0

Н овият Volkswagen Golf вече се предлага и с екологичното задвижване с природен газ, популярен у нас като метан. Новата заводска версия Golf TGI е оборудвана с мощен 1,5-литров 4-цилиндров турбодвигател с максимална мощност 130 к.с. и три резервоара за сгъстен природен газ (метан), вградени в подовата част на каросерията на модела. Задвижващият агрегат впечатлява със своята висока ефективност и нисък разход на гориво от едва 4,1–4,3 кг сгъстен природен газ (метан) на 100 км по WLTP, което отговаря на нива от 111–117 г/км при емисиите на CO2.

Новият Volkswagen Golf вече се предлага и с екологичното задвижване с природен газ, популярен у нас като метан. Новата заводска версия Golf TGI е оборудвана с мощен 1,5-литров 4-цилиндров турбодвигател с максимална мощност 130 к.с. и три резервоара за сгъстен природен газ (метан), вградени в подовата част на каросерията на модела. Задвижващият агрегат впечатлява със своята висока ефективност и нисък разход на гориво от едва 4,1–4,3 кг сгъстен природен газ (метан) на 100 км по WLTP, което отговаря на нива от 111–117 г/км при емисиите на CO2.

Общата вместимост на трите резервоара за природен газ в момента е 115 литра или 17,3 кг. Благодарение на ниският разход на природен газ (метан), новият Volkswagen Golf TGI може да измине автономен пробег от около 400 км с едно зареждане изцяло на природен газ, според новия стандарт WLTP.

Системата на задвижване е практически моновалентна, тъй като двигателят използва за гориво предимно сгъстен природен газ (метан), но може да работи и с бензин. В случая бензиновият резервоар е с вместимост 9 литра, но той по същество изпълнява ролята на резервен вариант в случаите, когато горивото в газовите резервоари се изчерпи, като е в състояние да осигури и известен допълнителен пробег.

Горивният процес на новия 1,5-литров турбодвигател TGI във Volkswagen Golf използва високоефективния цикъл на Милър със степен на сгъстяване 12,5:1, който спомага за постигане на много ниски равнища по отношение на въглеродните емисии.

В същото време системата за принудително пълнене с турбокомпресор с променлива геометрия увеличава налягането на свежия въздушен поток и така дава възможност за постъпване на по-голямо количество кислород в горивните камери. Това предимство позволява на новия Volkswagen Golf TGI да осигури мощно ускорение от ниските оборотни режими на двигателя по всяко време.

Движението на природен газ (метан) се отличава с по-ниско съдържание на въглерод. Това означава, че при него се отделят до около 25% по-малко въглеродни емисии, отколкото при използване на бензин. Зареждането с биометан или e-gas води до още по-добър въглероден баланс, тъй като биометанът се произвежда от отпадъчни растителни продукти, а горивото e-gas се извлича и акумулира от мощности, използващи излишната екологична електроенергия.