0

Н овите луксозни компактни всъдеходи Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque вече се предлагат и във версия с Plug-in хибридна технология, която им дава възможност да се зареждат с енергия и да изминат до 66 км само на ток при Discovery Sport и до 62 км при Evoque. Двата хибридни модела носят знака P300e и са много екологични, като отделят съответно 36 и 32 г/км емисии на СО2.

Новите луксозни компактни всъдеходи Land Rover Discovery Sport и Range Rover Evoque вече се предлагат и във версия с Plug-in хибридна технология, която им дава възможност да се зареждат с енергия и да изминат до 66 км само на ток при Discovery Sport и до 62 км при Evoque. Двата хибридни модела носят знака P300e и са много екологични, като отделят съответно 36 и 32 г/км емисии на СО2.

Новите Plug-in хибриди Land Rover Discovery Sport P300e и Range Rover Evoque P300e са базирани на модерната архитектура Premium Transverse на Land Rover, която е проектирана да поддържа електрификацията, като същевременно запазва възможностите на всъдеходите за офроуд шофиране. Новите Plug-in хибридни модели P300e се присъединяват към вече съществуващите 48-волтови хибридни всъдеходи, внасяйки нови нива на ефективност в сегмента на компактните SUV.

Новите Plug-in хибридни модели Land Rover Discovery Sport P300e и Range Rover Evoque P300e разполагат с 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 200 к.с. и електрически двигател с мощност 109 к.с., интегриран в задната ос и захранван от литиево-йонна батерия с капацитет 15 кВтч, разположена под задните седалки. Съвременният 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател осигурява висока производителност с впечатляващо нисък разход на гориво. Моторът също разполага със задвижван от ремък, интегриран стартов генератор и осигурява регенеративно спиране, презареждане на батерията при изтощаване и дава възможност за по-плавна, по-тиха и по-бърза работа при стартиране на двигателя.

Новият 3-цилиндров бензинов мотор е комбиниран с нова 8-степенна автоматична скоростна кутия, която съответства на мощността и въртящия момент на агрегата и работи безпроблемно, като осигурява подобрено усещане за смяна на предавките и е неразделна част от хибридната система. Двигателят с мощност 200 к.с., комбиниран с електрически мотор на задната ос с мощност 109 к.с., дава отлични възможности за задвижване на всички колела и несравнима производителност в зависимост от стила на шофиране. Най-новите Plug-in хибридни модели Land Rover Discovery Sport P300e и Range Rover Evoque P300e предлагат отлични възможности и несравнима ефективност, съчетани с изцяло електрическо шофиране на пътя и извън него.

Новият Land Rover Discovery Sport P300e разполага със системна мощност от 309 к.с. и системен въртящ момент от 540 Нм. Благодарение на тази тяга, хибридният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди и достига скорост до 135 км/ч, използвайки само електрическа енергия. При скорост над 135 км/ч електродвигателят спира за оптимизиране на ефективността, а след това отново се включва, когато скоростта падне под тази. Комбинираният разход на гориво по стандарта WLTP е 1,6 л/100 км, а емисиите на CO2 в комбиниран цикъл са 36 г/км. Всъдеходът може да измине изцяло на електричество 62 км, а за зареждането на батерията от 0 до 80%  са необходими 30 минути на бърза зарядна станция с мощност 50 или 100 кВт DC.

Новият Range Rover Evoque P300e разполага със системна мощност от 309 к.с. и системен въртящ момент от 540 Нм, които го ускоряват от 0 до 100 км/ч само за 6,4 секунди. Луксозният компактен SUV достига скорост 135 км/ч само на електрическа енергия. Комбинираният разход на гориво по стандарта WLTP е едва 1,4 л/100 км, а емисиите на CO2 в комбиниран цикъл са 32 г/км. Всъдеходът може да измине изцяло на електричество 66 км, а за зареждането на батерията от 0 до 80%  са необходими 30 минути на бърза зарядна станция с мощност 50 или 100 кВт DC.

Водачите и на двата модела могат да избират от три режима на шофиране, които да отговорят най-добре на техните нужди, независимо дали са в града или шофират по магистралата. Режимът Hybrid е по подразбиране и автоматично комбинира мощност от електродвигателя и бензиновия двигател. Системата се адаптира към условията на шофиране и останалия заряд в батерията. Режимът EV позволява движение само с електродвигателя, използвайки енергията, съхранявана в батерията за пътувания с нулеви емисии, като пълноценен електрически автомобил. Режимът Save използва приоритетно бензиновия двигател като основен източник на задвижване, поддържайки батерията заредена до избраното ниво.

Новите Plug-in хибридни модели Land Rover Discovery Sport P300e и Range Rover Evoque P300e се предлагат с кабел за зареждане Mode 2, който позволява на хората да заредят изцяло автомобила си от нормален домакински контакти с променлив ток за 6 часа и 42 минути, което е идеално за зареждане през нощта. За по-бързо зареждане кабелът Mode 3 позволява на клиентите да зареждат автомобила към контакт с променлив ток от 7 кВт или обществени точки за зареждане, което им дава възможност за зареждане на батерията от 0 до 80% само за 1 час и 24 минути. Най-бързото зареждане се постига с помощта на зарядни станции, като при 32 кВт DC зареждането от 0 до 80% отнема само 30 минути.

Зарядното гнездо е разположено на задния калник, симетрично от другата страна, където е резервоарът за гориво. Клиентите могат да останат свързани със своите Land Rover Discovery Sport P300e и Range Rover Evoque P300e чрез интелигентното приложение InControl Remote за смартфон на Land Rover. Независимо дали са у дома или навън, приложението позволява на водачите да наблюдават състоянието на заряд на автомобила, да го подготвят за пътуването или дори да зададат таймер за зареждане, за да се възползват от най-ниските тарифи за енергия. Собствениците на двата модела могат автоматично да програмират температурата на купето, преди да започнат пътуването, използвайки мрежово захранване, когато автомобилът е запален, вместо да черпят енергия от батерията.