0

Ф ренската марка Peugeot има дългогодишни традиции в производството на малки автомобили, започващи от легендарното 205 и продължили с успешните наследници 206, 207 и 208. Тъй като модел с индекс 209 не се планира, наследникът на 208 носи същото обозначение, но е изцяло нов модел. Новото Peugeot 208 е проектирано да спечели много почитатели, благодарение на своя привлекателен външен вид и възхитителен интериор. Френската компания възлага големи надежди на малкия хечбек, от който се очаква да формира бъдещите пазарни успехи на Peugeot.

Френската марка Peugeot има дългогодишни традиции в производството на малки автомобили, започващи от легендарното 205 и продължили с успешните наследници 206, 207 и 208. Тъй като модел с индекс 209 не се планира, наследникът на 208 носи същото обозначение, но е изцяло нов модел. Новото Peugeot 208 е проектирано да спечели много почитатели, благодарение на своя привлекателен външен вид и възхитителен интериор. Френската компания възлага големи надежди на малкия хечбек, от който се очаква да формира бъдещите пазарни успехи на Peugeot.

Новото Peugeot 208 е типичен представител на В-сегмента, с дължина от 4055 мм и широчина 1745 мм, а междуосието е 2540 мм. На външен вид новото Peugeot 208 изглежда най-атрактивно във версията GT-Line, която виждате на снимките. Лъвското лице с дръзка и агресивна усмивка в предната част на каросерията, както и светодиодните светлини във формата на следи от нокти в задните фарове придават на новото Peugeot 208 много красив и спортен вид.

Подобно на по-големия си брат 508, новият модел изглежда смел и агресивен, макар и в малък размер. Смелостта на французите през последните години е впечатляваща. От определени ъгли 208 изглежда смел и агресивен, но в същото време е причудлив и оригинален. Много впечатляващи са големите LED светлини, наподобяващи саблезъб тигър, които изпълняват ролята и на мигачи. С оригиналния си дизайн новото Peugeot 208 е сред най-добре изглеждащите модели в класа си, като по време на теста забелязвах, че привлича вниманието и погледите предимно на нежния пол.

Интериорът на новото Peugeot 208 е сериозно преработен, но все още е издържан в стила на последните модели. Предната част на салона на новото 208 е изпълнена в съответствие с вече традиционната архитектура на Peugeot, наречена i-Cockpit. Разликата е, че това е ново поколение на това нестандартно решение и всичко е по-изпипано. Ако ви харесва този подход на французите, тогава определено няма да останете разочаровани и може би ще се зарадвате на такива неща като триизмерния панел на таблото. Той е функционален и удобен, като може да променя конфигурацията на показателите.

Картината на преден план е динамична и се приближава към вас в съответствие със степента на значимост. Под големия централен екран има удобни бутони за директна връзка към някои от функциите. Те са чувствителни на допир, като натискането им е лесно. Има и няколко механични бутона за превключване. Салонът е много практичен с наличието на ниши и поставки за малки предмети, както и удобно място за безжично зареждане на смартфон. Мултимедийната система е огромен 10-инчов сензорен дисплей, който е леко насочен към водача. Самата мултимедия работи добре и както изглежда, подхожда на вкуса на потенциалните клиенти. На борда на новото Peugeot 208 са налични системите Apple CarPlay и Android Auto, с които водачът или пътниците могат да свържат мобилните си телефони с мултимедийната система. Освен това тя поддържа различни музикални формати и навигация.

Високото ниво на оборудване GT-Line се отличава с по-луксозен салон с черен таван и седалки с комбинирана тапицерия от кожа и плат, а материята е висококачествена, изглежда страхотно и е приятна на допир. Пластмасите са меки, има апликации от карбон, които придават спортен характер на модела. Амбиентното осветление свети приятно в тъмното и добавя уют в салона. Усещането за комфорт се появява още от първите секунди зад волана.

На мястото на водача могат да седнат хора с почти всякакъв ръст. На задните седалки могат да седнат удобно пътници с височина до 1,80 метра. Багажникът на новото Peugeot 208 е с обем от 309 литра и е доста просторен, като в него лесно се събират четири куфара и един ръчен багаж. При сгъване на задните седалки товарното пространство се увеличава до 1004 литра. Под кората на багажника има аварийно резервно колело с малък размер.

Динамичен на пътя с бензинов двигател с турбокомпресор и 8-степенен автоматик

На българския пазар новото Peugeot 208 се предлага с три бензинови 3-цилиндрови двигателя от серията PureTech с обем 1,2 литра. Базовият е атмосферен с мощност 75 к.с., а по-силните са с турбина в два варианта на мощност със 100 и 130 к.с. В двигателната гама има и един 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат с мощност 102 коня. За двата по-мощни бензинови мотора на новото Peugeot 208 се предлага и комбинация с 8-степенна автоматична трансмисия от японската компания Aisin. През 2020 година у нас ще дебютира и изцяло електрическата версия e-208.

Под предния капак на нашия тестов автомобил е най-мощният бензинов двигател със запас от 130 конски сили, който отдава впечатляващ въртящ момент от 230 Нм. Те са напълно достатъчни да теглят малката кола с маса от 1165 килограма. За ускорението от 0 до 100 км/ч, новото Peugeot 208 се нуждае от 8,7 секунди. Като цяло колата върви много балансирано. Основната заслуга за това има отличният синхрон между малкия мотор и 8-степенна автоматична скоростна кутия, които се държат много предсказуемо. Разходът на гориво в натоварения градски трафик е 7 л/100 км. Ако се движите по пътя със скорост 90 км/ч, можете да свалите консумацията под 5 литра.

Управлението на новото Peugeot 208 се осъществява от малкия овален волан, който е много удобен за управление в града, като от край до край прави малко повече от два оборота и при необходимост се върти лесно само с един пръст. Наистина в зоната около изправено положение воланът не е особено чувствителен, но все пак това не е състезателен автомобил. Предното окачване на Peugeot 208 е независимо тип McPherson, а задното е с торсионна греда. Като цяло на хубав път колата вози добре, но грубите неравности се предават в купето, най-вече заради големите 17-инчови джанти и нископрофилните гуми 205/45 R17. Пружините имат голям свободен ход и на път с остри завои се усеща осезаемо наклоняване, но не и критично. Спирачките работят отлично и забавят ефективно автомобила дори при високи скорости.

Цената на новото Peugeot 208 за нашия пазар започва от 24 577 лева, а версията с автоматична трансмисия струва 33 245 лева. Тестваният модел във високото ниво на оборудване GT-Line започва от 41 517 лева. Новото Peugeot 208 е наистина модерен, интересен и забавен автомобил. Това е модел за хора, които могат да си позволят от време на време да направят избор не с разума си, а със сърцето. В малкия чаровник много лесно ще се влюбят повечето жени в Европа, но за по-голямата част от мъжете 208 ще си остане чаровна дамска кола, на която да намигнат с усмивка.

Технически характеристики

Peugeot 208 PureTech 130 S&S EAT8 GT-Line

1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

230 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин

8,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

208 км/ч максимална скорост

4,7 л/100 км среден разход на бензин

107 г/км емисии на СО2

41 517 лева цена на тествания модел