0

Н овото BMW Серия 3 с индекс G20 първоначално не се фокусира върху хибридното или електрическото задвижване. Разбира се, ще има и такива версии, но те ще се появят по-късно. При премиерата на новата „тройка”, BMW разчита на обичайните бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Безспорно BMW предлага най-добрите дизелови двигатели в света и няма смисъл да се отказва от тях. Освен това седанът BMW 320d е най-продаваният модел на концерна, който запазва лидерството си въпреки експанзията на кросоувърите.

Новото BMW Серия 3 с индекс G20 първоначално не се фокусира върху хибридното или електрическото задвижване. Разбира се, ще има и такива версии, но те ще се появят по-късно. При премиерата на новата „тройка”, BMW разчита на обичайните бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Безспорно BMW предлага най-добрите дизелови двигатели в света и няма смисъл да се отказва от тях. Освен това седанът BMW 320d е най-продаваният модел на концерна, който запазва лидерството си въпреки експанзията на кросоувърите.

Новият седан BMW Серия 3 изглежда фантастично и безспорно е най-красивият автомобил в цялата над 40-годишна история на модела. Колата не се възприема като твърде голяма, въпреки че размерите надвишават тези на Серия 5 (E39) от средата на 90-те години. Новото поколение G20 създава визуалното усещане за кола от по-висок клас, благодарение на изискания дизайн и в същото време спортна стойка на седана. В предната част впечатлява голямата бъбрековидна радиаторна решетка с достигащи директно до нея изцяло светодиодни фарове с лазерни светлини. Профилът е спортен и динамичен, а в задната част на рамките на страничните прозорци познатата извивка на Хофмайстер за пръв път е интегрирана в задната колона. Хоризонталните линии и тесните задни светлини придават широчина и могъщество на задната част на седана.

В интериора на новото BMW Серия 3 виждаме ново оформление на повърхностите, което подчертава просторния салон в комбинация с ориентацията на кокпита към водача, така че той да може да се концентрира върху случващото се на пътя. Новата комбинация от индикатори се състои от контролен дисплей, висока средна конзола и модерно арматурно табло, което осигурява простор и спортна атмосфера. Уредите за управление са концентрирани в няколко функционални полета. В центъра на арматурното табло в блок са оформени индикаторите и бутоните за управлението на климатичната инсталация и дюзите на вентилацията.

За управление на светлинните функции служи поле от бутони до серийния спортен кожен волан. Бутонът за старт и стоп на двигателя вече е разположен върху новата средна конзола, където освен новия селектор на трансмисията се намират и контролерът на системата iDrive, бутоните на контрола на шофирането и на електромеханичната паркинг спирачка. За просторния интериор допринася увеличеното пространство за раменете и лактите на предните места, както и допълнителното място за краката и повишеният комфорт на седене, качване и слизане на задните места.

Обемът на багажника е 480 литра, а ако имате нужда от повече товарно пространство, облегалката на задната седалка се разделя и сгъва в съотношение 40:20:40. Като опция се предлага автоматично отваряне и затваряне на капака на багажника, както и теглич с електрозадвижване. Опционалният комфортен достъп с нови сензори за автоматично отключване и заключване на вратите включва и безконтактно отваряне и затваряне на багажника. Оборудването на новото BMW Серия 3 допринася за луксозната атмосфера в салона, благодарение на множество висококачествени и иновативни допълнителни опции, сред които и безжично зареждане на смартфон.

Новият седан BMW Серия 3 първоначално се предлага с избор между пет мощни и ефективни двигателя. Гамата включва два модела с 4-цилиндрови бензинови мотора с турбокомпресор - BMW 320i със 184 к.с. и 330i с 258 к.с. Първоначално в гамата има два модела с 4-цилиндрови турбодизелови двигателя – BMW 318d със 150 к.с. и 320d със 190 к.с. При старта на продажбите се предлага и задвижване на четирите колела при BMW 320d xDrive. Всички модели отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP. Най-популярната версия на BMW Серия 3 е моделът 320d xDrive. Двигателят с работен обем 2,0 литра и 4 цилиндъра развива 190 к.с.

Няма никакви вибрации, мощно и гладко тегли колата, благодарение на огромния въртящ момент от 400 Нм, налични в широкия интервал от 1750 до 2500 об/мин. Тягата се предава чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия Steptronic, която добре знае какво да прави и при необходимост от пъргаво ускорение сваля от осма до трета предавка, за да изстреля седана напред. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 6,9 секунди, но още по-впечатляващо е ускорението от 80 до 120 км/ч, което дава възможност за бързо изпреварване с ограничена видимост. Въпреки отличната динамика, BMW 320d xDrive впечатлява със скромния си апетит. В града колата харчи не повече от 6 л/100 км, а на междуселищен път със скорост 90 км/ч разходът е едва 4,5 л/100 км. При 140 км/ч на магистралата достига 5,8 л/100 км.

На пътя BMW 320d xDrive доставя прословутата за марката радост от шофирането във всеки един момент. Към серийното оборудване е добавено опционално окачване M Sport и кормилно уредба с променливо управление. Динамиката се допълва от директно кормилно управление, което позволява прецизно да насочвате колата в завоите. Обратната връзка с волана е много приятна, освен това е добре изолирана от вибрации и удари, причинени от неравности. При паркиране не е необходимо да се навива волана, тъй като кормилото прави едва 2,3 завъртания от край до край и маневрирането е лесно и приятно.

Новото BMW 320d xDrive вози много стегнато, благодарение на окачването с адаптивни амортисьори. Тяхното действие се променя прогресивно в зависимост от хода на окачването, като осигурява гладко абсорбиране на дупките и неравностите по неравни пътни настилки и при динамично шофиране по път със завои.

Технически характеристики

BMW 320d xDrive Steptronic M Sport

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

6,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на гориво

125 г/км емисии на СО2

83 850 лева базова цена на модела

131 409 лева цена на тествания модел