0

И талианската марка Alfa Romeo не изостана от модните тенденции и също създаде свой SUV, наречен Stelvio. Заедно със стандартния модел Stelvio дебютира и спортната версия на кросоувъра - Stelvio Quadrifoglio. Практичният SUV със сърце на състезател получи редица визуални промени, както и много мощен битурбо двигател, който да отговори на очакванията и на най-взискателните клиенти.

Неслучайно Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio постави рекорд за обиколка на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг” в категорията SUV с време от 7 минути и 51,7 секунди.

Италианската марка Alfa Romeo не изостана от модните тенденции и също създаде свой SUV, наречен Stelvio. Заедно със стандартния модел Stelvio дебютира и спортната версия на кросоувъра - Stelvio Quadrifoglio. Практичният SUV със сърце на състезател получи редица визуални промени, както и много мощен битурбо двигател, който да отговори на очакванията и на най-взискателните клиенти.

Неслучайно Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio постави рекорд за обиколка на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг” в категорията SUV с време от 7 минути и 51,7 секунди.

На външен вид новата Alfa Romeo Stelvio изглежда стилно и изискано, но версията Quadrifoglio акцентира върху спортната динамика, блестящото представяне и подчертаната агресия.

В предната част на каросерията изпъкват изразителните LED светлини, фирмената решетка във формата на сърце, наречена Cuore Sportivo, както и масивната предна броня с огромни въздухозаборници, характерни за Quadrifoglio. Най-бързо спортната версия се разпознава по допълнителните въздухозаборници върху релефния преден капак, налични само при Quadrifoglio.

Профилът на спортния SUV радва окото с по-големи арки на колелата, ефектни гънки по профилните стени, маркови табели с логото Quadrifoglio, наклонената линия на покрива и впечатляващи 21-инчови ковани джанти, обути с нископрофилни гуми.

Задната част на Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio е украсена с агресивни стреловидни светлини, масивен спойлер над стъклото и задна броня с четири изпускателни тръби. За каросерията се предлага широка палитра от ярки цветове, както и впечатляващ набор от джанти.

Салонът на Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio посреща водача със стилен и оформен ергономично инструментален панел. В кокпита е поставен удобен многофункционален волан с плоска долна част и инструментален панел с кръгли скали на оборотомера и скоростомера, както и цветен монитор на бордовия компютър.

Само за Stelvio Quadrifoglio се предлагат специфични екрани за преглед на състоянието на автомобила в реално време, на които се показва информация за температурата на основните механични компоненти, предаването на въртящия момент, налягането в турбокомпресорите и мощността, както и цифрови хронометри за измерване на ускорението и скоростта.

Централната част на предния панел е запазена за 8,8-инчовия сензорен дисплей на мултимедийната система, под който са поставени големи отвори за въздух, а под тях са бутоните за регулиране на климата в салона. В двата края на таблото са поставени кръглите дефлектори на въздуховодите, напомнящи на турбини на изтребител. Сглобката е на много високо ниво, характерно за премиум сегмента.

В салона са използвани първокласни материали, като тапицерия от естествена и изкуствена кожа, високоякостен плат, естествено дърво и множество апликации от карбонови влакна. В интериора на Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio има обособени пет места. Предните спортни седалки са красиви на външен вид и много функционални, като обхващат оптимално добре тялото на водача с изразителни странични опори и имат множество електрически регулируеми настройки, а също могат да се похвалят и с отопление.

Между предните седалки има висок централен тунел, върху който удобно е поставен селекторът на автоматичната скоростна кутия, както и три въртящи се шайби – една за управлението на мултимедийната система, една за системата за контрол на шасито Alfa DNA, която има 4 режима на работа и една за настройката на звука на музиката.

Задният диван дава възможност за удобно настаняване на трима пътници, на които се предлага отделна климатична система с въздуховоди и регулируеми облегалки. Обемът на багажника е доста впечатляващ и възлиза на 525 литра, а при спускане на задните облегалки се увеличава до 1600 литра. Под пода на багажното отделение има резервно колело и най-необходимите инструменти.

Под предния капак на Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio италианците са поставили 2,9-литров V-образен 6-цилиндров битурбо бензинов двигател с 32 клапана, изработен изцяло от алуминий, който генерира впечатляваща максимална мощност от 510 к.с. и максимален въртящ момент от 600 Нм, налични в диапазона от 2500-5500 оборота в минута. С тази чудовищна мощност, Stelvio Quadrifoglio може да се ускори от 0 до 100 км/ч само за 3,8 секунди, а максималната скорост е ограничена електронно до 283 км/ч.

Огромната тяга се предава чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия към системата за задвижване на всички колела Q4. Трансмисията има и ръчен режим на управление чрез пера на волана, от които водачът може да сменя предавките, но едва ли ще го направи по-бързо от автоматиката на ZF. Още в стандартната версия Stelvio Quadrifoglio е оборудван със собствената технология за задвижване на четирите колела Q4 и системата за векторно управление на въртящия момент Active Torque Vectoring.

В сравнение със Stelvio, спортната версия Quadrifoglio има по-твърдо окачване, активен диференциал с многопластови съединители и високоефективни спирачки Brembo. Като опция се предлагат карбоново-керамични спирачни дискове. Окачването има напълно независима архитектура и разполага с двойни носачи отпред и Multi-link отзад.

Чрез системата Alfa DNA водачът може да избере един от четирите режима на работа на шасито – Advanced Efficiency, Natural, Dynamic и Race. Само в режим Race кросоувърът изразява пълния си потенциал със светкавична смяна на предавките само за 150 милисекунди. Също така в режим Race системата за контрол на сцеплението се деактивира и втвърдява максимално амортисьорите. Благодарение на това Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio се превръща в расов спортен автомобил, но с висока позиция на шофиране.

Типично за истински спортен модел, с почти пълна газ в режим Race, изпускателна система „Акрапович” с двоен режим с четири ауспуха се отваря и дава възможност да се наслаждавате на невероятния наситен гърлен звук, който се чува преди всичко отвън ви стимулира да шофирате с отворен прозорец.

Безспорно Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio е един от най-ярките, високотехнологични и мощни автомобили в своя клас, предлагащ стилен и емоционален външен дизайн, ергономичен и просторен интериор, широка гама от стандартно и допълнително оборудване, както и отлични характеристики на динамика за вълнуващо шофиране.

Спортният кросоувър Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio може да бъде разгледан и изпробван в търговския комплекс на „Витоша Ауто” на бул. „Цариградско шосе” № 166. От началото на 2020 година „Витоша Ауто” стана представител на италианската премиум марка и клиентите на Alfa Romeo могат да се възползват от ненадминатото 7-звездно обслужване, с което българската компания „Витоша Ауто” изгради имидж на първокласен партньор в автомобилния бизнес.

Технически характеристики

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 2.9 Bi-Turbo V6 Q4

2,9-литров 6-цилиндров бензинов битурбо двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия ZF

510 к.с. максимална мощност при 6500 об/мин

600 Нм максимален въртящ момент при 2500-5500 об/мин

3,8 секунди ускорение от 0-100 км/ч

283 км/ч максимална скорост

12 л/100 км среден разход на бензин

267 г/км емисии на СО2 (WLTP)

205 000 лева цена на тествания модел