0

Р аботата по първото подводно кръгово кръстовище е завършена под Атлантическия океан, като част от работата по тунел с дължина 11 км, който свързва два от 18-те Фарьорски острова.

Работата по първото подводно кръгово кръстовище е завършена под Атлантическия океан, като част от работата по тунел с дължина 11 км, който свързва два от 18-те Фарьорски острова.

Кръговото кръстовище скоро ще бъде пуснато в експлоатация и не само ще бъде използвано за движение, но необичайното инженерно начинание е украсено с инсталация от местния художник Трондур Патурсън, съобщава „Блиц“.

В най-дълбоката си част тунелът Еустурояр се намира на 189 метра под дъното на океана.


През 2014 г. парламентът на Фарьорските острови одобри планове за изграждане на тунел, свързващ столицата Торсхавн с две площадки на островите Еустурояр - Рунавик и Стендур.
Тунелът ще съкрати разстоянието между Торсхавн, разположен на най-големия и многолюден остров Стреймор, от две села на остров Ейстурояр, от 55 на 17 км.

Времето за пътуване ще бъде съкратено от един час на 16 минути.

В процес на изграждане е втори тунел, който ще свързва островите Стреймой и Сандой. Тунелната система е най-големият инфраструктурен проект в историята на Фарьорските острови и се планира да бъде завършен до 2024 година.

Стойността на строителните работи в двата тунела се оценява на 265 милиона долара.

Работата по тунела Еустурояр трябваше да приключи до началото на 2021 г., но тя беше завършена преди крайния срок. Той ще отвори врати на 19 декември, когато всички проверки за сигурност са завършени.

Що се отнася до втория тунел, около 60 процента от сондажните работи вече са завършени.