата година се състоя родната премиера на новия Nissan Juke. Второто поколение на градския кросоувър тръгна по пътищата на България в началото на февруари тази година, но стартът на продажбите у нас и в Европа беше помрачен от развихрилата се пандемия. Сега, няколко месеца по-късно, новият Nissan Juke отново е на автомобилната сцена и има амбициите да стане поне толкова популярен, колкото причудливия си предшественик.

На автомобилния салон в София през октомври миналата година се състоя родната премиера на новия Nissan Juke. Второто поколение на градския кросоувър тръгна по пътищата на България в началото на февруари тази година, но стартът на продажбите у нас и в Европа беше помрачен от развихрилата се пандемия. Сега, няколко месеца по-късно, новият Nissan Juke отново е на автомобилната сцена и има амбициите да стане поне толкова популярен, колкото причудливия си предшественик.

Външният вид на първия Nissan Juke определено имаше полярни мнения. Докато дамите направо го обожаваха, за силния пол той изглеждаше несериозно и смешно. Това обаче не попречи на успеха му и от дебюта през 2010 г. до края на миналата година продажбите надхвърлиха 1,5 милиона екземпляра по целия свят. Свежият и стилен дизайн на второто поколение би трябвало да го направи още по-популярен. Новият Nissan Juke все още притежава много детайли, които направиха модела от първото поколение толкова успешен.

В дизайна се открояват смели форми, сложни детайли, компактни и в същото време практически размери, както и висока позиция на седене на водача зад волана. Тесните дневни светлини и големите кръгли фарове, както и скритите дръжки на задните врати са заимствани от оригиналния модел. За разлика от него силуетът на новия модел е по-модерен и по-балансиран. Отзад колата вече прилича на другите модели на Nissan и дизайнът не е противоречив.

В интериора на новия Nissan Juke всичко изглежда модерно и практично. Салонът е още по-елегантен с тъмен велур или яркочервена кожа. Пластмасовите детайли са направени от приятни за докосване покрития, съчетани прекрасно с черните лъскави акценти върху централната конзола и около скоростния лост. Циферблатите на арматурното табло са лесни за четене, а в долната част на големия централен сензорен екран има бутони за бърз достъп до основните функции.

От второто ниво на оборудване Acenta вече се предлагат и Apple CarPlay и Android Auto. Изцяло новият салон предлага подобрена позиция за водача и повече възможности за съхранение на предмети. Спортните седалки с интегрирани подглавници имат елегантен външен вид и осигуряват много добро ниво на странична опора. Второто поколение на Nissan Juke е с увеличено междуосие със 105 мм, което е осигурило още 58 мм пространство за коленете на пътниците отзад. Новият модел също е с 13 мм по-висок, което е довело до увеличаване на пространство под тавана с 11 мм.

Благодарение на всичко това, сега отпред могат удобно да седнат хора с ръст до 1,95 метра, а отзад да се настанят възрастни с височина до 1,85 метра. Багажникът на Nissan Juke също е пораснал прилично и сега вече се вписва в стандартите за класа. Стандартно обемът е 422 литра, а при сгъване на задните облегалки нараства до 1088 литра. Достъпът е облекчен благодарение на по-широкия отвор на багажната врата.

Използването на новата платформа позволи на Nissan да внедри в Juke съвременни технологии за сигурност, обединени под името Pro-Pilot, която предлага електронно контролирано управление, ускорение или спиране. Тази система включва функциите за автономно аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти, адаптивен круиз контрол, система за поддържане лентата на движение, система за разпознаване на пътните знаци, система за разпознаване на трафик при маневриране назад и система за предупреждение при наличие на автомобил в сляпата зона, единствено предлагана в този сегмент от Nissan. При наличие на автомобил в сляпата зона, ако водачът не реагира, системата връща колата в лентата на движение.

Новият Nissan Juke се предлага с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор DIG-T, който развива максимална мощност от 117 к.с. Моторът се комбинира стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция за 3800 лева се предлага и 7-степенна автоматична скоростна кутия DCT с двоен съединител.

Максималният въртящ момент от 180 Нм се достига още при 1750 об/мин и остава на разположение на водача чак до 4000 об/мин, благодарение на което моторът има достатъчно тяга за пъргаво ускорение от място и при изпреварване при ограничена видимост.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,4 секунди с 6-степенната ръчна трансмисия. Двигателят е много подходящ за Juke и го тегли с разумна ефективност, но само ако поддържате разрешената скорост. Моторът работи гладко и не звучи грубо като някои 3-цилиндрови двигатели. Предлагат се три режима на шофиране – Eco, Standart и Sport, като спортният осигурява по-бърза реакция на силовия агрегат.

В екологичен режим на междуселищен път разходът на бензин е едва 4,4 л/100 км, а в комбиниран цикъл консумацията е в порядъка на около 5 л/100 км. Двигателят е сравнително тих във всички диапазони, а в салона е по-тихо благодарение на по-фокусираната употреба на звукоизолиращи материали и уплътненото стъкло.

Инженерите са направили новият Nissan Juke по-забавен за шофиране. Контролът над каросерията е отличен, но возенето е станало по-твърдо. Въпреки това по хубав път Juke вози добре и с най-големите 19-инчови колела, тъй като инженерите от Nissan са намерили точния баланс между комфорта и управлението.

Окачването на Juke поглъща малките неравности на пътната настилка без друсане и предава само големите дупки. Наклоняването в завоите е съвсем незабележимо, а сцеплението е много добро. Кормилното управление е леко и отзивчиво, като дава усещане за увереност в управлението, без да е особено прецизно. Въпреки увеличения просвет, засега новият Nissan Juke се предлага само със задвижване на предните колела.

Второто поколение на Nissan Juke вече се продава на българския пазар, като предлага избор от 11 екстериорни цвята и широка гама опции за персонализация. Цената у нас започва от 33 890 лева за базовото оборудване Visia, което има 16-инчови стоманени джанти, круиз контрол и разпознаване на пътни знаци, помощ при потегляне по наклон, проследяване на маркировката и 4,2-инчов TFT-дисплей с Bluetooth.

От ниво Tekna моделът е оборудван с 19-цолови джанти, отопляеми седалки и предно стъкло, както и стерео система Bose Personal с високоговорители, вградени в подглавниците на предните седалки. За по-лесно паркиране в колата има системата от 4 камери Around View Monitor, която осигурява 360-градусов обзор около автомобила.

Новото ниво на оборудване N-Design дава възможност на всеки клиент да направи своя нов Juke наистина уникален. То добавя черна тапицерия на тавана с цветни акценти на седалките, корите на вратите, централната конзола и арматурното табло в черна алкантара, бяла или оранжева кожа.

Възможностите за външна персонализация включват избор на декоративни елементи и цветни акценти на броните и лайстните на вратите в черен и червен цвят, както и цветни акценти на 19-инчовите алуминиеви джанти. Благодарение на всички тези качества и адекватната си цена от 51 350 лева, новият Nissan Juke има всички шансове да повтори успеха на първото поколение.

Технически характеристики

Nissan Juke 1.0 DIG-T

1,0-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

117 к.с. максимална мощност при 5250 об/мин

180 Нм максимален въртящ момент при 1750-4000 об/мин

10,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на бензин

112 г/км емисии на СО2

33 890 лева базова цена на модела