0

Ш ведската марка Volvo възнамерява да стане лидер в бързо растящия пазар на луксозни електромобили и планира след 2030 година да произвежда само коли на ток. Компанията планира да продава само изцяло електрически автомобили и да премахне от глобалното си портфолио всички модели с двигател с вътрешно горене, включително и хибридите.

Шведската марка Volvo възнамерява да стане лидер в бързо растящия пазар на луксозни електромобили и планира след 2030 година да произвежда само коли на ток. Компанията планира да продава само изцяло електрически автомобили и да премахне от глобалното си портфолио всички модели с двигател с вътрешно горене, включително и хибридите.

Решението на шведския производител се основава на очакванията, че законодателството, както и бързото разширяване на достъпната висококачествена инфраструктура за зареждане, ще ускорят приемането от потребителите на напълно електрически автомобили.

Преминаването към пълна електрификация на Volvo се съчетава с повишен фокус върху онлайн продажбите и по-пълна, атрактивна и прозрачна потребителска оферта под името Care by Volvo. Всички напълно електрически модели ще бъдат достъпни само онлайн. Докато Volvo инвестира сериозно в платформи за онлайн продажби, компанията ще изгради по-силни взаимоотношения с клиентите и с партньорите си.

Шведската премиум марка ще продължи да отговаря за различни важни услуги като подготовка, доставка и обслужване на автомобили. При закупуване на електрическо Volvo онлайн, то ще се предлага с удобен пакет услуги, който включва елементи като сервиз, гаранция, пътна помощ, както и застраховка, където е налична, и още опции за домашно зареждане. Във водещия си онлайн магазин volvocars.com, компанията ще опрости радикално процеса и ще намали броя на стъпките при регистрацията.

Клиентите ще могат да избират от атрактивни предварително конфигурирани електрически автомобили Volvo, които са готови за лесна и удобна поръчка и бърза доставка. По-нататъшното удобство и опростяване ще дойде чрез прозрачни и определени модели на ценообразуване. Това премахва необходимостта от преговори, увеличава прозрачността и изгражда доверие.

Преходът на компанията към производство на изцяло електрически автомобили, достъпни изцяло онлайн, е част от нейния амбициозен климатичен план, който се стреми постоянно да намалява въглеродния отпечатък на жизнения цикъл на автомобила чрез конкретни действия. Амбицията за 2030 година представлява ускоряване на стратегията на Volvo за пълна електрификация, водена от голямото търсене на електрифицираните от нея автомобили през последните години и твърдото убеждение, че пазарът на коли с двигатели с вътрешно горене намалява.

През миналата година Volvo представи първия си изцяло електрически автомобил XC40 Recharge на пазарите по целия свят. Преди няколко дни компанията показа и втория си напълно електрически автомобил – C40 Recharge. През следващите години Volvo ще представи още няколко електрически модела. До 2025 година компанията цели 50% от нейните глобални продажби да се състоят от напълно електрически модели, а останалите 50% - от хибриди. До 2030 година всяка кола, която продава шведската марка, трябва да бъде изцяло електрическа.