0

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.

Новият Mercedes-Benz GLA видимо се отличава от предходния модел със значително подсиления характер на високопроходим автомобил. Типичните характеристики на офроудър включват вертикална предна част, къси предни и задни надвеси, както и защитни облицовки предпазващи каросерията от одраскване. Дължината на новия кросоувър GLA е намалена с 14 мм до 4410 мм, широчината е увеличена с 30 мм до 1834 мм, височината достига до 1611 мм, което е ръст с цели 104 мм, а междуосието е набъбнало с 30 мм до 2729 мм. Предлаганите колела са с размер до 20 инча.

На първия ред седалки в новия Mercedes-Benz GLA има повече място за водача и пътника до него, а позицията на седене е по-висока и характерна за голям SUV. Пространството в задната част е щедро, въпреки че сега то е с 1,5 см по-късо. Интериорът е по-широк с 3 до 4 сантиметра на нивото на раменете и лактите и при двата реда седалки. Обемът на багажника е нараснал от 421 литра до 435 литра в нормално състояние, а отворът на петата врата е значително разширен.

Първоначално новият Mercedes-Benz GLA ще се предлага с мощни 4-цилиндрови бензинови двигатели, които се характеризират със значително подобрени мощност и въртящ момент, както и по-ниски емисии на вредни газове. Версията GLA 200 се задвижва от 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор, съчетан със 7-степенна автоматична роботизирана скоростна кутия с двоен съединител. Двигателят развива максимална мощност 163 к.с. при 5500 об/мин и въртящ момент от 250 Нм при 1620-4000 об/мин. Топверсията с индекс GLA AMG 35 4Matic е оборудвана с 2,0-литров турбобензинов двигател с мощност 306 к.с. при 5800 об/мин и максимален въртящ момент от 400 Нм при 3000-4000 об/мин.

Агрегатът работи в съчетание с 8-степенна автоматична трансмисия и е оборудван със система 4Matic за едновременно въртене на четирите колела. С това задвижване компактният кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди, а максималната му скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Моделите със задвижване 4х4 са оборудвани със серийния пакет за офроуд, който включва допълнителна програма за шофиране, асистент при спускане и видео на дисплея на таблото, в комбинация с предни многолъчеви светодиодни фарове със специална функция за шофиране извън асфалтирани пътища и по пресечени терени.

Новият Mercedes-Benz GLA е по-безопасен от предшественика си, благодарение на най-модерните асистиращи системи, сред които асистент при завиване, функция за предупреждение при излизане от паркомясто, активен спирачен асистент и други. Благодарение на тези въведения новият Mercedes-Benz GLA може да реагира тогава, когато водачът не го направи. Активният спирачен асистент се активира в много ситуации с прилагане на автономно спиране, за да се избегне сблъсък или да се намали тежестта му. Системата може също така да спира колата от скорост до 60 км/ч за стационарни превозни средства и пешеходци, пресичащи пътя отпред. В зависимост от ситуацията това дори предотвратява сблъсъци до скорост от 50 км/ч.

Освен най-новите опции за асистиране на водача и системата за инфотейнмънт MBUX с интуитивно управление, новият модел има и функцията за контрол на комфорта, която е взета директно от по-високите класове на марката. Новият Mercedes-Benz GLA ще дебютира в Европа през пролетта на 2020 година, като у нас автомобилът ще се предлага от генералния дистрибутор за България „Силвър Стар”. Цената на модела в базовото ниво на оборудване ще бъде малко под 70 000 лева.