0

М арката Dacia продължава успешното си развитие и бележи успех на пазарите в целия свят. Един от най-значимите модели в гамата на Dacia безспорно е всъдеходът Duster, който дебютира през 2010 г., като продажбите му вече надхвърлят 2 милиона коли. През 2017 г. се появи второто поколение на модела, който продължи развитието си и предлага на потребителите гъвкав, надежден и достъпен високопроходим автомобил. През тази година Dacia Duster продължава да се усъвършенства, като отскоро се предлага с новия 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател със 150 конски сили.

Марката Dacia продължава успешното си развитие и бележи успех на пазарите в целия свят. Един от най-значимите модели в гамата на Dacia безспорно е всъдеходът Duster, който дебютира през 2010 г., като продажбите му вече надхвърлят 2 милиона коли. През 2017 г. се появи второто поколение на модела, който продължи развитието си и предлага на потребителите гъвкав, надежден и достъпен високопроходим автомобил. През тази година Dacia Duster продължава да се усъвършенства, като отскоро се предлага с новия 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател със 150 конски сили.

Моторът с турбокомпресор носи обозначението TCe 150 и е разработен съвместно с Daimler. Максималната му мощност е 150 к.с. при 5250 об/мин. Новият двигател произвежда сравнително висок въртящ момент от 250 Нм още при ниските 1700 об/мин, което допринася за по-динамично ускорение. Новият бензинов двигател е с турбокомпресор и директно впръскване на горивото под налягане, а горивната камера е преработена за оптимизиране на въздушно-горивната смес, както и за намаляването на разхода на гориво и емисиите на CO2.

Стартирам двигателя и имам чувството, че моторът не работи, тъй като е много тих на място. Секунди след потеглянето усещам достатъчно тяга на разположение. Голям принос за пъргавата динамика има 6-степенната механична скоростна кутия, която се превключва прецизно и е добре изчислена, така че разполагам с максималната тяга във всеки един момент. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 10,4 секунди и почти толкова време е необходимо за ускорението от 80 до 120 км/ч при изпреварване на пета предавка. На междуселищен път Duster с новия бензинов турбодвигател бързо се развърта до високи обороти, като звукът му все още e много дискретен.

Агрегатът реагира много добре във всички работни режими, той е култивиран, без вибрации. Освен че е значително по-динамичен, с новия бензинов двигател на Duster е и по-икономичен, но всичко зависи от маршрута и стила на каране. При шофиране с равномерно темпо със скорост около 90 км/ч, кросоувърът се задоволява само с 5,3 л/100 км, на магистралата със 140 км/ч разходът е 6,8 л/100 км, а в града харчи 7,3 л/100 км. Новият мотор е оборудван с филтър за твърди частици и отделя едва 155 г емисии на CO2 по новия протокол WLTP. Новият бензинов агрегат се предлага в комбинация както с предно предаване, така и с двойно задвижване 4x4.

Освен с новия двигател, второто поколение на Dacia Duster дойде у нас в лимитирана серия, наречена Red Line.  Тя се отличава с ексклузивния червен цвят Red Fusion. Освен в червения цвят, моделът се предлага с още един нов светлосив цвят Highland Gray. Лимитираната серия Red Line има червени акценти в екстериора, сред които червени елементи в страничните огледалата и праговете. При новия Duster Red Line са поставени нови 17-инчови алуминиеви джанти с червен акцент в центъра.

В интериора са добавени нови панели от вътрешната страна на вратите, специална тапицерия и декоративни елементи около отворите за въздух. Салонът е със стилен външен вид, с нюанси в светлосиво и загатващи червени акценти, създавайки контраст с тъмното табло. Лимитираната серия е оборудвана с полезни технологии, повишаващи спокойствието и безопасността на водача и пътниците. Кросоувърът разполага с камера с различни перспективи, която обединява четири камери - една отпред, по една от всяка страна и една отзад.

Системата позволява на водача да следи зоната около автомобила и да маневрира спокойно, когато шофира. Тя е полезна и по време на паркиране и се активира автоматично, когато включите лоста на заден ход. Лимитираната серия е оборудвана със заден парктроник, автоматичен климатик, карта за безключов достъп и бутон за стартиране на мотора, система за следене на наличие на обект в сляпата точка и мултимедийна система Media Nav Evolution с възможност за свързване на смартфони, съвместима с Apple CarPlay и Android Auto.

При Duster със задвижване 4х4, мониторът обединява компас и известява в реално време водача за ъгъла на наклон на колата. Шофирането по наклонен терен е улеснено от система за контрол на спускането, при която водачът не докосва педалите, а системата спуска сама автомобила с равномерна безопасна скорост. На младите шофьори ще се хареса асистентът за потегляне по наклон, който при потегляне по стръмен наклон задържа колата и не позволява тя да тръгне надолу.

Цената на новата Dacia Duster Red Line с бензиновия турбомотор и предно предаване започва от 32 790 лева, а версията със задвижване 4х4 струва минимум 36 790 лева.

Технически характеристики

Dacia Duster TCe 150 4х2 Red Line

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична предавателна кутия

150 к.с. максимална мощност при 5250 об/мин

250 Нм максимален въртящ момент при 1700 об/мин

10,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

6,9 л/100 км среден разход на бензин

155 г/км емисии на СО2

32 790 лева цена на модела