0

Я понските автомобили Lexus вече повече от 30 години съчетават елегантен дизайн с изискан и висококачествен интериор с прецизно внимание към всеки детайл. Един от най-впечатляващите модели в гамата на Lexus е седанът ES, който вече има зад гърба си история от шест успешни поколения и е известен със своя взискателен комфорт, изтънченост и впечатляващи характеристики. Най-новото седмо поколение на Lexus ES изпъква с по-динамичен външен дизайн и по-добро поведение при шофиране. Той е логично продължение на дизайнерската посока на Lexus, като предлага емоционална връзка и страст при шофирането, в комбинация с хибридна технология на задвижване, съчетаваща бензинов двигател и електромотор.

Японските автомобили Lexus вече повече от 30 години съчетават елегантен дизайн с изискан и висококачествен интериор с прецизно внимание към всеки детайл. Един от най-впечатляващите модели в гамата на Lexus е седанът ES, който вече има зад гърба си история от шест успешни поколения и е известен със своя взискателен комфорт, изтънченост и впечатляващи характеристики. Най-новото седмо поколение на Lexus ES изпъква с по-динамичен външен дизайн и по-добро поведение при шофиране. Той е логично продължение на дизайнерската посока на Lexus, като предлага емоционална връзка и страст при шофирането, в комбинация с хибридна технология на задвижване, съчетаваща бензинов двигател и електромотор.

Новият Lexus ES е по-просторен, по-тих и по-безопасен в сравнение с всичко преди това. Седанът демонстрира още по-ярко присъствие, водещи в класа си технологии за безопасност и най-високо ниво на изработка, която рядко се среща в сегмента. Седмото поколение на Lexus ES е разработено върху изцяло нова глобална платформа, като дължината е увеличена до 4975 мм, широчината е нараснала до 1865 мм, височината е намалена до 1445 мм, а междуосието е нараснало до 2870 мм.

Новият Lexus ES привлича вниманието с дързък емоционален дизайн от ново измерение. Той се характеризира с по-ниска линия на предния капак, което прави силуета отличим със силен наклон надолу, създавайки динамични форми. Отпред новият Lexus ES е с вретеновидна радиаторна решетка с елегантни вертикални линии, които излизат радиално от центъра на логото на Lexus. Дизайнът продължава с динамична линия на покрива, която подчертава по-ниската позиция и отличната аеродинамика. Задната част е срязана косо с LED светлини, които се обвиват около калниците. Версиите F Sport на модела добавят заден спойлер, емблеми F Sport и по-ниски брони, които акцентират към външния вид. За модела се предлагат три различни дизайна на 17- и 18-инчови колела, а за версиите F Sport са налични 19-инчови колела. Палитрата включва 12 цвята с нови бежови и зелени нюанси.

В салона на новия Lexus ES са съчетани ориентиран към водача кокпит с просторна и комфортна зона за пътниците отпред и отзад. Вниманието на водача напред към пътя се задържа от разположението на централния дисплей, инструменталното табло и проекционен дисплей в зоната на видимост. Мултимедийната система е с 12,3-инчов дисплей и управление със сензорен панел, а гласовото разпознаване се простира до мобилен асистент, позволяващ безконтактен контрол през смартфона на водача.

Въпреки елегантната и ниска линия на покрива, комфортът на пътниците отзад е гарантиран. По-ниската позиция на седене и внимателно конструираното пространство запазват място за главите, докато по-дългото междуосие осигурява щедро пространство за краката на пътниците отзад. Стандартните модели на Lexus ES продължават да използват традиционни материали като бамбук и дърво шимамоку, които придават на луксозния седан изискан вид на ръчна изработка, който потребителите на скъпи премиум стоки очакват и оценяват. За отличната музикална атмосфера в салона се грижи висококачествената аудиосистемата Mark Levinson PurePlay със 17 високоговорителя, разположени на нивото на раменете около купето, които подобряват акустиката и създават тонална синергия. Системата създава две идентични звукови зони за пътниците отпред и отзад, като се създава изживяване на слушане, което е непроменливо на всяко място за седене.

Седмото поколение на Lexus ES е оборудвано с последно поколение на системата Lexus Safety System+, която включва пакет с технологии за активна безопасност. Системата за предупреждение преди сблъсък е способна да засича приближаващи превозни средства и пешеходци, и има асистент за разпознаване на велосипедисти. Системата за предупреждение преди сблъсък също е усъвършенствана да разпознава пешеходци през нощта като увеличава чувствителността на радара и динамичните граници. Системата за двустепенно управление на дългите светлини не само включва и изключва дългите светлини автоматично за водача, но и всички индивидуални LED светлини са в състояние да адаптират светлинния сноп, за да подобрят осветлението, като намалят отблясъците от насрещното движение.

Отзивчив на пътя и икономичен в града с четвърто поколение хибридна система

Новият луксозен седан Lexus ES вече се предлага в Европа и България ексклузивно във версията ES 300h, оборудвана с четвърто поколение самозарядна хибридна система. Благодарение на новото хибридно задвижване, седанът е динамичен на пътя и реализира смайващо нисък разход на гориво с минимални емисии на вредни газове.

Хибридната система съчетава ефикасен 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с по-лек, по-компактен и по-мощен електромотор. Бензиновият двигател е с мощност 178 к.с., електромоторът - със 120 к.с. и сумарната мощност е общо 218 к.с. Японският седан спринтира от място до 100 км/ч за 8,9 секунди. Динамиката на ускорението при изпреварване също е впечатляваща. При потегляне винаги движението започва с електродвигателя и след това тягата поема бензиновият двигател. Благодарение на това е много лесно да ускорите както гладко, така и сравнително рязко. Комбинацията от два мотора осигурява приятна динамика.

Ускорението е плавно, като новият Lexus ES 300h има достатъчно запас от мощност. Все пак на моменти се усеща, че бензиновият двигател е без турбокомпресор, тъй като при рязко ускорение моторът се развърта до високи обороти и става по-шумен. Седанът може да се движи и само на електрическа тяга с активиране на режима EV, който е много подходящ за задръствания или шофиране с ниска скорост в града. По време на тестовото шофиране, средната консумация на гориво на Lexus ES 300h беше само 6 литра на 100 км, като се има предвид, че тествах колата в различни режими – няколко пъти изпробвах ускорението от 0 до 100 км/ч, шофирах по магистралата със 140 км/ч и изкачвах високи планински връх по извити серпентини. В обичайния градски трафик, огромната лимузина харчи не повече от 5 литра на 100 км.

Въпреки че нямам база за сравнение с предишно поколение на Lexus ES, мога да кажа, че версията 300h е с нисък център на тежестта и малък просвет, така че се управлява прецизно и се контролира предвидимо. Седанът е с предно предаване и се държи стабилно и предсказуемо, без да тревожи водача с недозавиване и клатене. На пътя новият Lexus ES 300h се усеща отзивчив и лесен за управление, независимо от условията. Управлението осигурява прецизен контрол на всяка пътна настилка. Едно от най-големите предимства на луксозния седан е високият комфорт на возене, който изпъква особено отчетливо по павирани улици и пътища с неравности и дупки.

Седмото поколение на Lexus ES има за цел да привлече по-широка аудитория от потребители. Моделът предлага всичко, което традиционните клиенти очакват заедно с качества, които ще привлекат такива клиенти, които преди това не са обмисляли покупката на автомобил от японската марка. Новият седан Lexus ES поднася приятна изненада с ярък стил, висококачествен интериор, последната технология за безопасност и по-динамично поведение. Моделът вече се продава у нас, като цената започва от 97 950 лева за богатото стандартно оборудване Executive.

Технически характеристики

Lexus ES 300h Luxury

2,5-литров бензинов двигател и електрически мотор

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

218 к.с. сумарна максимална мощност при 5700 об/мин

221 Нм максимален въртящ момент при 3600-5200 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,4 л/100 км среден разход на бензин

100 г/км емисии на СО2

111 900 лева цена на модела