0

Новото Ferrari 812 Superfast се превърна в автомобилът с най-мощен атмосферен двигател в историята на Ferrari за всички времена. Под предния капак на новия модел от Маранело е скрит 6,5-литров V-образен 12-цилиндров атмосферен бензинов двигател с чудовищна мощност от 800 к.с. при 8500 об/мин, а максималният въртящ момент от 718 Нм се достига при 7000 об/ мин, като 80% от него са налични при 3500 об/мин. Новият суперспортен модел е предназначен за клиенти, които искат да притежават най-мощното и най-ексклузивно Ferrari, правено някога. Това е един безкомпромисен спортен автомобил, който предлага вълнуващо преживяване зад волана, подобно на състезателен болид от Формула 1, като в същото време е комфортен.

Отзад са поставени четири кръгли светлини, а в долната част изпъкват четирите масивни ауспуха.

Новото Ferrari 812 Superfast тежи 1525 кг и спринтира от място до 100 км/ч само за 2,9 секунди. Максималната скорост е над 340 км/ч. Разходът на гориво, обявен от производителя, е 14,9 л/100 км, но едва ли това ще има голямо значение за бъдещите собственици на най-мощното „конче”. Увеличението на мощността се дължи както на по-големия работен обем на цилиндрите, така и на новата система на впръскване под налягане 350 бара, и на всмукателната система с променлива геометрия, конструирана по подобие на атмосферните двигатели от Формула 1.

В предните калници с нов контур се виждат особено големите отвори за отвеждане на въздуха.

Скоростната кутия е 7-степенна роботизирана с двоен съединител F1 DCT, като е получила нови предавателни числа и сега и е необходимо още по-кратко време за превключване. Новото Ferrari 812 Superfast е първото серийно Ferrari с електрически сервоусилвател на волана, заменил традиционния хидравличен. Има функция за завиване и на задните колела, като по този начин се подобрява стабилността на модела в завои и маневреността.

Изцяло нови в каросерията са задното стъкло и С-колоните, а опашката е разделена хоризонтално.

На външен вид новото Ferrari 812 Superfast се отличава с нова предница с черна решетка и нов капак на двигателя без централен въздухозаборник. Новите LED светлини са интегрирани в калниците. В предните калници с нов контур се виждат особено големите отвори за отвеждане на въздуха, който влиза през отворите на предния капак. Нови са задното стъкло и С-колоните. Отзад са поставени четири кръгли светлини. Опашката е разделена хоризонтално, а в долната част изпъкват четирите масивни ауспуха и новият дифузьор в средата.

Воланът е модифициран, променено е арматурното табло и комбинацията от приборите.

Новият стил на каросерията залага на активни аеродинамични елементи. Активните предни клапи, както и задният спойлер допринасят за увеличаване на притискането. В интериора правят впечатление новите вентилационни отвори, дюзите за въздух вече са две, поставена е и нова информационно-развлекателната система. Воланът е модифициран, променено е арматурното табло и комбинацията от приборите. Все още от Маранело не са обявили официалния старт на продажбите на новото Ferrari 812 Superfast, както и цената му.