0

К омбитата се смятат за много практични семейни коли, тъй като разполагат с голям багажник и често събират всички принадлежности за фамилната почивка. Ако обаче семейството иска да отдъхне в някоя планинска вила например, стандартното комби може да не е толкова добре подготвено да се справи с хълмистия терен. За подобни дестинации инженерите от Opel направиха семейното комби Insignia Country Tourer, което добавя към големия багажник и повишена проходимост, така че с него хората лесно да стигнат високо в планината.

Комбитата се смятат за много практични семейни коли, тъй като разполагат с голям багажник и често събират всички принадлежности за фамилната почивка. Ако обаче семейството иска да отдъхне в някоя планинска вила например, стандартното комби може да не е толкова добре подготвено да се справи с хълмистия терен. За подобни дестинации инженерите от Opel направиха семейното комби Insignia Country Tourer, което добавя към големия багажник и повишена проходимост, така че с него хората лесно да стигнат високо в планината.

Новият Opel Insignia Country Tourer е просторен семеен автомобил, изглежда добре и има куп нови функции, които го превръщат в най-функционалния модел в гамата на марката. Външният му вид се отличава от стандартното комби Insignia Sports Tourer най-вече по предпазните панели от черна пластмаса по долната периферия на каросерията, както и разширените арки на колелата. Панелите пазят боята от издраскване и се сменят лесно при деформация. Пътният просвет е увеличен и така Insignia Country Tourer изглежда по-висока. Около масивната хромирана решетка отпред изпъкват ефектните светодиодни светлини. В задната броня са интегрирани два ромбоидни ауспуха, а извивката на покрива е подчертана с хромирана лайстна.

Комбито Insignia Country Tourer може категорично да бъде определено като новия флагман на Opel, тъй като салонът му е оборудван богато и с качествени материали. Водачът има на разположение нови технологии и функции, типични за луксозните автомобили, като проекционен дисплей точно пред погледа на водача. В горната част на централната конзола е поставен големият сензорен дисплей на мултимедийната система, която може да се свързва и с външни устройства. Дисплеят на арматурното табло дава възможност на водача да регулира големината на скоростомера и да прави числата по-големи или по-малки. Салонът е отлично оборудван, като в предната част има няколко различни по големина ниши за съхранение на дребни предмети, покрити отвътре с меки материи. Жабката е голяма и е климатизирана, което запазва храните и напитките в колата.

Седалките в Opel Insignia Country Tourer са едни от най-удобните в съвременните автомобили. Неслучайно те са одобрени от Асоциацията на германските ортопеди AGR. Предните седалки имат множество настройки, включително възможност за увеличаване на борда за водачи с по-дълги крака. Седалките имат не само отопление в три степени, но и вентилация с три нива на интензивност. Шофьорската седалка се регулира с електрозадвижване и помни настройките на двама различни човека. Големите външни размери на Opel Insignia Country Tourer са осигурили достатъчно пространство за пътниците и на задните седалки. В салона един зад друг могат да седнат хора с ръст до 1,90 метра, като отзад има достатъчно място пред коленете и над главите на пътници с подобна височина. На задните седалки могат да седнат до трима пътници, но истински комфортно ще бъде за двама. За тяхно удобство отзад има отопление на седалките и вентилационни отвори. Като опция има огромен панорамен покрив, който допуска допълнително светлината в разкошния салон.

Новият Opel Insignia Country Tourer разполага с голям багажник, чийто обем в стандартно състояние е 560 литра. Товаренето е лесно заради ниския под, както и наличието на мрежи и приставки за удобно и сигурно позициониране на багажа. Вътрешното пространство е добре организирано, има осветление и контакт за ток. Ако сгънете задните облегалки, обемът на товарното отделение се увеличава до солидните 1530 литра. Това се прави много лесно, тъй като в багажника има специални бутони за спускане на гърбовете, като се образува напълно равен под. Масивният капак на багажника е снабден с електрическо задвижване с дистанционно отваряне. Освен това нивото на повдигане на багажната врата може да се регулира.

Системата 4х4 дава повече сцепление в завои, на черен път и хлъзгави терени

За хората, които пътуват много, удачен избор за задвижване на Opel Insignia Country Tourer е 2,0-литровият битурбо дизелов двигател с мощност 210 к.с. Моторът е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и разгръща чудесната си тяга от 480 Нм още при 1500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,2 секунди. Моторът реагира отзивчиво при натискането на газта, особено в спортен режим. Двигателят тегли уверено колата, независимо дали се спускате или изкачвате. Също така няма особено значение дали на борда има двама човека или пет с пълен багажник. Разходът на гориво е умерен, като в града се колебае около 9,4-9,8 л/100 км, а при спокойно шофиране с около 100 км/ч консумацията е не повече от 5,7 литра на 100 км. Шумоизолацията е добра, като единствено моторът се чува при ускорение.

Управлението на Opel Insignia Country Tourer е умерено директно, но в същото време дава добра обратна връзка с пътя. На планински път с остри завои комбито е стабилно и не се наклонява осезаемо. При маневриране в града помага системата от четири камери, която осигурява картина от птичи поглед. При наличие на адаптивно шаси FlexRide с настройки Standard, Sport и Tour, водачът може да променя твърдостта на амортисьорите, остротата на кормилното управление, отзивчивостта на газта и реакциите на автоматичната трансмисия. Задвижването на четирите колела и увеличеният просвет са особено полезни на настилки с ниско сцепление като черен път или сняг, при проливен дъжд и на хлъзгави терени. Комбито не е предвидено за сериозен офроуд, но с него ще можете да се придвижвате по-уверено в преспите от непочистен сняг през зимата и с лекота ще стигнете до планинска хижа по черен път.

Технически характеристики

Opel Insignia Country Tourer 2.0 BiTurbo 4x4

2,0-литров 4-цилиндров битурбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

210 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

480 Нм макс. въртящ момент при 1500 об/мин

8,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

228 км/ч максимална скорост

7,1 л/100 км среден разход на гориво

186 г/км емисии на СО2

70 755 лева цена на модела