0

Ш ироко разпространеното схващане, че електромобилите са подходящи и практични преди всичко в градски условия вече е отживелица и новият ID.3 на Volkswagen е ярък пример в тази насока. На първо място сред предимствата на ID.3 по отношение на широкия диапазон от приложения и начини на употреба, безспорно трябва да се отбележи необичайно богатата гама от комбинации по отношение на задвижването.

Широко разпространеното схващане, че електромобилите са подходящи и практични преди всичко в градски условия вече е отживелица и новият ID.3 на Volkswagen е ярък пример в тази насока. На първо място сред предимствата на ID.3 по отношение на широкия диапазон от приложения и начини на употреба, безспорно трябва да се отбележи необичайно богатата гама от комбинации по отношение на задвижването.

Базовата версия на Volkswagen ID.3, която ще бъде налична за клиентите в страната по-късно през 2021 година, ще използва акумулаторна батерия с капацитет в размер на 45 кВтч и ще може да измине до 330 км с едно зареждане според стандарта WLTP.

Сега ID.3 е наличен във версия, която разполага с акумулаторна батерия с капацитет 58 кВтч, достатъчна за изминаване на до 420 км и с мощност 150 кВт (204 к.с.). Очаква се и вариант с мощност от 107 кВт (146 к.с.). Върховото изпълнение на ID.3 разполага с максимална мощност 204 к.с., а капацитет на акумулаторната батерия е 77 кВтч, благодарение на което електромобилът може да измине до 550 км.

С това постижение новият Volkswagen ID.3 категорично прекрачва психологическата граница от 500 км, която в България често се свързва с въпроса „Ще стигне ли до морето?”.

Благодарение на интерактивните асистиращи системи, способността за рекуперация и останалите функции за ефективно използване и оползотворяване на излишната енергия, водачът на ID.3 е максимално улеснен в поддържането на оптимален стил на шофиране по отношение на потреблението на енергия, при който заложеният от производителя пробег вече не е просто пожелание или празно обещание, а жива реалност на пътя.

Благодарение на помощта на асистиращите системи, почитателите на икономичното шофиране в ID.3 имат напълно реалистични шансове да преминат отвъд границите на пробега по WLTP дори и с обичайните за всяко семейно пътешествие пътници и багаж, които по принцип не са заложени в изискванията на стандарта. Ако се наложи батерията да се зареди по пътя, вече има много места за това, тъй като зарядната инфраструктура се разширява непрестанно.

На територията на цялата страна има мрежа от зарядни станции, голяма част от които са бързозарядни. Освен от стандартната домакинска електрическа мрежа и домашните стенни зарядни модули, всички версии на Volkswagen ID.3 могат да се зареждат и на обществени станции с променлив, прав и трифазен ток.

При използване на бързозарядна станция със 100 кВт например, вариантът на ID.3 Pro с най-голямата акумулаторната батерия с капацитет 77 кВтч може да набави необходимата енергия за изминаване на около 290 км само в рамките на 30 минути – достатъчно време да изпиете едно кафе и да се освежите преди да потеглите без притеснения към която точка на страната пожелаете.

Изминаването на дълги разстояния изисква определен стил на шофиране с добра преценка на пътната ситуация и използване на всички възможности на профила и релефа на маршрута за икономия и възстановяване на енергията.

За щастие ID.3 предлага мощна функция за рекуперация, възможност за движение по инерция с минимални загуби от съпротивление и вътрешно триене, както и пълна интеграция на електронните системи за контрол на задвижването, поведението и навигацията.