0

4525 ученици са изкарали по две отлични оценки на матурите, съобщиха от просветното министерство.

4525 ученици са изкарали по две отлични оценки на матурите, съобщиха от просветното министерство.

Възпитаничката на Софийската математическа гимназия в София Десислава Илиева постави абсолютен рекорд, като получи четири пълни шестици на матурите, съобщиха от просветното министерство. Девойката се справила отлично на изпитите по български, математика, биология и химия. На последните два се явила по желание.

Още седем ученици са се разписали с по три шестици. Оценките на матурите тази година са по-високи, въпреки, че учениците изкараха почти целия срок във виртуалните класни стаи. Средният успех на випуска по български език и литература е добър 4,20 при 4,06 през миналата година. Много добър 4,84 пък получават децата на втория задължителен изпит.

Общо 4525 ученици са пълните отличници на матурата. 6283-ма са изкарали шест по български, а цели 9836 ученици са с максимална оценка на втората матура. Двойка по родния език пък имат 3764 души, а на втората- 1744 души. Само 19 деца от цяла България имат 0 точки на една от матурите, показва статистиката. Няма ученици без нито една  точки и на двете задължителни матури, а през миналата година е имало 1 ученик.

Повишил се е резултатът по общо 9 предмета, като най-висок е успехът по немски език. Оценките по четири предмета пък са по-ниски спрямо миналата година. Най-добри резултати показват учениците от София и Смолян, а на опашката е Силистра.

Анализът на матурите показва, че учениците срещат затруднения при правописа на думите с А и Я, грешат при удвояване на буквата В, както и при поставянето на запетайки в прости и в сложни изречения. Младежите продължават да срещат трудности при възприемане и извличане на информация от текст и при предаването му като резюме. Проценът на зрелостниците, които създават есе или интерптетативно съчинение се увеличава. По 41 задача са работили 79, 31 % от децата. По-голямата част от тях са предпочели да пишат есе. 12, 51 % пък са предали празни листове, а 8. 19% не са писали по темата, а са създали лични текстове. За да не предадат празни листи, 5, 6 % от тях са решили да преписват текста, над който трябвало да работят.

От 2022 година просветното ведомство обмисля промяна на скалата за оценяване на изпитните работи за матурите, с което на практика ще се вдигне летвата за тройка.Според просветния министър Красимир Вълчев слабите оценки са само 7-8 процента, защото "нашата летва е много ниска".
Министър Вълчев отбеляза, че зрелостник, който е имал 0 точки, нищо не е попълвал на матурите.