0

И зпълнителният директор на американската компания за електромобили "Тесла" Илън Мъск обяви, че германската столица Берлин ще бъде мястото на първата ѝ европейска фабрика, след като плановете за експанзия на иновативния автомобилостроител стават все по-мащабни.

Мъск уточни, че фирмата му също така ще изгради инженерен и дизайнерски център в германската столица.

Изпълнителният директор на американската компания за електромобили "Тесла" Илън Мъск обяви, че германската столица Берлин ще бъде мястото на първата ѝ европейска фабрика, след като плановете за експанзия на иновативния автомобилостроител стават все по-мащабни.

Мъск уточни, че фирмата му също така ще изгради инженерен и дизайнерски център в германската столица.

Преди това "Тесла" бяха обявили, че са си поставили за цел да започнат производство в Европа през 2021 година.


Тези действия се предприемат, след като фирмата, която също така инвестира сериозно в китайски завод, е изправена пред засилваща се конкуренция в индустрията с електрически автомобили.

Мъск обяви намеренията си на церемония по награждаване в Германия снощи.

"Всички знаят, че германското инженерство е изключително и това е част от причината да локализираме нашата европейска фабрика в Германия", каза той.

По думите на Мъск съоръжението ще се намира в близост до новото берлинско летище и по-късно даде повече подробности в "Туитър" за това, което фабриката ще произвежда.
Фокусът върху Германия идва в контекста на нарастващия апетит за електрически автомобили в Европа.

През следващите години най-големите заводи за производство на електрически автомобили ще бъдат в Германия, Франция, Испания и Италия, показва анализ на автомобилната индустрия.

Около 16 големи фабрики за литиево-йонни акумулаторни батерии са потвърдени или предстои да започнат да действат в Европа до 2023 година, отбелязва Би Би Си.

Европейските планове на "Тесла" идват, след като автомобилният производител също така напредва със строителството на фабрика на стойност 2 млрд. долара в китайския град Шанхай.

Компанията се опитва да увеличи производството си в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, където продажбите бяга засегнати от мита, предизвикани от търговската война между САЩ и Китай.

Заводът в Шанхай ще произвежда моделите Model 3 и Model Y.