0


Жените превземат ръководните постове в шатата и центровете за производство на шампанско. И това не е случайно, защото основните потребители на вино, в частност шампанско в световен мащаб са жени.


Жените превземат ръководните постове в шатата и центровете за производство на шампанско. И това не е случайно, защото основните потребители на вино, в частност шампанско в световен мащаб са жени.

Култът към френското шампанско е толкова голям в цял свят, че то е единственият продукт, който Доналд Тръмп не посмя да натовари с такси при вноса наскоро. А може би, защото именно американски бизнесмени през 70-те години дават идея на френски визионери предприемачи и производители да създадат този искрящ бранд. След това първите големи клиенти са двамата съпрузи на Жаклин - президентът Кенеди и мултимилиардерът Онасис.
Марката
Секторът дотолкова се е феминизирал, че в най- големия център за производство на искрящото вино във Франция, който е и трети в света, Nicolas Feuillatte дори архитектът е жена. Но какво се крие зад думата шампанско. Зад този символ на лукс и умение да се наслаждаваш на живота стои строго организирана икономическа система. Като се започне от хиляди кооперативи, които обединяват производители на грозде, стотици шата, които освен лозя преработват гроздето и го превръщат във вино, складирайки го в дълбоки изби, изкопани в скали от специфичен варовик. Също и винени центрове, които изкупуват гроздето от кооперативите и го превръщат в шампанско. И след това го продават. В тази система всеки си знае мястото и никой не се опитва да излъже другия, защото знае, че от успеха на бранда зависи животът, препитанието, оцеляването на хиляди хора. Както и националната гордост на Франция.

Секторът е под защита от 99 години

Секторът за производство на шампанско е дефиниран като географски район от 1927 г. Това е символът на френската икономика и знак за престиж, лукс и стандарт. Според френската статистика секторът е лидер в световната винена индустрия като създател на принадена стойност.
Заема 0,5% от площите с лозя в света, произвежда 10% от световната консумация на вино в света и 36% от принадена стойност от световната консумация на вино в света
Годишно районът произвежда 301, 9 милиона бутилки, като 51,3% са за експорт.
4,9 милиарда евро са приходите от продажби.
Производството на шампанско обхваща три региона - Гранд Ест, От де Франс, Ил де Франс, а площите с лозя за производство на искрящото вино възлизат на 34 300 ха. В сектора работят
16 000 производители, 140 кооператива, 340 шата, 1800 са експортьорите. Производителите притежават 90% от лозята, а шатата - 70% от продадените обеми шампанско. Произвеждат се 262 млн. кг грозде годишно.

Салгадо и Вазарели красят шато Taittinger

Една от големите гордости на шато Taittinger освен архитектурата и избата в специален варовик е колекцията от картини и снимки на големи артисти. Единият от тях е Вазарели, а след последните и Салгадо, авторът на филма „Солта на земята“, който предизвика световен фурор преди две години. Защо? Защото за истинските ценители на хубавата храна и вина в западния свят присъствието на изкуство създава още добавена стойност, обясняват собствениците. Колкото повече старинна архитектура от известни имена, токова по-ценен става продуктът, който създаваме, тъй като в него има история и част от блясъка на големите личности, които са се докоснали до тези места. ШампанскоTaittinger е символ на най-доброто сред шатата.
То е с богато наследство, съществува от 1734 г. Притежава галоромански варовикови изби, а през 13-и в там е имало манастир. Шатото е под протекцията на ЮНЕСКО.
Лозята се простират върху 288 хектара. Те са засадени от 35% шардоне, 50% пино ноар и 15% пино мьоние. Лозята са разположени в ключов район на Шампан, в Кот де Бланк, в Марн Валей и в планините на Реим. Произвеждат се и се продават 34 различни вина, които са сред трите най- перфектни лозя в региона на Шампан. Работата е изцяло почти ръчна, създава се първоначално отлично вино. С повече от над 6 млн. бутилки, които се продават в 150 страни, къщата е отлично познато на световния пазар. Децата от фамилията продължават делото на предците. Те са Кловис, експортен директор, Витали, маркетинг и връзки с обществеността директор, Пиер Емануил Тетингер.