0

Б ългарската компания Sin Cars, основана от инженер Росен Даскалов, представи в София бъдещето на градската мобилна платформа, наречена L City. Световната премиера на L City се състоя на автомобилното изложение в Женева през март 2019 г. Електромобилите са бъдещето и затова проектът на българската компания Sin Cars се основава на концепцията за електрическо превозно средство, което е екологично, удобно за използване и лесно за производство. Компанията представи концепцията и моделната гама, както и работещи прототипи на първите бъдещи серийни електромобили.

Българската компания Sin Cars, основана от инженер Росен Даскалов, представи в София бъдещето на градската мобилна платформа, наречена L City. Световната премиера на L City се състоя на автомобилното изложение в Женева през март 2019 г. Електромобилите са бъдещето и затова проектът на българската компания Sin Cars се основава на концепцията за електрическо превозно средство, което е екологично, удобно за използване и лесно за производство. Компанията представи концепцията и моделната гама, както и работещи прототипи на първите бъдещи серийни електромобили.

L City e мултифункционална платформа, над която може да се надграждат различни варианти, съобразно нуждите на използване. Платформата има редица предимства, сред които ниски производствени и експлоатационни разходи, оптимизиран процес на производство и възможност за надграждане. Конструкцията позволява във всеки един момент да бъде надграждана и променяна динамично без допълнителни инвестиции, в зависимост от различните области на приложение.

Пълната автоматизация на контролните елементи ще позволява лесното усъвършенстване в самоуправляващо се превозно средство. Скоростта на движение ще бъде лесно регулируема, като не се предвижда максимална скорост по-голяма от 90 км/ч, което е напълно достатъчно за градски условия. На базата на платформата L City са изградени два нови концептуални екологични автомобила.

Изцяло електрическият модел L City Utility ще има основната функция да зарежда и обслужва магазини, заведения и институции, които се намират в центровете на големите градове. Той ще има хомологация М1/N1 и ще може да превозва максимум 8+1 пътници и ще има минимално тегло 2500 кг с товар. Моделът ще се задвижва от електромотор с мощност 15 кВт с батерии от 11 кВтч до 30 кВтч в зависимост от нуждите на клиента и ще има минимален автономен пробег от 100 км и максимален 300 км.

Вторият представен прототип е L City Sun, който представлява открита платформа с до 8 места и минимална полезна маса 2550 кг. Товарният вариант е с кабина със затварящи се врати и повдигната товарна платформа. Моделът ще се задвижва от електромотор с мощност 15 кВт с батерии от 11 кВтч до 30 кВтч в зависимост от нуждите на клиента и ще има минимален пробег 100 км и максимален 300 км. В бъдеще ще бъдат изградени още два модела – пътнически или товарен бус L-City Carrier с тегло до 3500 кг и L-City Mega - пътнически бус с максимум до 36 човека или товарен камион с каросерия отзад открита или закрита на същата база.

Всички модификации ще имат възможност за хибридна версия с бензинов или дизелов двигател, задвижващ предната ос и с електрическо задвижване на задната ос. Двете системи ще бъдат напълно автономни и едновременно с това свързани една с друга, като електрическото задвижване ще се използва за придвижване в градските центрове, а двигателят с вътрешно горене ще се използва за движение в зоните край градовете. За целта компанията Sin Cars вече има договор с европейски производител на автомобили за закупуване на двигатели, трансмисии и други компоненти.

Основно предимство пред останалите компании в тази област ще е процесът на производство, дефиниран от предвидена за изграждане матрична поточна линия. Процесът на производство, при който човешкият фактор е максимално ограничен, използващ програмируеми роботи за извършване на съответните действия по сглобяване, заваряване и изграждане на цял автомобил ще бъде контролиран от компютъризирана система. Производството на шасита, части и компоненти ще се извършва в град Русе. Планира се производството да започне в съществуващата база като едновременно с това се изгражда новият завод на новото дружество Sin Cars Industry. Финалният етап от производството, а именно асемблирането, ще се извършва в базата на компанията в Германия заради ниските транспортни разходи на основните компоненти като батерии, електромотори, трансмисии и други, произвеждани и закупувани от там.

Друга основна причина е, че продуктът е насочен основно за европейските пазари и големите градове, където в центровете вече има сериозни забрани за дизелови и бензинови автомобили, неудовлетворяващи емисионните норми Евро 6. Следващата точка за сглобяване ще бъде базата в Ковънтри, тъй като Англия вече забрани продажбата на нови автомобили, различни от електрически, след 2030 г. „Нашата цел е да направим многофункционален градски автомобил, който ще бъде използван за куриерски доставки, таксиметрови услуги и транспорт”, каза Росен Даскалов, основател и собственик на компанията Sin Cars. След създаването на суперспортния автомобил Sin R1, който вече е добре познат в Европа, българската компания Sin Cars изгражда имидж на производител на високотехнологични и спортни машини за разнообразни цели.

Процесът на производство се основава на матрична гъвкава поточна линия

Основно предимство на Sin Cars Industry пред останалите компании в ще бъде процесът на производство, основаващ се на матричната гъвкава поточна линия – ММ (matrix manufacturing). Тя съчетава много ефективен метод на работа, който се осъществява чрез затворена поточна линия, разделена на отделни клетки, обособени с от два до четири робота, на която чрез бързото препрограмиране на роботизираната система се гарантира гъвкавостта и настройката на системата за различните модели за производство. При използването на този метод на производство, човешкият фактор е ограничен, като и възможността за грешка също е минимална. С матричната гъвкава поточна линия ММ могат да бъдат произвеждани както отделни компоненти, така и сглобяването на цели автомобили.

Друго предимство е възможността за стартиране с по-малък на брой матрични производствени клетки, поетапното им увеличаване в зависимост от нуждите на пазара и търсенето. Така максималният капацитет на цялата поточна линия ще може да стигне 20 000 броя годишно, които ще бъдат насочени основно към европейския пазар. Притежавайки знанието и процеса за производство на L City, палитрата от резервни части и компоненти, произведени в базата на Sin Cars в Русе, както и гамата от резервни части закупувани от външни доставчици, компанията лесно ще може да пренесе финалното сглобяване на електрическите автомобили в различни точки на света. Компанията вече води преговори с американски и други инвеститори в тази посока. В новосъздаденото дружество Sin Cars Industry се прехвърлят всички активи, свързани с производството на спортни, състезателни и електрически автомобили до момента, както и недвижима собственост, необходима за това. Дружеството ще пусне емисии от акции, които ще предложи за продажба на пазара през Българската фондова борса.