0

Ш ведският автомобилен производител Polestar е собственост на Volvo Cars и китайската компания Geely. Дълго време Polestar подготвяше най-мощните и спортни версии на автомобилите Volvo, но през 2017 година марката беше отделена и профилирана в производството на луксозни електромобили. Най-напред се появи хибридното купе Polestar 1, а сега на пазара дебютира изцяло електрическият модел Polestar 2. Новият електромобил от D-сегмента е с каросерия тип лифтбек с дължина 4607 мм, широчина 1800 мм, височина 1478 мм и междуосие 2735 мм.

Шведският автомобилен производител Polestar е собственост на Volvo Cars и китайската компания Geely. Дълго време Polestar подготвяше най-мощните и спортни версии на автомобилите Volvo, но през 2017 година марката беше отделена и профилирана в производството на луксозни електромобили. Най-напред се появи хибридното купе Polestar 1, а сега на пазара дебютира изцяло електрическият модел Polestar 2. Новият електромобил от D-сегмента е с каросерия тип лифтбек с дължина 4607 мм, широчина 1800 мм, височина 1478 мм и междуосие 2735 мм.

Новият модел Polestar 2 е базиран на познатата от моделите на Volvo глобална платформа СMA. Батерията е разположена в дъното и играе ролята на допълнителен елемент за твърдост, а теглото на колата е точно 2020 кг.

Външният вид на електромобила Polestar 2 се отличава по скандинавски с елегантен дизайн в духа на съвременните модели на Volvo. Има висока линия на прозорците и къси надвеси. Продълговатата решетка се комбинира с наклонени светодиодни фарове със светлинния подпис във формата на чука на Тор. Страничните прозорци са без рамки. Тънките задни светлини се простират по цялата широчина на каросерията. Арките на колелата са леко разширени, а долната част е покрита със защитни черни панели, напомнящи за кросоувър. Стандартната версия е оборудвана с 19-инчови алуминиеви джанти, а спортният пакет Performance предполага 20-инчови джанти.

Сдържаният шведски стил преобладава в интериора на Polestar 2. В стандартната версия на салона са комбинирани декорации от текстилна тъкан и изкуствена кожа, а естествената кожа е опция. Стандартният панорамен покрив прави салона по-светъл, а осветлението е светодиодно. В интериора са използвани черни лакирани вложки и тапицерия от дърво. Показанията на приборите се показват на 12,3-инчов LCD дисплей с променлива конфигурация. Оригинално изглежда инкрустираният с кристал селектор на автоматичната трансмисия във формата на ромб. На наклонения централен панел на Polestar 2 е поставен 11,0-инчов сензорен екран във вид на таблет. Мултимедийната система е съвместима с Android Auto и може лесно да се синхронизира със смартфон. Тя ще може да разпознае собственика и автоматично да зареди любимите му настройки за навигация или аудиосистема и дори да регулира седалката с помощта на електрическо задвижване. Под дисплея има само четири бутона и ниша с безжично зареждане за смартфон. В салона има четири USB порта. Воланът се регулира в дълбочина и височина.

Предните седалки са удобни и имат добра странична опора. Те са оборудвани с електрическо задвижване и отопление, воланът също се отоплява. Обзорът назад страда поради малкото стъкло и високата линия на прозореца. Подлакътникът в централния тунел крие просторна кутия. На втория ред в Polestar 2 има достатъчно място за двама пасажера, като обаче не трябва да бъдат по-високи от 1,85 метра. Задните седалки също са с отопление. Обемът на багажника в нормално състояние е 405 литра, а със сгънати задни седалки достига 1095 литра. Капакът на багажника е оборудван с електрическо задвижване. Също така под предния капак има отсек с обем 35 литра, в който са кабелите за зареждане.

Първоначално новият Polestar 2 ще се предлага само в една версия Launch Edition, която е и най-скъпата. Тя е получила система за достъп до автомобила от смартфон, двузонов автоматичен климатик, пълен електрически пакет, сензори за дъжд и светлина, Wi-Fi, сателитна навигация, камери за 360-градусов обзор, мощна аудиосистема Harman/Kardon, сензори за паркиране и адаптивен круиз контрол. Има и стабилизираща система, наблюдение на налягането в гумите, технология за автоматично спиране, контрол на движение в пътната лента, наблюдение на слепите зони, разпознаване на пътни знаци и полуавтономно движение.

Електромобилът Polestar 2 е оборудван с два електрически мотора, по един на предната и задната ос, с обща мощност 408 к.с. Приличният въртящ момент от 660 Нм е на разположение на водача още с потеглянето, така че тягата на Polestar 2 е повече от достатъчно. Колата реагира светкавично на най-малкото натискане на педала на газта и демонстрира отлична динамика. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 4,9 секунди, а максималната скорост е ограничена на 225 км/ч. Разбира се, електромоторите са много тихи. Батерията с капацитет 78 кВтч осигурява автономен пробег от 500 км. Зареждането на бърза станция с мощност до 150 кВт става за около 45 минути, а от домашна електрическа мрежа са необходими 11 часа.

Задвижването на четирите колела осигурява на Polestar 2 отлично сцепление с пътя. Воланът на електрическа кола е точен, остър и напълно информативен. Поради ниския си център на тежестта и сравнително еластичното си окачване, Polestar 2 съвсем леко се наклонява в завоите, въпреки че вози твърдо, особено с 20-цоловите колела. Пакетът Performance добавя регулируеми амортисьори и спирачки Brembo. Всички версии имат регенеративна спирачна система с променлива интензивност. Салонът има добра шумоизолация, а вътре е тихо дори при 140 км/ч.

Новият Polestar 2 ще дебютира на пазара в Европа от тази пролет на цена от 59 000 евро за версията Launch Edition. По-късно ще се появи по-достъпна модификация с цена от 39 000 евро. Производството на модела вече стартира в новия завод в Китай. Интересното е, че електромобилът Polestar 2 ще може да се купи само по Интернет.

Технически характеристики

Polestar 2

2 синхронни електрически двигателя

1-степенна планетарна трансмисия

408 к.с. максимална мощност

660 Нм максимален въртящ момент

4,9 секунди ускорение от 0-100 км/ч

225 км/ч максимална скорост

500 км автономен пробег със заредена батерия

0 г/км емисии на СО2

59 000 евро цена на модела в Германия